Plachtařské mistrovství regionů
28. 7. - 9. 8. 2013
AK Zbraslavice
LKZB
Chat
JC: Oprava
(10. 08. 14:48)
No jo, už to je opravené. Když jsem dal dohromady ty dva soubory a dal srovnat data, tak si Excel přeházel vzorce, jak chtěl..

JR: Pro "Jury" JC
(10. 08. 13:05)
Kybysem tušil, že je možné získat víc než 10.000 bodů, taxe přihlásím ...

T1: Boty
(10. 08. 11:39)
Ahoj, po návratu z PMRg jsem zjistil, že nemám jedny boty. (černé, značka NIKE) kdyby je někdo našel dejte mi pls vědět.

Punk: Brod byla příjemná klika
(09. 08. 23:15)
Jako ten, co zná závody z obou stran briefingového pultíku, vím, že jsme na Poháru Vysočiny měli sakra štěstí. Ale uč říkal, že to je domluvě s ...( nechci se rouhat). Tak jo, před regiony je dobré se rozlétat.

JC: Počet dnů
(09. 08. 14:59)
No ono to není někdy tak easy... Pro postupové soutěže je nutné, aby byly platné. Na to týden mnohdy nestačí, nebo je velkým rizikem. Vezmeme-li, že počasí nedovolilo létat druhý týden a kdyby se v tu dobu konal Pohár Vysočiny, tak by také se neulétalo vůbec nic.

easyna: do Brodu
(09. 08. 14:38)
Jak tak koukám na ty kombinovaný chlapy, si říkám ta Rulanda šedá v lednici letňanský expozitury v Brodě přijde vhod. Jenom nevím, proč je na 5 disciplín nutno vyplejtvat dva týdny dovolený. Na Poháru Vysočiny na to stačil necelej tejden.. Panu UČiteli s láskou..

johnp: to neplachtař podruhé
(08. 08. 18:31)
jinak jednou se mi poštěstilo mít dva závodníky - jednoho na "běhání" kolem letadla a "jednu" na proviantní záležitosti a byl to luxus, o kterém se mi doteď zdá...:D

johnp: to neplachtař
(08. 08. 18:29)
Tak to je téma, na které by se dalo dlouho diskutovat:) v zásadě se na každých závodech nějakým zpsůobem na letišti stravovat dá a záleží na vkusu každého soudruha, zda toho využije;)
Mít s sebou pomocníka (zpravidla jednoho) je velká výhoda, protože to člověku zrychluje přípravu a dodává klid, že v případě přistání do pole je někdo, kdo je okamžitě připraven vyrazit - výrazně se tak zkracuje doba strávená na poli, snižuje závodníkova nervozita a únava:) Bohužel ne vždy se podaří přemluvit někoho, aby se dva týdny obětoval a strávil třeba dovolenou tím, že chodí pozdě spát, brzo vstává a musí celý den čekat na telefonu, kdyby bylo třeba, takže spousta závodníků jezdí na závody solo. Naštěstí vzájemná pomoc funguje a mezi závodníky panují (minimálně na zemi) kamarádské vztahy a je nepsaným pravidlem si třeba se skládáním letadel vzájemně pomoct;)

neplachtař: laický dotaz 3
(08. 08. 12:47)
Kolik asi tak členů týmu má s sebou každý závodník? Předpokládám, že alespoň jednoho pomocníka potřebuje každý. A funguje během závodů na letištích nějaká kantýna, anebo jsou účastníci odkázáni na to, co si ukuchtí v karavanech? Teď nemyslím jen a pouze tyto závody, ale zajímá mě, jak to funguje obecně. :-)

johnp: platná disciplína?
(07. 08. 18:59)
Máte přehled o tom, kolik srdcařů se vydalo na trať a jak si vedli? Dá se čekat, že to bude platné?

Pepa:
(07. 08. 16:45)
pokud blbe prectete text, tak staci celou stranku oznacit (Ctrl+A) a ona cela zmodra, pismo se pak cte dobre

neplachtař:
(07. 08. 13:57)
Pro X: Jak se tak dívám do historie chatu, tak tady na horší čitelnost poukazovalo více lidí. Já jsem se svou radou pokoušel jen pomoci. A přede mnou jinými nápady někteří další. Takže proč hned vytahovat hlášky typu "saze od loučí". Taky si stránky prohlížím na "normálním počítači". Ten černý text je ve skutečnosti tmavší šedá a to modré pozadí jsou různé odstíny mezi modrošedou a šedou. :-) Takže písmo je v některých částech opravdu hůře viditelné oproti pozadí. Dle mého jsou připomínky stran čitelnosti opodstatněné. Koneckonců kvůli tomu vznikl i "workaround se situováním textu doleva".

X: čitelnost
(07. 08. 13:31)
Asi máte na stínítkách saze z loučí, na normálním počítači a exploreru černou od světle modré rozeznám. EF drž se v luftě.

neplachtař: Čitelnost
(07. 08. 11:15)
Jak se tady pořád různě zápasí s čitelností prvního příspěvku v News, tak daleko lépe čitelný je text v Archiv News, viz http://www.gliding.cz/souteze/2013/pmrg/news.php

johnp: to neplachtař
(06. 08. 17:43)
Ahoj, jde vlastně o dvě šablony ve travu "V", které jsou staženy díky provlečenému vlasci. Po povolení vlasce se díky pružině šablony rozevřou a díky náporu proudícího vzduchu kloužou po křídle s vlascem napnutým mezi šablony. Zpět se navíjí z kabiny kluzáku buď ručně (podobně jako na rybářském prutu), nebo elektrickými navijáčky;)

neplachtař: re: odpověď 2
(06. 08. 16:43)
Díky za info plachtaři. Muchostěrky jsem před časem viděl a mylně jsem usoudil, že to slouží k poletové očistě větroně. Že by to mělo použít za letu, to mě tedy nenapadlo. Tak mi ještě někdo napište, co tam tedy zajistí ten pohyb po křídle. :-)

plachtař: odpověď 2
(06. 08. 16:26)
Tento bazmek se odbornou terminologií nazývá muchostěrka. A slouží ke stírání much z náběžných hran křídel za letu. Mouchy a jiné znečištění totiž zhoršují klouzavost. Jak prosté, milý Watsone :) Je to šikovná věc.

neplachtař: laický dotaz 2
(06. 08. 16:04)
Co jsou ty černé "bazmeky", které mají některé kluzáky připevněné na přechodu křídlo-trup v jeho přední části? Viz např. zde, ty černé věci:
http://azcup2013.rajce.idnes.cz/PMRg_2013_4.8._STARTY#DSC_0345.jpg

Ludek: Elektrina
(06. 08. 12:53)
dnes kupodivu poránu neproudila do našeho chléva v ČB. A to tak, že cestou sežrala několik celkem drahých routerů...

© AK Zbraslavice
Plachtařské mistrovství regionů
Plachtařské mistrovství regionů