Počasí         Soutěže 2025: AZ Cup  Pribina Cup  Podbrdsky pohar  Fatraglide  FCC  JPJ  PMCR  WGC   FL   Safari  RD  TCup  PPV  WWGC  RP   PMRg/PMCRj  PCR  HOP  GGP      CPS On-line     archiv »  SK  Kalendář
Obsah fóra
diskusní fórum
Právě je 10. květen 2025, 03:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 146 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Schengen
PříspěvekNapsal: 10. prosinec 2007, 21:18 
Offline

Registrován: 25. březen 2005, 18:42
Příspěvky: 54
To bych rád věděl, proč zase upadá tato debata do roviny podezírání, osočování a napadání. Když někdo vysvětlí kritikovi jeho kritiku, tak to snad ještě není zakazování debaty, nebo dokonce nařizování „držet hubu“. Možná zase budu odsouzen jako „stará komunistická struktura“ když pronesu pouhou domněnku, že by snad bylo účelnější spíše podpořit ty, kteří usilují o dobro věci a mají dokonce k tomu i mandát a nemařit jejich práci třeba jen podezíráním, že nedělají to, co bychom si přáli. Snad každý pochopí, že se úsilí v tomto směru vede na různých „kolbištích“ a různými metodami či „zbraněmi“, které není vhodné odhalit je zveřejněním ještě před jejich použitím. Snad není potřeba cítit se hned dotčeně a vidět v tom hned způsoby minulého režimu, když vedení řekne „vydržte“. Otevření prostoru jistě nezávisí jen na práci AeČR, ale taky na druhé straně a ta nás určitě nebude vítat s otevřenou náručí. Snad nebylo malým úspěchem AeČR již několik let před Schengenem získání pro plachtaře možnosti létat do nemalého pásma západně od naší hranice v SRN.
Snad nejsme první, kdo vstupujeme do Schengenu, na západě funguje již nějakou desítku let, tak není problém tam nahlédnout a zjistit, že funguje podle nějakých pravidel a asi těžko teď v počátcích našeho vstupu si vymůžeme něco víc, než Ti, s kterými je v tomto systému již mnohaletá zkušenost. Každému se jistě nemusejí jevit diplomatické postupy dostatečně rázné, ale snad každý ví, že úřední postupy nejsou vždy dostatečně hbité a že to vyžaduje jistou trpělivost. Neberme ale, prosím, našemu vedení alespoň chuť do této práce již preventivním podezíráním z nastolování minulých pořádků.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. prosinec 2007, 23:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 6. leden 2003, 15:34
Příspěvky: 1764
Bydliště: LKMB
Pro ty, kteří nepochopili o čem tady mluvím, doporučuji připomenout si základní motivace tzv. Reformy AeČR:

http://www.gliding.cz/forum/viewtopic.php?t=787

...z hlavních hesel pak především:

- otevřenost
- informovanost
- komunikace

Můj názor je, že bez těchto základních principů fungování bude výsledkem stejné divadlo, pouze v jiném obsazení. Sejde se rok s rokem a přijde reforma č.2, protože budeme zase jen platit známky a sbírat kusé informace o tom, co oni tam nahoře vymysleli a dělají.

Ostřejší tón mého příspěvku byl reakcí na to, jakým způsobem byl Jarda (na osobě koneckonců nezáleží) usměrněn do patřičných mezí. Neumím to interpretovat jinak, než že názor nějakého aeroklubáka vedení nezajímá, protože sami vědí všechno nejlíp.

Nakonec slibuju, že už se to nebude opakovat, protože s touto diskusí končím.

HOWGH, PUP
----------------------------------------

PS: Pokud si myslíte, že tyto problémy řešíme jen my sami, tak jste samozřejmě na omylu. V civilizovaných zemích to není jinak, ale mluví se o tom kupodivu veřejně:
http://www.eaa.org/news/2007/2007-12-06_comments.asp

_________________
David Zapletal, AKMB


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11. prosinec 2007, 01:25 
Offline

