Gliding.cz Fórum Počasí   Soutěže 2024: FCC  PP  Fatraglide  JPJ  AZ Cup  PMCR  PMRg/PMCRj  FL   Safari  TCup  PPV  RP   RD  HOP  GGP      Archiv SK Kalendář | CPS
AEROKLUB CESKE REPUBLIKY AVEKO IMI gliding equipment Chocenska mlekarna Smekalovo pekarskvi VM net PARDIBICKY KRAJ mesto VYSOKE MYTO HPH sailplanes skrýt partnery Plachtařské mistrovství regionů ČR 2009
Prihlášení soutěžícího

News Archiv




Výsledky přidány do Ranking listu 20. 08. 2009, 12:41 Autor: JC

Včera večer Ketih přidal výsledky Regionů do IGC Ranking Listu. Můžete se podívat, jak to ovlivnilo vaše pořadí. A já jsem taky happy, protože se mi podařilo po třech letech udělat ze dvou Michalů Lešingerů jednu osobu Cool.

Pamatujte si, že pokud budete někdy zadávat výsledky do Ranking Listu, tak se podívejte, zdali pilot stejného jména již v něm není a má již svoje ID a u nových pilotů se vyhněte českým znakům, IGC Ranking znaková sada nezná krásná česká nabodeníčka... Frown

Korigované body Regionu 2009 16. 08. 2009, 19:30 Autor: JC

Po návratu z dovolené jsem dopracoval výsledky Regionu 2009 v korigované body. Můžete si tak zjistit vaši šanci na republiku 2010.

Jsme na finále ! 08. 08. 2009, 11:45 Autor: Pepe

Dobré dopoledne,

včera organizační štáb pilně pracoval, někteří závodníci se vracelí z polí ještě kolem 22hod. Večer proběhlo grilování kousků prasátka a koncert Honzy Zahrádky. Teď už jsme po vyhlášní vítězů, které proběhlo v 10hod. Bohužel již nebyl přítomen ředitel soutěže Honza Abraham a CMP Jirka Cihlář, protože se již odebrali na dovolenou. Ceny vyhlašoval předseda AKVM Pepa Vopařil. Vítězové obdrželi dárkový poukaz k nákupu věcí od IMI Gliding, borci na druhých místech se budou moci potěšit se zakázkově vyrobeným modelem kluzáku od firmy HPH. Pár ortodoxních plachtařů si dá i dnes start na přelet, jinak drtivá většina letců spíš uklízí a balí kemp. Ve složitém letošním počasí se nám podařilo odlétat 8. disciplín. I s tím vážením jsme se nakonec porovnali a doufáme, že funkcionáři se nad touto banalitou ještě znovu zamyslí a příští pořadatel PMRG nebude muset tuto taškařici podstoupit.

Děkujeme všem závodníkům a pomocníkům za hladký průběh soutěže a přejem šťastnou cestu domů. Ještě se zde samozřejmě objeví nějaké fotky. Pro rekapitulaci jen stručný přehled:

Kombi třída:

1. Jiří Kupec, AK Brno Medlánky

2. Ondřej Bordovský, AK Krnov

3. Jiří Steiger, AK Olomouc

 

Klub třída:

1. Jan Borůvka, AK Jičín

2. Michal Lešinger, AK Moravská Třebová

3. Petr Hofman, AK Praha Letňany

 

Howgh!

7F na desátém 07. 08. 2009, 16:26 Autor: JA
TS na desátém 07. 08. 2009, 16:25 Autor: JA
Doma také sedí 07. 08. 2009, 16:24 Autor: JA

AC, H8

IMI je doma, 60 je na pátém. 07. 08. 2009, 16:24 Autor: JA
nové info 07. 08. 2009, 15:36 Autor: JA

L3 sedí v poli - někde u Ústí, AC je v Mýtě...

56 sedí u Hlinska 07. 08. 2009, 14:38 Autor: JA

Tavil, tavil až utavil....

Odstartováno 07. 08. 2009, 13:07 Autor: JA

Na poslední disciplínu jsme dnes odstartovali pouze s desetiminutovým odkladem. Zaskočeni tím byli i pomocníci a vlekaři, kteří si za dobu závodů zvykli i na hodinové odklady.

Starty jsme zvládli za necelou hodinu.

60 si dala dva starty, VM to pro dnešek již vzdal. VSO-10 se ihned ujmuli místní a šli do termiky.

Chroust je zřejmě také někde na přeletu.

M, XZ a 75 je opět možné sledovat na trackingu.

Stavíme grid 07. 08. 2009, 07:54 Autor: JA

Vážení otevřeno 08:00-10:00.

Grid na 12 otevřen 08:00-11:00.

Briefing bude v obvyklém čase 10.00.

Byl to boj 06. 08. 2009, 22:36 Autor: JC

Se dneska nese sborem mezi závodníky. Nejhorší byla situace před odletem. Právě dobře zvolený odlet - nebo spíše odhad dobrého odletu Cry, byl klíčem k úslěchu. Kombíky potrápila deka v oblasti Žamberka, v jehož blízkosti kráchlo hodně pilotů kombi třídy nebo nahodilo motor.

Klubovkáři se trápili před odletem, dole na jihu i při návratu v okolí Litmyšle. Mraky hodně namalované slibující skoro 5m/s, ale pod nimi nic.

Luboš Motl odlétl na nový odlet poté, co točil 5km po průletu páskou 2,5m/s, ale po novém průletu páskou už žádné stoupání nenašel.. Undecided

Teď přišel Hijack a zbývá poslední soutěžící - Fík, abychom mohli vydat neoficiály i v kubovce.

H8 na desátém 06. 08. 2009, 17:01 Autor:
AH, M, IG doma, 7F na desátém 06. 08. 2009, 17:00 Autor: JA
AH na desátém 06. 08. 2009, 16:51 Autor: JA
V polích a na okolních letištích už sedí 06. 08. 2009, 16:22 Autor: JA

23, 60, 65, L3, SX, VM, WT, 19, D2, IYB, LU, ZZ.

D2 nahodil motor a vrací se.... 06. 08. 2009, 15:42 Autor: JA
Tracking 06. 08. 2009, 15:17 Autor: JA

Drobný krátkodobý výpadek elektrické energie způsobil UFO u XZ. Naštěstí nám ho vrátili...

ZZ také v poli nedaleko Hlinska 06. 08. 2009, 15:14 Autor: JA
23 je zpátky doma 06. 08. 2009, 15:05 Autor: JA
WT to utavil 06. 08. 2009, 14:20 Autor: JA

a sedí v Přibyslavi na letišti...

Tracking je opět funkční 06. 08. 2009, 13:49 Autor: JA

Pro tracking můžete postupovat podle návodu popsaném dříve, nebo můžete využít následující link.

Po 4 dnech opět disciplína 06. 08. 2009, 13:29 Autor: JC

2x se odložilo, ale pak se rozjely starty. Nejprve kombi a pak klubovka. Vše za hodinu nahoře. Vzlet si zopakoval jen 99.Páska pro kombi 12:44 pro klub 13:27, letí se varianty A.

Dnes neletí 2C, protože onemocněl angínou a odjel se léčit domů s antibiotickou terapií...

Opět plánujeme tratě 06. 08. 2009, 08:00 Autor: JA

Zatím předpokládáme, že poletíme.

Vážení bude otevřeno 08.00 - 10.00

Grid na 12 otevřen 08.30 - 11:00.

Briefing v 10.00.

Disciplína zrušena 05. 08. 2009, 13:26 Autor: JA

Vyhlídka počasí nebyla taková, jakou jsme čekali, proto jsme disciplínu pro dnešní den zrušili.

Start odložen 05. 08. 2009, 12:56 Autor: JA

Start odložen na 13.30 tak, jak již bylo několikrát oznámeno na frekvenci.

S meteorologem zatím váháme, čekáme, že z malého okýnka se udělá pořádné okno, nebo alespoň výkladní skříň, ve které se bude dát letět.

Příprava na létání 05. 08. 2009, 08:01 Autor: JA

Zatím předpokládáme, že poletíme.

Vážení bude otevřeno 08.00 - 10.00

Grid na 30 otevřen 08.30 - 11:00.

Briefing v 10.00.

Odpočinkové aktivity 04. 08. 2009, 10:51 Autor: JA

Pivovar v Poličce nás s možností exkurze bohužel odmítl.

V okolí je ale spousta jiných zajímavostí, které stojí za vidění:

Litomyšl a zámek v Litomyšli

Zámek v Nových Hradech

Toulovcovy Maštale nedeleko Nových Hradů

Pivnická rokle (GPS 49°51'11.307"N, 16°6'9.267"E)

Hrad Kosumberk

a další...

Dnešní dečka 04. 08. 2009, 09:45 Autor: PH

Většinou se nám nízká oblačnost celkem solidně rozpouští, nad ní je ale 6/8 střední oblačnosti a ta by měla vydržet celé dopoledne, plus nějaké cirry. I později během dne přes nás budou chodit chuchvalce a koláče a jasná obloha rozhodně nebude. Pod tím se občas nějaké nevzhleHdné kumuly udělají, ale budou poměrně nízko.

Zítřek by snad už nějaká střední a vysoká moc zlobit neměla, ale mraky budou furt nízko a bude jich celkem dost, pravděpodobně se ale poletí. Další dny se to bude zlepšovat.

Úterý - neletový den 04. 08. 2009, 09:24 Autor: JA

Meteopředpověď na dnešní den vypadá mnohem pesimističtěji než včerejší výhled na včerejší den. Šance na sportovní disciplínu je hooodně nízká, proto je na dnešní den vyhlášen neletový den.

Někteří závodníci naše rozhodnutí tušili již včera a v průběhu noci a míchali počasí do samého rána. Zejména ti dnes naše rozhodnutí uvítají.

Briefing je dnes zrušen, letadla neskládat.

Pokud se nám podaří zajistit nějakou společnou aktivitu, podáme informace prostřednictvím Internetu.

Bude úterý letové??? 03. 08. 2009, 21:22 Autor: JA

Meteopředpověď na zítřejší den je zatím stále nejasná.

Pravděpodobnost letění je sice malá, ale není nulová. Pokud by se letělo, tak až později a něco kratšího. Briefing tedy bude zítra v 11.00, pokud ho do té doby nezrušíme, nebo nenapíšeme další pokyny. Zatím to vypadá, že  nebude ani nutné ráno skládat letadla...

Vyslechl jsem taky vaši prosbu a vytáhnul žaluzie na věži.

Doplnění údajů 03. 08. 2009, 09:45 Autor: JC

Protože jsou před námi pravděpodobně dva neletové dny, obracím se na soutěžící s následující prosbou. S Markýzem jsem to tabla dodělali novinku, kde se zobrazuje počet hodin a startů odlétaných ve  vašem plachtařském životě. Jsou to někdy zajímavé údaje,které ukazují poměr startů/hodin, kde staši piloti mají poměr skoro 1:1, zatímco mladí piloti svými hodinami vysoko překračují počet startů.

Proto prosím ty, kteří nemají v tablu uvedený počet hodin a startů, kdyby se přihlásili do své přihlášky na stránkách soutěže a údaje doplnili, moc díky.

Briefing v 10.00 03. 08. 2009, 09:07 Autor: JA

Briefing bude v 10.00.

Letadla zatím neskládejte, dnes bude s největší pravděpodobností neletový den.

Nejasné počasí 03. 08. 2009, 07:46 Autor: JA

Z aktuálních informací o počasí nejsme zatím schopni rozhodnout.

Další rozhodování proběhne v 09.00. Letadla zatím neskládejte.

Ztichlé letiště pod zataženou oblohou 02. 08. 2009, 21:31 Autor: JC

Letiště ztichlo, zbylo jen několik osob, které se koupou v bazénu. Zatím je stále dusno, ale nebe je zatažené zatím střední oblačností a bouřka je dle radaru nad Pardubicemi.

Soutěžní kluzáky jsou uschovány v penálech, stany ukotveny, stejně tak i všechna letadla, které stojí venku.

Den zrušen. 02. 08. 2009, 14:03 Autor: JC

Vyčkávalo se do 14:00, ale kumuly byly pouze na jihozápadě a Orlík bojoval stále ve stejné výšce s občasným stoupáním do 0,5m/s. Vedro šílený...

Někteří závodníci klubové třídy využili možnost si zastřílet z luku Píti Hofmana a všichni jsou rádi, že se dnes nepoletí. Zítra však nevyhlašujeme volný den dopředu, protože možná by to mohlo být na kratší disciplínu.

Na západě začinají bouřky a fronta vesele putuje na východ..

Odloženo na 12:30 02. 08. 2009, 12:01 Autor: JA
Bude horko 02. 08. 2009, 10:38 Autor: JA

Dnes bude opravdu horko.

Start jsme odložili již na briefingiu na 12.15, aby se mohli závodníci déle ochlazovat v bazénu a občerstvovat v baru.

Neděle 2.8.09 02. 08. 2009, 07:52 Autor: JA

Grid bude otevřen na dráhu 12 od 8.30 - 11.00.

Briefing bude jako obvykle v 10.00.

Krátké zhodnocení včerejší disciplíny 02. 08. 2009, 07:41 Autor: JC

Odlet byl krušný stejně jako let na první a druhý otočný bod - několika kluzákům se ke kopcům nepodařilo doletět.  Po Orličkách z 2.OB až domů to byla jízda. Jen VM a 56 se cestou do Hronova zdrželi a to se jim stalo osudným a museli sednout v Hronově.