Registrován: 31. leden 2006, 18:17
Příspěvky: 175
Pupe, nevím, co za Tebou v životě je, protože to nemůžu hodnotit jen podle Tvojich příspěvků, ze kterých naopak nabývám pocit, že chceš být vidět a zaujmout. Doporučil bych Ti více a aktivněji se zapojit do řešení problematiky domovského letiště, kde určitě Tvoji snahu náležitě ocení.
Ale při řešení problému pro všechny, je nutná jiná taktika. Jednáme velice intenzivně s určitou dávkou razantnosti, což jsem tady někomu už vysvětlil. Nevím o tom, že by mě nějaké moje osobní výlevy na těchto stránkách pomohly problém vyřešit. Ba naopak, ubírají na chuti a intenzitě, neb se člověk nedozví nic, co by mohl použít pro řešení věci samotné. V případě Schengenu tady nezazněly jiné skutečnosti, než každý normální člověk dávno ví, ale které se jako argument málo hodí. A v neposlední řadě dost lidí urážíš.
Odmítám takovou diskuzi, která ztrácí objektivitu a nemá praktického využití pro další práci.
Takže ještě jednou a naposledy:
1. není v zájmu věci, prozrazovat cestu, kterou za volný vzdušný prostor jdeme
2.
byl bych nerad, kdyby se osoby, které mohou v náš prospěch rozhodnout, touto komunikací zastrašili
3.
požadavek ( po dvou konzultacích na MD ) na změnu v předpisech odešel
4.
příslib jeho realizace je naplánován na stejný termín jako vstup do Schengenu
5.
překvápko na vstup je naplánováno
6.
Změnu v tomto konkrétním případě neudělá ulice, ale nýbrž jen a jen člověk úředník a s tím musíš umět pracovat
7.
poslední schůzku s nejvyším na toto téma mám 12.12.2007
8.
Postoj ministerstva dopravy je opačný než postoj ministerstva vnitra.
Proto řešení může nakonec mít dva časové mezníky.
Umíš-li to změnit vahou své osobnosti, pomož. Mě alespoň respektují ( a není to funkcí v AeČR ) nevím jak by si na tom byl Ty.
To je ta informace, kterou jsem nechtěl vykřikovat do světa a nechci, aby si někdo pomyslel něco o egocentrismu. Není mi to vlastní, snažím se jen pracovat ve jménu všech.
Donutil si mě Tvoji sebestředností a neustálou kritikou některé věci prozradit. Musím jen doufat, že to věci neublíží.

9.
Ve jménu vyššího principu ukončuji tuto debatu, ať si o tom myslíš co chceš. A Tobě doporučuji, nechceš-li to pokazit, dodrž slib a už se k této věci nevracej.

10.
Chceš-li něco více vědět a o věc se zajímat, napiš mi na soukromý mail, rád Ti všechny informace dám. Věř, milý Pupe, že se jinak na Tebe nezlobím, ale takkto vedenou debatu, která uráží a postrádá objektivitu, zásadně odmítám.

šantán







[...z hlavních hesel pak především:

- otevřenost
- informovanost
- komunikace

Můj názor je, že bez těchto základních principů fungování bude výsledkem stejné divadlo, pouze v jiném obsazení. Sejde se rok s rokem a přijde reforma č.2, protože budeme zase jen platit známky a sbírat kusé informace o tom, co oni tam nahoře vymysleli a dělají.


Nakonec slibuju, že už se to nebude opakovat, protože s touto diskusí končím.

HOWGH, PUP
----------------------------------------


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11. prosinec 2007, 09:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 6. leden 2003, 15:34
Příspěvky: 1764
Bydliště: LKMB
Vlasta Dvořák píše:
Donutil si mě Tvoji sebestředností a neustálou kritikou některé věci prozradit. Musím jen doufat, že to věci neublíží.

No tak už aspoň všichni víte, kdo to všem pokazil. Na hodnocení svého morálního profilu nebudu reagovat. Souhlasím, takto vedená debata postrádá smysl.

_________________
David Zapletal, AKMB


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11. prosinec 2007, 11:22 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 23. prosinec 2002, 19:24
Příspěvky: 1655
Milý Šantáne, aby bylo jasno Pup není sám kdo má pocit že je něco shnilého v "naší" organizaci. Z vašich slibů o komunikativním a transparentnám aeroklubu se neuskutečnilo absolutně nic. Vyjma práce trošku bezzubé revizní komise a Mrazíkových snah pro nás nikdo nic zatím neudělal, k radaru se nebudem vyjadřovat, od UCL si necháme nařídit v principu kolektivní viny cokoliv hlavně když nám to přinese bodíky v konspiraci. Ve chvíli kdy na to někdo poukáže nebo dovolí li se zde na něco zeptat jak se věci mají je odkázán do patřičných mezí. Naopak tvoje příspěvky jsou velmi arogantní a taktika jak se zbavit odpůrců velmi demagogická. PUP není ten kdo sliboval změny je to jen člověk který vám třeba uvěřil a podpořil Vás a má právo se ptát a ty ho místo odpovědi nevyzývej k tomu aby se zapojil a tím pádem mlčel pro vyšší cíle páč tak se to u Vás dělá. Znám PUPa dost dobře na to abych mohl říct že je to člověk který ctí principy někdy možná až trošku příliš tvrdohlavě a právě proto si ho vážím i když už sme spolu kvůli tomu měli řadu neshod.