Výsledky byly včera vydány velmi rychle, protože všichni byli doma do 20:00 a čekalo se jen na L3, který dorazil v 21:30 a byly vydány neoficiállní výsledky. Škoda jen několika zcela zbytečných narušení MTMA Pardubice...

 

SNK na desátém 01. 08. 2009, 17:38 Autor: JA
56, VM sedí v Hronově 01. 08. 2009, 17:31 Autor: JA
Sumář 01. 08. 2009, 17:23 Autor: JA

Doma jsou: 7F, HP, I, JS, NX, SEX, ZZ a 50, 64, 75, 84, 2C, BD, G2, GT, H8, HC, HH, IMI, LE, LL, RI, SI, WM, XF, XII, XL, XZ, Y9

7F je doma 01. 08. 2009, 17:09 Autor: JA
NX na sedmém, SEX na desátém 01. 08. 2009, 16:58 Autor: JA
RI, XZ doma 01. 08. 2009, 16:58 Autor: JA
XII a LL na desátém 01. 08. 2009, 16:53 Autor: JA
JS na pátém 01. 08. 2009, 16:48 Autor: JA
CF sedí v Ústí nad Orlicí 01. 08. 2009, 15:43 Autor: JA
TS se vrátil domů, LU sedí 5 km západně od Jablonného 01. 08. 2009, 15:42 Autor: JA
60 sedí 10 km před Svratkou 01. 08. 2009, 15:23 Autor: JA
Tak se nakonec leti... 01. 08. 2009, 14:32 Autor: JC

Po odložení na 12:45 mnozi očekávali, že ředitel dnešní den odpíská. Ale nestalo se tak a začaly soutěžní vzlety, nejprve kombi a pak klub. Letí se varianty B - budou za chvíli na webu.

Momentálně na jihu placaté kumuly, ale údajně s vysokými základnami. Tak uvidíme... Chroust Otta, který si naplánoval dnes 300km se připlazil od Polička sice po vlastní ose, ale jen tak tak.. Tongue out Páska je pro kombi v 13:35, pro klub 14:16.

Opětně je funkční tracking - jdete na www.cpska.cz, potom záložka soutěže, pak klepnete vpravo na PMRg a klepnete na ten oranžový čtvereček u dnešní úlohy klubové třídy.

 

 

Modrá obloha nad Mýtem 01. 08. 2009, 12:08 Autor: JC

Nad Mýtem je zatím úplně modrá obloha. Podle www.chmi.cz má být dneska teplota konvekce 29-31 stupňů a maximální teplota 25 stupňů.

V 11:30 byl vystřelen Míla Cink a Otta Vavřín. Cirrus přistál za 15 minut, Otta statečně bojoval asi hodinu, ale teď přistál i Orlík. Uvidíme, jak se bude situace vyvíjet dál.

Plánujeme tratě 01. 08. 2009, 08:08 Autor: JA

Grid postavíme na dráhu 12, otevřeme ho v 8:30 a uzavřeme v 11.00.

Briefing jako obvykle zahájíme v 10.00.

Opět je půlnoc... 01. 08. 2009, 00:28 Autor: JC

A mám hotovo, v baru už vše utichlo a každý se chystá na zítřek Smile, uvidíme, zda bude počasí, které slibují oba meteorologové na dlouhou trať.

Díky Aničce Hájkové se mi podařilo dodělat tablo, kde ještě dodáme některé údaje o pilotech. Anička tady také působí jako dvorní fotograf, kromě toho, že se stará o soutěžícího se znakem SEX Cool.

K dnešní disciplíně. Opětně Píťovi vyšla skvěle předpověď a směrování trasy úloh. Problémy byly jen před odletem, kde na jihu termika významně slábla a také přeskok směrem k severu vyžadoval odvahu. Slabší podmínky se staly osudné v této oblasti soutěžním číslům 56, 60 a VM. Na Orličkách se podmínky vyrazně zlepšily a většinou nebylo velkých problémů. Opětně tracking chodil celou dobu letění, takže opět pochvala Jirkovi Mlejnkovi.

Snad zítra bude delší čas mezi odletem a přílety, protože se musím také podívat, co pácháte na CPS a opravit veškeré různé problémy.. Wink

klubovka se nasypala na letiste.... 31. 07. 2009, 16:33 Autor: JA
50 také na desátém 31. 07. 2009, 16:07 Autor: JA
65, IG, 75 na desátém 31. 07. 2009, 16:06 Autor: JA
NX na osmém 31. 07. 2009, 16:05 Autor: JA
První z klubu také doma - EI 31. 07. 2009, 16:04 Autor: JA
SEX na 10 31. 07. 2009, 16:04 Autor: JA
PUP na desátém 31. 07. 2009, 16:04 Autor: JA
HP, AY, 7F 31. 07. 2009, 16:04 Autor: JA
I je taky doma 31. 07. 2009, 15:54 Autor: JA
LU a D2 na desátém 31. 07. 2009, 15:43 Autor: JA
56 je také zpátky doma 31. 07. 2009, 15:20 Autor: JA
První hlášené pole 31. 07. 2009, 15:14 Autor: JA

60 sedí u Říček

23 je zpátky doma 31. 07. 2009, 14:48 Autor: JA
A letí se... 31. 07. 2009, 14:28 Autor: JC

Odkládalo se ještě jednou a pak se začalo kombíky, které stály opět vpředu. Trať zůstala ve variantě A, ale zkrátil se čas úlohy na 2:30 v kombi a na 2:00 v klubu, s čímž jsme trochu počítali při stavbě tratí. Píťa se trochu bál koláče oblačnosti,který byl kdesi nad Německem a blížil se k nám. Proto nechtěl hnát kluzáky daleko na západ. Start si zopakoval L3, který odložil pro poruchu radia a CF si dal taky druhý vzlet po přístání.

V době startu začaly pod cirrovitou oblačností naskakovat kumuly. Na jih nebyla situace růžová, ale směrem na sever, přesně podle předpovědi, se začaly dělat kumuly. Soutěžící asi nebudou dlouho váhat s odletem, opět je funkční tracking.

Dnes v soutěžním poli chybí AC a ZB. ZB trvale, protože se rozhodl odjet domů, kde bude létat výkony do CPS...

Start odložen 31. 07. 2009, 11:24 Autor: JA

na 12:15

Poletíme?! 31. 07. 2009, 10:54 Autor: JA

Start je naplánován na 12.00. Máme dvě varianty pro každou třídu, severozápadní a východní. Obloha je sice pokryta oblačností, ale předpokládáme, že se to pod tím udělá a budeme moct startovat...

POčasí... 31. 07. 2009, 09:09 Autor: JC

Dle předpovědi Píti je nutno plánovat tratě na sever. Volíme směr západní, náhradní alternativou jsou kratší časy úlohy a více na východ. Údajně prostor Polska bude OK a je uvolněn.

Další letový den 31. 07. 2009, 07:59 Autor: JA

Včerejší den byl víceméně ve znamení polí, tranďáky vyjížděly z letiště jeden za druhým a vracely se až dlouho do noci. Většina polí byla nedaleko, nejhustější obsazenost polí bylo v okolí Svitav.

Předpokládáme, že dnes budeme úspěšnější.

Grid postavíme na 30. Grid bude otevřen v 08.30 a uzavřen v 11.00.

Briefing bude jako obvykle od 10.00hod.

LE, YID, BC 30. 07. 2009, 18:00 Autor: JC

sedí v okolí obce Pohled.

XII na desátém 30. 07. 2009, 17:29 Autor:
R5 na 10 30. 07. 2009, 17:27 Autor: JA
D2 na desátém 30. 07. 2009, 17:22 Autor:
I na sedmém 30. 07. 2009, 17:18 Autor: JA
ZB taky sedí na poli 30. 07. 2009, 17:08 Autor: JA
LU sedí u Litomyšle 30. 07. 2009, 17:06 Autor: JA
TS na desátém 30. 07. 2009, 16:53 Autor: JA
19 sedí u Víru, ZZ sedí u Žďáru 30. 07. 2009, 16:52 Autor: JA
JS je doma 30. 07. 2009, 16:51 Autor: JA
56, WT, 23 30. 07. 2009, 16:37 Autor: JA

Sedí v Poličce na letišti.....

60 neodlétl 30. 07. 2009, 16:36 Autor: JA

60 přistál zpět na letišti, XE si dal jeste jeden start.

Tracking... 30. 07. 2009, 15:37 Autor: JC

Dnes by měl tracking fungovat, včera totiž někdo omylem vypnul na věži aplikaci, která zpracovává data z Jirky Mlejnkových tajemných krabiček Yell.

 

Odakz je http://www.cpska.cz/public/index3.php?lpg=zobraz_tracking&dek_id=1850

Prosíme o trochu shovívavosti 30. 07. 2009, 15:35 Autor: JC

Ono totiž nebylo pomalu co psát. Nejdříve prakticky žádné stoupání, potom chroust na druhý pokus začal hlásit stoupání, udělaly se kumuly a tak jsem střelili kombíky v 13:30. Pak podlehl štáb nátlaku závodníků a přerušil vzlety. Čas se pro klubovku zkrátil o 30 minut na 1:30 a pak se ještě zbytečně diskutovalo a čas utíkal... Nakonec bylo rozhodnuto klubovku vystřelit. Momentálně je nebe pokryto z 6/8 cirrovou oblačsnotí, ale pod ní jsou kumuly se základnami cca 1900m QNH a stoupání kolem2-3m/s a jejich tak 3-4/8.

Páska byla otevřena pro kombíky v 14:27 a v 15:32 pro klubovku.

Jediným negativním jevem je vítr západního směru 4-5m/s,který na Vysočině údajně fouká více. Podle mne je však úloha letitelná, ale neměli jsme příliš váhat a udělat rozhodntuí mnohem dříve.

Start odložen 30. 07. 2009, 10:55 Autor: JA

Start je odložen na 12.00.

Po briefingu 30. 07. 2009, 10:27 Autor: JC

Skončil briefing. Tratě vyhlášeny. Budeme vyčkávat a uvidíme. Předpoklad je pustit alespoň kombíky, kdyby se interval udělal pozdě. Ti dnes stojí jako první na gridu, protože se bude startovat s kopce dolů.

Díky "domluvě" se dnes podařilo uvolnit prostory velmi svižně. Dnes máme všechny jižní prostory do FL080.

Plánujeme trať 30. 07. 2009, 07:50 Autor: JA

Grid stavíme na dráhu 30 s Kombíkama vepředu. Předpokládáme AAT a doufáme, že to stihneme v omezeném časovém okně....

Tak ukončeno... 30. 07. 2009, 00:29 Autor: JC

Je chvíli po půlnoci, poslední závodník klubové třídy dorazil až skoro z Polska. Polsko bylo dneska rohodujícím místem - kdo si nenechal patřičnou rezervu, pak měl v Polsku velké problémy. Z hlediska vítězství bylo důležité i taktické rozhodnutí o přeskoku z otočného bodu v Polsku zpět do ČR. Velmi dobré rozhodnuti udělali LL a AC.

Bylo hodně málo polí - pouze 3 v klubovce a to VM seděl po skoro 7 hodinovém  boji 18 km od cíle. Bohužel dost soutěžících narušilo prostor TRA 52 a to i přesto, kdy jsem vyrobil krásnou malůvku, aby uvolněné a omezené prostoy byly jasně identifikovatelné Foot in mouth. U některých pilotů to vzbudilo nevoli, zejména pilotů kombi třídy, ale takový je život (jsem sem chtěl dát toho smajlíka s bičem z glidingu, ale není dostupný v databázi)

Zítra se uvidí, zdali stihneme něco před frontou, spíše rychlostka. Zvolili jsem jiný druh spolupráce s armádou, tak to snad konečně začne klapat.

Pode mnou zní Sněhulákova kytara a ozývá se zpěv mladých pilotů + Šnekův hlas, doufám, že mi to dovlí usnout, protože ranní vstávání na "dovolené"  kolem 6:30 je opravdu na nic... Cry

Uz chybi jen JS a VM 29. 07. 2009, 18:09 Autor: JA
v poli u Trutnova 29. 07. 2009, 17:02 Autor: JA

sedí soutěžící číslo 9

SNK na 10 29. 07. 2009, 16:32 Autor:
První z kombíků - NX 29. 07. 2009, 16:31 Autor: JA
Další 29. 07. 2009, 16:28 Autor: JA

50, SR

IG, 65 doma 29. 07. 2009, 16:26 Autor: JA
alfa je taky doma 29. 07. 2009, 16:20 Autor: JA
Další 29. 07. 2009, 16:17 Autor: JA

XL na 8, XZ na 10....

První hlášené pole 29. 07. 2009, 16:16 Autor: JA

G2 sedí u Deštného

První doma 29. 07. 2009, 16:01 Autor: JA

Na letiště dorazili prvni: LL, AC, 2C

Tracking na regionech 29. 07. 2009, 14:05 Autor: JC

Vynález Jirky Mlejnka v akci zde http://www.cpska.cz/public/index3.php?lpg=zobraz_tracking&dek_id=1839

Krabičky mají Jirka Mlejnek, Radek Zima a Martin Piskáček.

První se vrací 29. 07. 2009, 13:52 Autor: JA

D2 zapnul motor a vrací se domů....

Odstartováno 29. 07. 2009, 13:12 Autor: JC

Tak máme kluzáky nahoře.