Jednou zde napsal:
PUP píše:
Necítím se na to tady vynášet příkré soudy o (ne)činnosti lidí a (ne)splněnosti úkolů, protože to neumím zhodnotit, protože já vlastně vůbec nevím co se děje. Kromě zápisů z jednání se toho člověk moc nedozví, při rozhovoru s jednotlivými funkcionáři se pak těžko zbavuju pocitu, že největší aktivita se odehrává na poli "soukromých válek". Z taktických důvodů se o spoustě věcí moc nemluví. Bohužel mám obavu, že této "konspirativní" atmosféry budou umět určití lidé využít a stoprocentně přinese spoustu zlé krve.

Na základě taktiky a konspirace můžu založit eseróčko se ségrou, ale těžko na nich postavím organizaci sdružující pár tisíc lidí. Otevřenost, průhlednost a informovanost byly základní motivace, proč jsem měl pocit, že je třeba s AeČR dělat. V tom jsme se, bohužel, nepohnuli ni o píď.


A já s tímto tvrzením absloutně souhlasím, vaše konspirativní taktika je do budoucnosti absolutně krátkozraká, naopak se může stát že se to celé otočí proti nám. Chápu že žijeme v zemi kde si má každej pocit že jinak se to nedá a já to nějak zařídím. Bohužel tyto taktiky jsou založeny většinou na určitých osobnostech jejich kontaktech a konspirativních domluvách. A ztráta takového člověka má pak za důsledek zmaření třeba několikaletého úsilí.

Nakonec nechcete li aby se spekulovalo informujte lidi o tom co pro ně děláte, mají na to za svoji důvěru a příspěvky nárok, pokud tak nečiníte nejste o nic lepší než předchozí vedení.

_________________
Karel Vladař alias Charlie


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11. prosinec 2007, 23:10 
Offline

Registrován: 7. únor 2004, 16:25
Příspěvky: 101
Bydliště: LKOL
Pokud nebude v rámci AeČR fungovat informovanost o práci výboru, nebude spokojených členů... Budou jen ti, které to informační vakuum právem štve a použijí ostřejší dialekt, avšak na zcela pragmatickém základu, a ti kteří mlčí, ale nikdo vás za to nepochválí. Nevyhovuje mi jen sedět a čekat jestli nám vedení nějakou informaci pustí. Ono se třeba výbor může strhat, ale nevím, všichni hodnotíme podle výsledků a podle informací, které máme k dispozici. Současné webové stránky aeroklubu (až na provozní inspekci) jsou něco otřesného, a jiné komunikační medium, než konference v podstatě neexistuje. Vše ostatní je jen odezírání ze rtů... Takže pánové z výboru berte prosím vážně nás své členy, mějte trpělivost s našimi dotazy a zájmem o věc, vy v tom žijete neustále, ale my jsme venku. Na závěr musím říct, že od svého prezidenta bych očekával větší eleganci a nadhled v diskusi...

Jirka Steiger


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Informace
PříspěvekNapsal: 12. prosinec 2007, 09:21 
Offline

Registrován: 25. březen 2005, 18:42
Příspěvky: 54
Při elektronické komunikaci na webových stránkách by bylo ale taky potřeba si ujasnit, zda je to komunikace oficielní, nebo jen informativní. Podle toho asi taky bude vypadat úroveň, úplnost a aktuálnost.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Informace
PříspěvekNapsal: 12. prosinec 2007, 13:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27. prosinec 2002, 09:29
Příspěvky: 3459
Rýdl Josef píše:
Při elektronické komunikaci na webových stránkách by bylo ale taky potřeba si ujasnit, zda je to komunikace oficielní, nebo jen informativní. Podle toho asi taky bude vypadat úroveň, úplnost a aktuálnost.


Nezlob se, Josko, ale to je nesmysl. Všichni se v letckém "světě" ČR známe a nemá cenu rozlišovat, co je oficiální nebo není.

1. Řádná konference AeČR deklarovala rozjezd nových oficiálních stránek do několika měsíců. Nejsou dodnes - sice jsou, ale ve velmi surovém stavu.
2. Zde bylo deklarováno, že po určitou dobu je gliding oficiálním diskuzním serverem AeČR.

Podle mne výše uvedená slova mě a jistě i tobě známých plachtařů stojí za zamylšení. Správný manager, jak se teď rádo říká, by se určitě nad těmi slovy zamyslel. Vždyť informovanost ze strany AeČR je velmi malá. Jen díky Míru Hammrovi jsme informováni o věcech provozních s velikou aktuálností a další data dává na web Jirka Dodal - ale tady jde spíše o data "statická" - zápisy z jednání, zprávy z IGC atd. atd. Nějaký komentář člena Výboru jsem neslyšel ani nečetl již dlouho. Ono takové "Slovo prezidenta k lidu" by za určité období nebylo na škodu.