Ředitel jedenkrát odložil vzlety o 15minut, protože chroust hlásil ještě nízko základny, ale za 15 minut už byl v 1800m QNH a stoupání bylo 1-1,5m/s. Ředitel zavelel a vlečné se daly do pohybu. Celkem dnes trvaly vzlety 1 hodinu a 5 minut. Kombi zůstala i dnes vzadu, protože se startovalo do kopce. Piloti kombíků to celkem uvítali..Cool

Počasí vypadá skvěle vítr do 1m/s 3-4/8 plochých kumulů, směrem na sever je vidět zlepšování situace. Píťa také piloty informoval na briefingu o tom, že nebudou mít na trati problémy...Tongue out

A samozřejmě se letí varianty A v obou třídách. A chvíle klidu a jdu zadávat tratě do CPSky, abych se z toho večer nzvláznil, protože dnes to tam bude dávat asi každý...

Tratě naplánovány 29. 07. 2009, 09:33 Autor: JC

Dnes opětně problémy s plánováním... Nastala situace volejte od čerta k ďáblu a dohodněte se Yell. Naštěstí jsme zaúřadovali a situace se snad vyjasňuje, tak v dalších dnech to bude s menšími problémy. Naštěstí došlo ke zvednutí hladiny v severní části TMA Pardubice a tak se nemusí 80 kluzáků mačkat na odletu v obdélníku 10*10km.

Tratě jsou dnes delší, kombíci budou startovat zase jako druzí, protože se bude startovat do kopce a vlekaři se netvářili moc optimisticky. V 10:00 briefing a půjdeme na start. Kluzáky už jsou na gridu, vážení probíhá bez problémů, díky programu na vážení netrává vážení před gridem déle než 10s pokud je kluzák v limitu, což většinou splňuje 90% kluzáků.

Pro závodníky - na webu je ke stažení cub s názvem PMRg2009new s novým prostorem ATZ Nového Města a dále txt soubor se stejným ATZ.

Dnes určítě poletíme 29. 07. 2009, 06:53 Autor: JC

Dnes to určitě bude na delší trať, sedím tady zatím sám, ale pohled na oblohu a "vůně vzduchu" jasně říká, že tratě nebudou krátké.

Prší 28. 07. 2009, 13:07 Autor: JA

V Mýtě prší. Přesně tak, jak Píťa předpovídal...

Neletový den 28. 07. 2009, 10:52 Autor: JA

Na dnešek jsme vyhlásili neletový den. Předpověď není optimistická, fronta nás bude přecházet ve špatnou hodinu.

Někteří závodníci se včera v místním baru snažili namíchat počasí velmi usilovně a o to více dnes vyhlášení neletového dne vítají.

Na brifingu byli vyhlášeni vítězové první disciplíny:

Ve třídě club - Borůvka Jan (XL)

Ve třídě combi - Vnouček Martin (NX)

Počasí??? 28. 07. 2009, 08:22 Autor: JA

Podle předběžných informací to zatím s počasím nevypadá úplně růžově ale ne úplně černě.

Píťa dává pravděpodobnost letění 10%.

Letadla zatím neskládejte, brifing bude v 10.00.

počasí úterý 27. 07. 2009, 22:26 Autor: Horác + ředitel

Fronta jde a ve druhé polovině noci (až bude zavřen bar) začne přecházet přes východní Čechy. Velká oblačnost, vlhkost, nízké základny a HODNĚ mraků, by měly zůstat až do poledních hodin. Šance na disciplínu není velká - nicméně poslední tři fronty přešly i o 6 hodin dříve než měly... šance malá, ale čekáme s rozhodnutím do rána - první bude kolem OSMÉ hodiny :-) potom se uvidí co bude odpoledne teprve... nekamenujte věštce, nemají to lehké.... :-)

Pokud nebude viset na WEBu něco jiného ráno v osum, tak brífing bude V DESET SELČ!

Wi-Fi 27. 07. 2009, 21:08 Autor: JA

Wi-Fi v kempu běží, zítra ještě mírně doladíme signál.

Připojte se k Wi-Fi síti: "Internet", síťový klíč je: "lkvm7".

6X a AY 27. 07. 2009, 18:51 Autor: JA

Sedí společně u Hradce nad Svitavou.

Česká Třebová 27. 07. 2009, 18:33 Autor: JA

Je dnes oblíbená, vedle HC, CV tam sedí ještě 99.

Další pole v kombi 27. 07. 2009, 18:03 Autor: JA

7F - Svitavy

Další kombi na desátém - SEX 27. 07. 2009, 17:45 Autor: JA
SNK si není jistý, jestli mu to z desátého vyjde 27. 07. 2009, 17:45 Autor: JA
LD na desátém 27. 07. 2009, 17:44 Autor: JA
TS je doma 27. 07. 2009, 17:42 Autor: JA
První z Kombi 27. 07. 2009, 17:41 Autor: JA

TS se hlásí na pátém

Pole - Petr Pánek (19) 27. 07. 2009, 17:04 Autor: Pepe

u Žamberka.

Už přilétájí 27. 07. 2009, 17:03 Autor: Pepe

Jsou tu: 3, 75, AH, CF, EI, LL, MA, RI, SX, XE, XII, XL, XZ, Y9, 74.

VM doma 27. 07. 2009, 16:35 Autor: JC

ale bez obletu...

další outlanding 27. 07. 2009, 16:24 Autor: Horác

Kluzák číslo 9 minul Náchod a přistál u Borové... (zřejmě se nejedná o Borovou u Poličky, kde mají 300g prasátkový steak...)

první pole... 27. 07. 2009, 16:03 Autor: Horác

LU v poli, 60 v Žamberku na letišti, 56 (Pepé Bárta) zpět v Mýtě převlekem z Poličky...

Bouk bojuje v Poličce 27. 07. 2009, 15:33 Autor: JC

Právě jsem dostal telefonát od Pepy Bárty, že Bouk statečně vykružujeve 150m nad letištěm v Poličce...

dvojitá výměna 27. 07. 2009, 15:07 Autor: Horác

Příhoda s pneumatikou AC byla následující:

-při rozjezdu blatník drhnul o kolo, což vydávalo podivné zvuky a tak se Bouk vypnul...

-při následném postrčení Cirusse zpět se blatník zakousnul do pneumatiky a hrubá síla tlačících pomocníků způsobila, že blatník pneumatiku prokousnul...

-buldozérem sme odhrunli AC mimo dráhu

-Bouk koukal smutně

-našli sme náhradní pneumatiku, nářadí, kompresor a náhradní duši

-Bouk všechno horzně rychle vyměnil, nafoukli sme náhradní pneumatiku s náhradní duší a začali shánět vlečnou

-náhradní duše se ukázala být píchlou...