Na závěr jen zopakuji, že je nesmysl dělit něco na oficiální a neoficiální. Jde o to, kdo to říká. A kluci jako Pupák, Jirka Steiger, Jarda Buryan i Charlií jsou lidi, kteří se v plachtařině dost pohybují a nad jejich slovy bych se aspoň zamyslel.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Schengen je tady
PříspěvekNapsal: 12. leden 2008, 21:24 
Offline

Registrován: 31. leden 2006, 18:17
Příspěvky: 175
Zdravím všechny na tomto portále.
Jsem rád, že jste uposlechli moji výzvu k radiovému tichu na frekvenci Schengen a vytvořili jste tak prostor pro klidnou komunikaci ve prospěch věci.
Jak jsem slíbil, vše bylo dotaženo do vítězného konce a věřte, že v rámci zvolené taktiky nebyla vhodná přítomnost "všech" u jednotlivých schůzek a jednání. V prosince jsem vám napsal, že 10.1 svolám poslední schůzku k dořešení tématu. Stalo se! Na této schůzce bylo celkem 16 lidí ( MD, ÚCL, MO, MV, Cizinecká policie, AeČR ). Nezlobím se na některé z vás, že jste na tomto portále věc rozebírali ze všech možných pohledů a zbytečně jste někoho napadali, ale zlobil jsem se nad tím, že jste nechtěli uvěřit mojim slovům. Věřte kluci, věc nebyla a stále není tak jednoduchá. Jsme sice v Schengenu, ale vojáci a policie mají své povinnosti, které jim vyplývají ze zákona o ochraně státních hranic a ani Schengen je neodstranil. A co víc, nejsou v souznění s našim řešením a vším, co nám dovoluje Zákon 49 o civilním letectví. Něco vychází z reálu a něco je zase pro případy "co kdyby". Ti z vás, kteří byli na vojně, tomu asi porozumí lépe, když jim připomenu ty zalepené obálky, které se otevíraly jen při vyhlášení ostrého poplachu. To existuje a existovat bude stále v každém státě EU.
Včera jsem už pokračoval sólo v jednání s ředitelem OCL na konečné verzi úprav AIP a Zákona 49 ( paragrafu 24). A tam bylo třeba zase zalobbovat a znásilnit "vůli někoho" , protože změna zákona je složitá a zdlouhavá věc. Taky bylo třeba vymyslet řešení pro výjimku od 30.3 do 1.1.2009. A dohodnout všeobecnou amnestii na toto překlenovací období, neb budeme s vědomím všech porušovat zatím platný zákon a nařízení. Povedlo se!
Na 14.1 je svoláno na MD připomínkové řízení ( ÚCL, AeČR, LAA, MD)
k textům jednotlivých úprav.
Myslím, že výsledkem budete všichni mile překvapení, protože možná předčí vaše očekávání.
Děkuji všem, kteří nám i mě osobně v této věci důvěřovali a Joskovi Rýdlovi zvlášť.

Napsal jsem posledně, že nebudu na těchto stránkách zveřejňovat oficiální zprávy, protože mi funkce velí vést diskuzi na oficiálních stránkách AeČR, proto konečný dokument řešení Schengenu bude zveřejněn po pondělní schůzce na webu AeČR. Tady diskutuji jako plachtař a tyto informace jsem vám byl jednak z prosince dlužen a druhak jsem vám to slíbil.
Díky
Šantán


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12. leden 2008, 22:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16. leden 2005, 18:08
Příspěvky: 334
Bydliště: kopec nad LKKA
Díky za info...jestli jsem to správně pochopil, máme se dál nechat překvapit...pokud budu mluvit za sebe, tak s tím zatím nemám problém a už se těším, na výsledek lepší, než bych sám čekal :wink:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Informace prezidenta AeČR
PříspěvekNapsal: 15. leden 2008, 10:22 
Offline

Registrován: 8. leden 2003, 13:42
Příspěvky: 289
Informace prezidenta AeČR k problematice "schengenského prostoru" v souvislosti s mezinárodními lety je publikována na http://www.aeroklub.cz/sekretar nebo http://www.aeroklub.cz/provoz .

_________________
DODAL


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. leden 2008, 21:07 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 23. prosinec 2002, 19:24
Příspěvky: 1655
mail rozeslaný do členských organizací píše:

Vážení,Dovoluji si Vás tímto všechny pozdravit poprvé v novém roce a sdělit pár důležitých, myslím,že i pro nás všechny potěšujících, informací k létání v tzv. Schengenu.Na mimořádné konferenci jsem vás upozornil, že vstupem do Schengenu „po zemi“ nebudouvšechna pravidla pro tento volný pohyb osob a vozidel automaticky aplikována pro pohybletadel. Ano, na první pohled a z logiky věci se nabízí otázka proč v tom někdo vidí rozdíl.Na to existuje několik odpovědí (zjednodušeně a schematicky) :1.Zákon o civilním letectví 49/1997 v paragrafu 24 a 25 zná kategorii letiště„mezinárodní s vnitřní hranicí“, což si přelož „uvnitř Schengenu“2.AIP popisuje určité povinnosti pro let z / do ČR3.Armáda a vnitro mají svoje povinnosti k ochraně státních hranic vymezenézákonem a směrnicemi, které nejsou veřejné a taky nejsou zcela v souzněnís možnostmi, které nám dává letecký zákon. Toto ale existuje v každé zemi abude to platit i nadále. Každý stát, byť je v EU a Schengenu si vyhrazuje jistápráva, která mu dávají možnost řešení v nenadálých a pro stát nepříznivýchsituacích, kdy je třeba přijmout jistá opatření, třeba uzavření státních hranics některým státem. A k tomu musí mít vykonatelné nástroje.4.ŘLP jako správce vzdušného prostoru a koordinátor pohybů v tomto prostorumá také svoje pravidla pro pohyb letadel ve vzdušném prostoru ČR5.ÚCL určuje a kontroluje parametry provozovatele letišť a letadel6.ÚCL určuje a kontroluje parametry pilotní licence7.Cizinecká policie má svoji směrnici pro kontroly osob a dopravních prostředkůi uvnitř Schengenu.8.Celní správa, která opustila hraniční přechody a mezinárodní letiště alenepozbyla práv pro kontrolu zboží i uvnitř Schengenu. Ba naopak nabylatéměř větších pravomocí pro kontrolu pohybu zboží než policie.9.V neposlední řadě existují pravidla pro povinnost podávání letových plánů aoboustranného spojení v některých třídách vzdušného prostoru.10.Aby bylo desatero úplné, tak existují dvoustranné dohody mezi státy uvnitřSchengenu, kterými si státy vyhrazují právo určit podmínky pro vstup jednakdo jejich vzdušného prostoru a druhak přistání na jejich letišti.Milé kolegyně a páni letci, když si toto desatero základních atributů, které se musely vzítv potaz při řešení našeho problému volného létání v Schengenu, uznáte, že bylo nutno sena každé jednání řádně připravit a prostudovat daná nařízení a směrnice. Jednak proto, abybylo čím argumentovat a druhak, aby se podařilo přesvědčit druhou stranu k věcnémujednání ku prospěchu věci. A v neposlední řadě, aby nás (třeba i moji maličkost) druhástrana brala s respektem. Věřte, že to byla cesta trnitá a bylo by zcela zbytečné připomínat,že v mnohých případech to bylo o osobním kontaktu. Proto jsem se zlobil nad některýmidiskusemi na „Glidingu“, které byly dosti konfrontační, napadající výbor AČR i mě a někdyvyzněly až kontraproduktivně.Věřte, že ač nerad, musel jsem si ku prospěchu věci, třeba pro někoho nevhodně, vyprositradiové ticho na frekvenci Schengen. Za jeho dodržení všem děkuji a jestli se v té době mojeslova někoho dotkla, tady má moji omluvu. Více důvěřujte.Věřte, že výsledek, který zde zjednodušeně popíšu, je maximum, co se dalo na tomtobitevním poli pro nás vybojovat. Myslím, že je to optimální řešení.
--------------------------------------------------------------------------------
Page 2
Takže, co bude od 1.4.2008 platit :1.Pilot může uskutečnit odlet i přílet do zemí uvnitř Schengenu ze kteréhokoliv letiště či plochypro SLZ. V případě, že to charakter vzletu a přistání vyžaduje a příručka pro provoz SLZ čiletadla povoluje, může to být libovolná vhodná plocha (vleky z polí, paragliding)2.Letadlo či SLZ, které je vybaveno zařízením , které vyvolá dopřednou rychlost (motor-vrtule)podá před letem letový plán. Dále se ve spolupráci s ŘLP pracuje na řešení, kdy v některýchpřípadech i tato povinnost pomine.3.Větroně, závěsné a padákové kluzáky let do jiné země Schengenského prostoru uskutečnína základě oznámení.Na precizaci tohoto bodu se ještě pracuje (viz níže uvedený zápis z dnešního jednání). Jenutno poslat tuto žádost (ministerstvo dopravy) do sousedních zemí, kde se smluvně zajistípodmínky a obsah tohoto oznámení (ČR má tuto dohodu zatím pouze s Německem).Parametry dohodneme 15.1.2008 společně s LAA a balonisty, které musíme někde vyhnatze zákopů, protože nevím, kdo je jejich zodpovědný vedoucí.4.Letiště v ČR komunikují zásadně v českém jazyce a anglická komunikace bude poskytnutapouze na vyžádání.5.Toto vše začne platit 30.3.2008, ale protože se paragraf 24 a 25 leteckého zákona 49 dázměnit až k 1.1.2009, bude vydána směrnice ÚCL, která toto povolí již od 1.4.2008. Ostatníníže uvedené změny se stihnou do 30.3.2008. Říkejte si tomu třeba všeobecná amnestie zaporušení doposud platného zákona, neboť zatím nevím jak toto opatření ÚCL pojmenuje.6.V případech, kdy to charakter letu nebude vyžadovat a nebo vzdušný prostředek nebudevybaven radiostanicí, nebude nutná oboustranná komunikace.Přátelé, omlouvám se za moji lidovou tvořivost pro popsání vydobytého, ale myslím, ževzhledem k tomu, že jsem k dosažení tohoto výsledku věnoval velké úsilí a tuto funkcivykonávám aktivisticky, mi to dokážete prominout.Díky.Škopková z Hoštic by zařvala : „Vzhůru do Evropy“.S úctouVlasta Dvořák(Šantán)
--------------------------------------------------------------------------------
Page 3
Zde přikládám zmíněné písemnosti1.Prosím o provedení následujících změn v Letecké informační příručce části GEN a ENRv českém i anglickém znění v co nejkratším časovém horizontu:GEN1.2.1.2.1 Povinnost přistát/odletět na/z letiště s celní služnou se nevztahuje na letadlapřilétávající/odlétávající z/na území členských států Evropského společenství. Povinnostpřistát/odletět na/z letiště s pasovou službou se vztahuje na letadla přilétávající přistávající/nebo odlétávající z/na území členských států Evropského společenství, které nejsousmluvními stranami Schengenské dohody.1.2.1.2.1 The obligation to arrive/depart at/from the airport with customs services does notapply to the aircraft arriving/departing from/to the territory of the European CommunityMember States. The obligation to arrive/depart at/from the airport with passport service shallapply to the aircraft arriving/departing from/to the territory of the European CommunityMember States, which are not contracting parties of the Schengen Agreement.ENR1.1.1.1 Mezinárodní lety mohou být prováděny pouze na/z mezinárodních letišť nebovnitrostátních letišť schválených pro mezinárodní provoz, pokud nebylo dvoustrannou nebomnohostrannou dohodou smlouvou mezi Českou republikou a příslušnými státyem stanovenojinak. Toto ustanovení se neuplatňuje pro letadla přilétávající/odlétávající z/na územísmluvních států Schengenské dohody.1.1.1.1 Unless otherwise decided by a bilateral or multilateral agreement between the CzechRepublic and a respective states, international flights may be only operated to/from theinternational aerodromes or domestic aerodromes approved for international use. Thisprovision shall not be applied on aircraft arriving/departing from/to the territory of theSchengen Agreement contracting states.2.Vážení kolegové,v návaznosti na výsledek dnešního jednání k letecko-provozním aspektům v oblastivšeobecného letectví souvisejících se vstupem ČR do Schengenu Vám sděluji následujícízávěry:▪ návrh úpravy §§ 24 a 25 zákona č. 49/1997 Sb., ve znění pozdějších předpisů, byldistribuován k informaci zúčastněným s tím, že tento bude cestou náměstka ministra sekce900 postoupen náměstkyni ministra sekce 500 s žádostí o zapracování do návrhu novely
--------------------------------------------------------------------------------
Page 4
předmětného zákona (předpokládaná účinnost dle plánu legislativních prací vlády ČR je k1.1.2009);▪ pro období duben – prosinec 2008 bude letecká veřejnost informována o tom, že pro vzleta přistání pro lety, při nichž není překračována vnější hranice dle zvláštního předpisu(zákonč. 216/2002 Sb., ve znění pozdějších předpisů), je možno využít jakýchkoli letišť a plochurčených k vzletům a přistáním za předpokladu dodržení všech dále relevantníchpředpisů;▪ pro období duben – prosinec 2008 zašle Ministerstvo dopravy (MD) Úřadu pro civilníletectví (ÚCL) metodické stanovisko k aplikaci ustanovení § 24 zákona č. 49/1997 Sb., veznění pozdějších předpisů;▪ i nadále budou podávány letové plány pro uskutečnění letů, při nichž je překračovánastátní hranice ČR; diskuse bude zatím vedena pouze ke zjednodušení režimu podáváníletových plánů/oznámení o letu pro lety kluzáků (kluzáků, UL kluzáků, závěsnýchkluzáků a padákových kluzáků), při nichž je překračována státní hranice ČR.S odvoláním na výše uvedené Vám v příloze ke stanovisku zasílám návrh úpravyustanovení 1.2.1.2.1 části GEN Letecké informační příručky České republiky (AIP) a 1.1.1.1části ENR AIP.Aeroklub ČR (AeČR) a Leteckou amatérskou asociaci ČR (LAA ČR) žádám ozpracování návrhu případné úpravy ustanovení 5.5.2 části ENR AIP s tím, že tento budeprojednán na pracovní schůzce (MD, ÚCL, MO, ŘLP ČR, s.p., LAA ČR, AeČR), kterou poobdržení návrhu svolá MD, a po projednání zaslán k vyjádření dotčeným sousedním státůmcestou MD.ÚCL dle dohody žádám o přípravu návrhu Leteckého oběžníku k předmětnéproblematice a přípravě úpravy části AD AIP ve vztahu ke službám na stanovištích AFIS naletištích ČR.