-našli sme náhradní duši číslo 2

-Bouk ještě jednou všechno eště rychlejc vyměnil

-ve 14:45 odstartoval stíhat kolegy směrem na Poličku :-)

Pepe přistál 27. 07. 2009, 15:01 Autor: JC

Právě dostáváme zprávu, že v Poličce londoval známý ředitel mýtských soutěží Pepé Bárta se vým novým superstrojem ASW 19... :-)))))

Letíme variantu D 27. 07. 2009, 14:59 Autor: JC

Dnešní den byl opravdu hektika. Nejprve tvorba tratí variant A+B, potom po zpárvě o NOTAMu na Nové Město tvorba variant C+D. Poté dost bouřlivá diskuze mezi organizátory a soutěžícími o tom, že severní stranou mezi koncem notamovaného prostoru a horami se protáhnout nedá.

Vše nakonec vyřešila rozumná domluva mezi organizátory soutěží ohledně výše zmíněného prostoru. Tím utichly vášně :-) a mohli jsme se věnovat počasí, kde Píťu strašila cirrovitá oblačnost, která zastiňovala oblohu. Nakonec se vzlety odložily na 13:00 a zvolila se kratší varianta D :-) a vzlety byly zahájeny. Dnes trvaly 1:02, protože jsme měli o jednu vlečnou méně :-(. Smolíkem se stal Bouk, kterému praskla pneumatika těsně před rozjezdem, takže do teď oravuje kole mimo dráhu.

Dnes to nebude jednoduhé - stailní luft na jihu a celkem svižný vítr.. tak budme situaci sledovat. Za chvíli přidáme fotografie z obou dnů.

Starty odloženy 27. 07. 2009, 11:47 Autor: JA

Do Mýta se chystá cirrus, nevíme co nám udělá s počasím, proto zatím vyčkáváme a posouváme start na 12:15.

Změna tratí 27. 07. 2009, 11:03 Autor: JC

Bohužel budeme muset změnit tratě, protože na letišti v Novém Městě bylo zahájeno MS v motorovém paraglidingu, které uzavřelo CELÉ ATZ Nového Města. To pro nás v dalších dnech přináší obrovské komplikace, protože tím, že vojáci neradi uvolňují TRA 57 a 72, se prakticky uzavírá přístup na sever a severovýchod.

Asi by to chtělo příště lepší koordinaci.... když už nám vycházejí vojáci vstříc. Ale chápu, že vzdušný prostor je pro všechny....

Nové rozkazy vytištěny a Horác vyrazil na plochu je vyměnit soutěžícím.

Poletíme 27. 07. 2009, 08:10 Autor: JC

Plánujeme úlohy, momentálně vyjednáváme s vojáky o uvolnění TRA 52 Svitavy, která je pro nás důežitá.

Grid bude otevřen na dráze 12 od 9:00 a opětně se bude vážít - to informace o pro závodníky :-)

První letový den 26. 07. 2009, 22:01 Autor: JA

První soutěžní den lze myslím považovat za letově úspěšný. Předběžné meteorologické výhledy slibují letový den také na zítřek, tak uvidíme, jestli se vydaří. Během dneška také trochu vyschla plocha, ale rozmáčená místa lze stále ještě nalézt, zejména na stáních tranďáků.

V datové místnosti Jirka Cihlář ještě dolaďuje softwarové záležitosti, aby bylo vyhodnocování ještě jednodušší.

Vyhodnocování 26. 07. 2009, 20:21 Autor: JA

Jirka Cihlář usilovně pracuje na vyhodnocování. Nedoletělo asi pouze 8 kluzáků.

A další 26. 07. 2009, 17:11 Autor: JA

XZ, TD, JS, ZB, TS, 7F, ...

Doma máme 26. 07. 2009, 17:07 Autor: JA

74, 99, AH, LZ, BC, GT, HC, HH, X, Y9, IZB, SEX, PUP

Další nedoletěl 26. 07. 2009, 16:58 Autor: JA

H8 sedí v Poličce

Přílety 26. 07. 2009, 16:57 Autor: JA

Už nám to sedá...

Pole 26. 07. 2009, 16:26 Autor: JA

Máme hlášené první pole, Honza Kantor s alfou sedí u Hlinska.

Starty 26. 07. 2009, 16:24 Autor: JA

Starty jsme zvládli za necelou hodinu. Pásky byly otevřeny v 14.24 pro klubovou třídu a v 14.45 pro kombi třídu.

Starty odloženy 26. 07. 2009, 12:58 Autor: JA

Starty jsme nejprve odložili na 13.00 později na 13.30.

Větrno.. 26. 07. 2009, 11:53 Autor: Píta

Na západ od letiště je pás skoro-congestů, který ještě může trochu zkompikovat situaci, ale mraky v něm už nerostou a za ním je díky výběžku ve výšce už jen 5/8 normálních kumulů. Fouká vydatně a bohužel v naší lokalitě bude až do pozdního odpoledne. Když se probojujem na západ, tak už to bude dobrý. Trochu nás tlačí čas: aby to bylo uletitelný, tak by měly starty začít nejpozději ve dvě. Takže se uvidí, ale když jsme přežili cestu na grid skrz povodí Amazonky, tak už asi všechno.

Start 26. 07. 2009, 11:44 Autor: JA

Start je zatím plánován na 12:45. Naplánovánu máme ještě jednu záložní variantu směrem na sever. Pravděpoobnější ale zůstává původní varianta.

Snad poletíme.... 26. 07. 2009, 09:13 Autor: JC

Obloha je sice zatažená, ale Píta je optimistický a po návrhu tratě odešel skládat letadlo. Hlavní věcí bude schopnost dráhy, která je po včerejším dešti rozmočená. Zkušený tým posoudí, zda to na ní půjde a uvidíme. Pokud se poletí, tak nás čeká hektický den.

Na web jsme přidali několik fotek ze včerejšího dne, kdy probíhaly přijezdy, prezentace a vážení.

 

Úvodní briefing 25. 07. 2009, 19:21 Autor: Pepe

je odložen na 21hod. Všichni bojujeme s přívaly vody. Plocha dostala vydatný příděl vody a komplikuje nám to pohyb po letišti a stavění kempu. Ale podle Čulibrka už by to mělo být pro dnešek vše.

1.disciplína 25. 07. 2009, 13:50 Autor: Pepe

Právě probíhá první disciplína - vážení letadel. Pobíháme mezi kapkami deště a všichni si to užíváme. Myslím, že dnes se nenajde letadlo, které by nezmoklo. Kdyby nás nebrzdilo počasí, tak vážení probíhá bez problémů. Bar už funguje, restaurace již nabízí výborné hotovky. Úvodní briefing bude ve 20hodin.

Dobré ráno 25. 07. 2009, 09:48 Autor: Pepe

s malými přestávkami prší. Přesto jsme nuceni vytahovat hangár, vázat Blaníky na kotvy a připravit prostory pro vážení. Závodníci se samozřejmě do přípravy BM k vážení zatím nehrnou. Snad nebude pršet celý den a prostor před transporťákama nebude bahňák... Za chvíli by měl dorazit Doktor a zaškolit pomocníky pro vážení. Těm co přijedou dnes přeju šťastnou cestu. Já teď vyrazím do města koupit pláštěnku.