Návrh úpravy ENR 5.5.25.5.2 VFR lety kluzáků, ultralehkých kluzáků, padákových kluzáků a závěsných kluzáků dovzdušného prostoru Německa, Polska, Rakouska a Slovenska s přeletem geografických hranicČR.K usnadnění přeletů hranic ČR kluzáky se sousedními zeměmi ČR, které jsou začleněny doSchengenského prostoru, se uplatňují následující postupy:5.5.2.1 Zásady-Let musí být prováděn podle pravidel VFR-Let musí být prováděn v rozsahu od minimální výšky letu a maximálně do FL 95-Piloti provádějící příslušný let musí být držiteli odpovídající kvalifikace vydané v ČR anebovydané, anebo uznávané zemí nad jejíž území let provádí.5.5.2.2 Časy-Denně od východu do západu slunce5.5.2.3 Prostory-Lety mohou být prováděny ve všech prostorech ve kterých se smí provádět lety VFR.-Během letu se mohou překročit geografické hranice více zemí.5.5.2.4 Postupy-Během letů musí být dodržována pravidla pro využívání jednotlivých vzdušných prostorůplatná nad konkrétním územím.-Lety nemusí být obecně plánovány ani oznamovány.-Vyžaduje-li místní pravidlo dodržení zvláštního postupu, nebo oznámení, musí jej pilotdodržet.-Vzlet a přistání je možné provést ze všech ploch a na všechny plochy, na kterých to pravidlajednotlivých zemí umožňují.Dále doporučujeme upravit i 5.5.1 ve stejném znění „jen“ s nadpisem „pro lety zesousedních zemí na území ČR“, protože v nich vidíme přímou souvislost.Jako alternativu, která by lépe zohledňovala stávající známou dohodu, Německa,Francie a spol. o volném a neoznamovaném režimu veškerých letů VFR (nejen kluzáků)a zároveň by byla „nadčasová“ protože do budoucna i my toto chceme, navrhujemezvážit:5.5.1 a 5.5.2 úplně vypustit – zrušitDoplnit odst. do všeobecných pravidel provádění letůENR 1.1.1.6VFR lety v rámci zemí Schengenské dohody se nepovažují za lety mezinárodní.Doplnit odst. do výjimek povinnosti podávání letových plánůENR 1.10.1.1.7Letů provedených podle ENR 1.1.1.6

_________________
Karel Vladař alias Charlie


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. leden 2008, 21:54 
Offline

Registrován: 31. leden 2006, 18:17
Příspěvky: 175
Co jsem slíbil, to jsem i splnil. Když si to sem, milý Charlie, už pověsil, prosil bych v čitelnější podobě.
Proto doporučuji, aby jste si všichni přečetli moji zprávu v přehlednější podobě na oficiálním webu AeČR.
Nejsem citlivka, ale dal jsem si dost pozor na lidovou, stručnou, leč vyčerpávající informaci, aby jsme ji všichni dobře porozuměli, proto bych se pod takto zmrsknutý text nikdy nepodepsal. Jako autorovi tak závažného projektu mi to dost vadí.
A propó ,dnes jsem k tomu dal i dodatek, který jsem ve zprávě zmínil a který celé řešení doprecizovává.
Prosím, to pro příště. Nechci na to reakci, protože by eskalovala diskuzi o ničem, jen to vezmi na vědomí.
Držím Ti palce


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. leden 2008, 22:02 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 23. prosinec 2002, 19:24
Příspěvky: 1655
:roll:

_________________
Karel Vladař alias Charlie


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. leden 2008, 22:05 
Offline
Vice Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30. prosinec 2002, 11:15
Příspěvky: 1251
Bydliště: LKHD
Citace:
Vážení,

Dovoluji si Vás tímto všechny pozdravit poprvé v novém roce a sdělit pár důležitých, myslím, že i pro nás všechny potěšujících, informací k létání v tzv. Schengenu.

Na mimořádné konferenci jsem vás upozornil, že vstupem do Schengenu „po zemi“ nebudou všechna pravidla pro tento volný pohyb osob a vozidel automaticky aplikována pro pohyb letadel. Ano, na první pohled a z logiky věci se nabízí otázka proč v tom někdo vidí rozdíl. Na to existuje několik odpovědí (zjednodušeně a schematicky) :

1. Zákon o civilním letectví 49/1997 v paragrafu 24 a 25 zná kategorii letiště „mezinárodní s vnitřní hranicí“, což si přelož „uvnitř Schengenu“

2. AIP popisuje určité povinnosti pro let z / do ČR

3. Armáda a vnitro mají svoje povinnosti k ochraně státních hranic vymezené zákonem a směrnicemi, které nejsou veřejné a taky nejsou zcela v souznění s možnostmi, které nám dává letecký zákon. Toto ale existuje v každé zemi a bude to platit i nadále. Každý stát, byť je v EU a Schengenu si vyhrazuje jistá práva, která mu dávají možnost řešení v nenadálých a pro stát nepříznivých situacích, kdy je třeba přijmout jistá opatření, třeba uzavření státních hranic s některým státem. A k tomu musí mít vykonatelné nástroje.