Vážení a registrace 25. 07. 2009, 14:28 Autor: Pepe

Vážení letadel bude probíhat dens od 9,30 do 19hod v hangárech H2 a H3. Registrace závodníků od 11 do 19hod v hlavní budově. Asi 1/3 startovního pole již dorazila a proběhly první předletové přípravy. Dobrou noc !

Přípravy a příjezdy 24. 07. 2009, 20:01 Autor: Pepe

Vážení účastníci zájezdu,

upozorňujeme vás, že při příjezdu na letiště ze směru od města máte vjezd na letiště na odbočení vlevo. Tuto variatnu přijezdu v dopravní špičce nedoporučujeme, protože někteří jedinci se při odbočování chovají jako sestřelovači. Jako alternativu navrhujeme jet stále rovně až na čerpací stanici, kde je odbočovací pruh, tam se v klidu zařadit a na letiště odbočit vpravo http://www.gliding.cz/souteze/2009/pmrg/doc/prijezd.jpg Je rovněž možné projet kolem letiště a odbočit asi po 300m vpravo a tam se otočit, je to odbočka na obec Džbánov (tato varianta není v náčrtku, ale na fotce je odbočka samozřejmě vidět).

Pro vaše příjezdy je otevřená zadní brána - viz plánek letiště. Snažte se parkovat hospodárně, aby i ostatní účastnící měli místo v kempu pro stan a bydlík, auta můžete parkovat v prostoru u transportních vozů. Transportní vozy s BM rovnejte vedle již stávajících - tzn. souběžně s lesem. Po včerejším slejváku jsou bohužel některá místa na trávě v kempu dost mokrá, ale mělo by to do zítra vyschnout.  Někteří účastníci již dorazili - Bobr už si dal tréninkový let s Ventusem, chystá se i Michal Buryan s ASW-24. Odpoledne provedeme test aktuálního nastavení wifi. Taky dorazí Doktor a budeme ladit pc pro vyhodnocování vašich super letů.

Od zítra bude v provozu nově i letištní restaurace, kde již budou k dispozici obědy. Tento týden jsme rovněž vyměnili písek v bazénovém filtru, takže voda bude pro koupání v té nejlepší kvalitě.

Těšíme se na vás a přejem šťastnou cestu. Další informace budeme publikovat ještě dnes.

 

 

 

Soubor s prostory pro LX přístroje 21. 07. 2009, 17:35 Autor: JC

Pokud zatím postrádáte protory do LX přístrojů, tak je to proto, že Uroš má dovolenou, ale vrátí se v pátek a na webu LX navigation bude v sobotu  soubor s volně stažitelnou databází prostorů pro PMRg 2009.

Ještě upozorňuji na chybu, kterou jsem se dozvěděl po telefonickém rozhovoru s nejmenovaným soutěžícím :-). Do SeeYou si dejte pouze soubory txt a z nich si vytvořte vlastní cub pro SeeYou mobile, pokud nepoužijete pro mCU již vytvořený cub soubor, který je dostupný na webu soutěže v sekci Dokumenty. Zásadně nemíchejte v SeeYou dohromady cub soubor a txt soubory!!

Počet těch, kteří nedodali vážní protokoly se výrazně snížil :-), všem moc děkuji, ušetří nám to dost práce. Já dnes pošlu hříšníkům :-) mail s poslední výzvou :-).

Protokoly o vážení 22. 07. 2009, 21:57 Autor: JC

Provedl jsem kontrolu došlých protokolů o vážení a vzhledem k tomu, že máme cca týden do zahájení závodu, tak bych potřeboval dodat protokoly celkem surně. Každý den chodí a mám jich v současnoti skoro polovinu. Protože zatím nevíme, kdo skutečně přijede a kdo ne, tak zde zeveřejňuji seznam lidí, kteří dosud protokol nezaslali a jsou mezi nimi i ti, kteří jsou pouze přihlášeni. Proto bych prosil ty, kteří vědí, že určitě nepřijedou, aby mi poslali maila a já s ními dále nepočítal.

Protokol nedodal:

Dvořák Michal, Jindra, Svoboda Eduard.

Platby atd. 14. 07. 2009, 10:38 Autor: Pepe

Pokud vám banka nebude akceptovat převodní příkaz s pomlčkou, tak zadávejte číslo účtu bez pomlčky. Každá banka to chce jinak. Až se vrátím z MB tak provedu další aktualizaci startovní listiny a pošlu potvrzující e-maily s hangárováním a ubytováním. Jak zde již psal Jirka Cihlář, tak jsem jednal o koordinaci využívání MTMA Pardubice, ještě příští týden bychom rádi uskutečnili jednání s Čáslaví. Pro létání do Polska jž máme povolení. Tak nám snad konečně bude přát i termoska a pořádně protáhneme BM. Při jednom dlouhém večeru tady v MB jsem dohodl s Jirkou Mlejnkem, že bychom zkusili tracking, který běží tady na GGP. O dalších přípravách vás budu informovat o víkendu.

Termín pro zaplacení startovného 14. 07. 2009, 09:54 Autor: JC

Zítra vyprší termín pro zaplacení startovného na regiony 2009. Je nejvyšší čas provést bankovní operace :-)... ve smyslu převodu stanovené částky startovného na účet pořadatele.

Prostory a body pro PMRg 2009 12. 07. 2009, 18:04 Autor: JC

Konečně jsme obdrželi z Polska SUP 32/09, který nám uvolnil část polského vzdušného prostoru. V dokumentech najdete nyní zipový soubor s textovými soubory prostorů. Pak ja tam ještě cub soubor do mCU.

Prostor soutěže je dán včetně polského prostoru. Uvnitř polského prostoru je potom prostor EA 39, který je částí polského vzdušného prostoru. V případě, že se poletí do Polska, pak tento prostor bude volný, pokud ne, pak hranicí bude česko-polská hranice.

Dále je odlišnost v MTMA Pardubice, která je posunuta na západ a dále je prostor rozdělen na prostor jih a sever. Jižní část bude mít vždy nejméně spodní hranici FL 080, je slíbeno, že bude někdy zvednuta na FL 095 a v tomto případě bude bude prostor MTMA Pardubice2FL80 uvolněn. Severní část je potom tvořena nejen prostorem Pardubice2, ale je zde prostor Pardubice3 (a to Pardubice3 a Pardubice3FL80). To umožňuje manipulovat s výškou v severním prostoru tak, aby se vždy vyhovělo vojákům podle toho, co nám uvolní.

Tolik pro vysvětlení práci s prostory během soutěže, abychom se na brifingu nemuseli zdržovat :-).

Jen připomínám, že prostor v oblasti MTMA Pardubice2 a 3 bude mít vždy maximální strop FL095 (pokud budou uvolněny do této výšky) a překročení bude hodnoceno jako vstup do zakázaného prostoru. Nebude tedy případná penalizace řešena podle pravidla body za výškový průnik do protoru, ale jako vstup do zakázaného prostoru - tedy první provinění přistání v místě narušení, další provinění diskvalifikace v disciplíně.

Můžete si stáhnout cup soubor s traťovými body. Pokud chcete jiný formát, tak dejte vědět.

Vážení na regionech 06. 07. 2009, 10:20 Autor: JC

Plachtařská komise uložila provádět vážení kluzáků na soutěžích, které jsou vyjmenovány v Soutěžním řádu Aeroklubu České republiky. Proto se bude vážit i na regionech.

Proto po dohodě s Pepem zveřejňuji následující řádky. Prosím, abychom nediskutovali o tom, zda vážení ano nebo ne. Závody nejsou to pravé místo pro řešení koncepčních otázek. S případnými námitkami se obracejte přímo na plachtařskou komisi, která by měla zvážit, zda tato procedura, která je zcela běžná na jiných standardních soutěžích v plachtění, je nutná v České republice nebo ne.

Chci jen dodat, že jsme udělali řadu kroků a sbírali zkušenosti na republice. To by mělo spolu s programem, který vytvořil Honza Seifert, přispět k rychlému průběhu celé procedury. Ihned na začátku říkám, že problémem je úvodní vážení, které se protáhlo do nočních hodin v Partizánském, ale to bylo z velké části způsobeno tím, že v některých chvílích se vážící tým flákal :-), ale v některých chvílích makal jako divý. Proto vás prosím, abyste tuto věc měli na paměti a přizpůsobili příjezd do cíle a "zabydlovací" proceduru také tomu, že musíte kluzák sestavít a dostavit se na vážení.

Jen pro zopakování - kluzáky kombi tířdy se dostaví naplněné vodou a s takovým nákladem v kabině, se kterým bude létat v soutěži, a kontroluje se nepřekročení MTOW (včetně zvážení pilota :-) ) a následně se stanoví váha na tyči pro kontrolu před gridem. U klubové třídy je to složitější, protože se musí stanovit koeficient k referenční váze kluzáku daný hadnicap listem. Ten najdete s Annexu A na konci, včetně referenčních vah.

Postup u klubové třídy je následující - pilot se dostaví k vážení s kluzákem v takové konfiguraci (včetně nákladu v pilotní kabině + padák), ve které bude kluzák létat. Zváží se kluzák, následně pilot  a kontroluje se zjištěná váha s referenční. Pokud je v limitu, pak se provede jen kontrola na tyči a odjezd... Pokud překračuje referenční hmotnost, rozhodčí se dohodne s pilotem na dvou možnostech - vyndání některých věcí tak, aby se dosáhlo referenční váhy, a nebo se stanoví nový koeficient podle Annexu A (to je volba pilota). Pokud dojde k dohodě, provede se kontrolní vážení na tyči a odjezd..

Kluzáky obou tříd se fotí z boku pro kontrolu a dále se fotí vybavení kabiny pro kontrolu. Kontrola před gridem trvá opravdu chvíli. Pilot může přidat do kluzáku klubové třídy pouze vodu a PDA po projetí kontrolním vážením. Kombi třída se kontroluje na nepřekročení MTOW - jinak upouští vodu.Při kontrolním vážení musíte používat vždy stejné tažné vodzidlo, se kterým jste provedli úvodní vážení!!! Jinak je nutno převážit!!

A teď to nejdůležitější :-). Pro rychlé zpracování úvodního vážení potřebujeme vážní protokoly vašich bílých (ale i dřevěných miláčků). Vážní protokoly prosím posílejte na cihlar@lkuo.cz . Ti, kteří byli na republice a poslali mi vážní protokoly, tak prosím jen vzneste dotaz, zda je nutné, abyste je posílali znovu.

Jen ještě upozorňuji na jednu věc. Zápisem z plachtařské komise ze dne 15.2.2009 (bod 3.4.1), bylo stanoveno, že rozpětí v klubové třídě na soutěžcích sledovaných AeČR je povolené rozpětí IGC indexů 0,96-1,09. Pokud je index nižší, tak se kluzák může zúčastnit, ale s idnexem 0,96. Na regionech se to zatím týká pouze kluzáků Atlas a Orlík.

A ještě jedna potěšující zpráva pro majitele Cirrusů :-). Vzhledem k tomu, že SH zvýšil u všech typů Cirrusů max. váhu nevztlakových částí na 240kg, byla následně zvýšena i referenční hmotnost na 345 kg.

Takže se těším na vzájemnou splupráci.

 

Startujeme 20. 04. 2009, 17:27 Autor: Pepe

Po loňské přestávce si vás dovoluji znovu pozvat do Vysokého Mýta na Plachtařské mistrovství regionů. Závody v letech 2006 a 2007 se opravdu povedly. Věřím, že i letos nám Termoska namíchá dobré počasí.

V Dokumentech najdete propozice s přílohami a seznam nominovaných. Přihlášku podávejte elektronicky, ale to už všichni znáte.

Letos nás čeká změna, protože PK nařídila letání klubovky dle idnexu IGC, to znamená, že budeme vážit. Proceduru vážení ještě podrobně popíšeme. Budeme brát na zřetel hlavně zkušenosti z Partyzánskeho.

Létání do Polska je vyjednáno. Snad případná polní přistání nebudou znamenat anabázi jako v roce 2007 a přesvědčíme se, že EU a Schnegen funguje i v praxi.

Výcuc z propozic:

Startovné za 5 000,-, vlek do 600m za 590,-

Ubytování v kempu za 50Kč/osobu/noc, rovněž můžete využít naší ubytovnu za 90Kč/osobu/noc. Bazén bude samozřejmě připraven.

Hlavní rozhodčí bude letos Ota Vavřín, ale Jirka Cihlář bude samozřejmě také přitomen, tentokrát v roli předsedy jury. Guru plachtařských rosničkářů Horác nás poctí svou přítomností pouze 1.týden závodů, pak ho pracovní povinnosti volají jinam. Proto jsem jako hlavního meteorologa domluvil Pítu "Čulibrka" Hofmana, který bude určitě také kvalitní a vytluče z Termosky co půjde. Ředitelovat budu já (i když bych radši lítal s váma), zastupovat mě bude Honza Abraham. Mechanici z naší letecké opravny budou v omezené míře také k dispozici po celou dobu soutěže.

Vlečnou flotilu by měly většinou tvořit Z226, pomůže Maule, v záloze jsou L60.

Zájemci o hangárování, prosím piště svůj požadavek do vzkazů v přihlášce, nebo mě do mailu. Hangárovací kapacita je omezená, bude rozhodovat pořadí přijatých rezervací.

Děkuji Markýzovi za pomoc s webem a věřím, že admin systém bude fungovat perfektně po celé závody.

 

 

 

 

 

 

© Aeroklub Vysoké Mýto
Plachtařské mistrovství regionů ČR 2009