4. ŘLP jako správce vzdušného prostoru a koordinátor pohybů v tomto prostoru má také svoje pravidla pro pohyb letadel ve vzdušném prostoru ČR

5. ÚCL určuje a kontroluje parametry provozovatele letišť a letadel.

6. ÚCL určuje a kontroluje parametry pilotní licence.

7. Cizinecká policie má svoji směrnici pro kontroly osob a dopravních prostředků i uvnitř Schengenu.

8. Celní správa, která opustila hraniční přechody a mezinárodní letiště ale nepozbyla práv pro kontrolu zboží i uvnitř Schengenu. Ba naopak nabyla téměř větších pravomocí pro kontrolu pohybu zboží než policie.

9. V neposlední řadě existují pravidla pro povinnost podávání letových plánů a oboustranného spojení v některých třídách vzdušného prostoru.

10. Aby bylo desatero úplné, tak existují dvoustranné dohody mezi státy uvnitř Schengenu, kterými si státy vyhrazují právo určit podmínky pro vstup jednak do jejich vzdušného prostoru a druhak přistání na jejich letišti.

Milé kolegyně a páni letci, když si toto desatero základních atributů, které se musely vzít v potaz při řešení našeho problému volného létání v Schengenu, uznáte, že bylo nutno se na každé jednání řádně připravit a prostudovat daná nařízení a směrnice. Jednak proto, aby bylo čím argumentovat a druhak, aby se podařilo přesvědčit druhou stranu k věcnému jednání ku prospěchu věci. A v neposlední řadě, aby nás (třeba i moji maličkost) druhá strana brala s respektem. Věřte, že to byla cesta trnitá a bylo by zcela zbytečné připomínat, že v mnohých případech to bylo o osobním kontaktu. Proto jsem se zlobil nad některými diskusemi na „Glidingu“, které byly dosti konfrontační, napadající výbor AČR i mě a někdy vyzněly až kontraproduktivně.

Věřte, že ač nerad, musel jsem si ku prospěchu věci, třeba pro někoho nevhodně, vyprosit radiové ticho na frekvenci Schengen. Za jeho dodržení všem děkuji a jestli se v té době moje slova někoho dotkla, tady má moji omluvu. Více důvěřujte.

Věřte, že výsledek, který zde zjednodušeně popíšu, je maximum, co se dalo na tomto bitevním poli pro nás vybojovat. Myslím, že je to optimální řešení.

Takže, co bude od 1.4.2008 platit :

1. Pilot může uskutečnit odlet i přílet do zemí uvnitř Schengenu ze kteréhokoliv letiště či plochy pro SLZ. V případě, že to charakter vzletu a přistání vyžaduje a příručka pro provoz SLZ či letadla povoluje, může to být libovolná vhodná plocha (vleky z polí, paragliding).

2. Letadlo či SLZ, které je vybaveno zařízením , které vyvolá dopřednou rychlost (motor-vrtule) podá před letem letový plán. Dále se ve spolupráci s ŘLP pracuje na řešení, kdy v některých případech i tato povinnost pomine.

3. Větroně, závěsné a padákové kluzáky let do jiné země Schengenského prostoru uskuteční na základě oznámení.

Na precizaci tohoto bodu se ještě pracuje (viz níže uvedený zápis z dnešního jednání). Je nutno poslat tuto žádost (ministerstvo dopravy) do sousedních zemí, kde se smluvně zajistí podmínky a obsah tohoto oznámení (ČR má tuto dohodu zatím pouze s Německem). Parametry dohodneme 15.1.2008 společně s LAA a balonisty, které musíme někde vyhnat ze zákopů, protože nevím, kdo je jejich zodpovědný vedoucí.

4. Letiště v ČR komunikují zásadně v českém jazyce a anglická komunikace bude poskytnuta pouze na vyžádání.

5. Toto vše začne platit 30.3.2008, ale protože se paragraf 24 a 25 leteckého zákona 49 dá změnit až k 1.1.2009, bude vydána směrnice ÚCL, která toto povolí již od 1.4.2008. Ostatní níže uvedené změny se stihnou do 30.3.2008. Říkejte si tomu třeba všeobecná amnestie za porušení doposud platného zákona, neboť zatím nevím jak toto opatření ÚCL pojmenuje.

6. V případech, kdy to charakter letu nebude vyžadovat a nebo vzdušný prostředek nebude vybaven radiostanicí, nebude nutná oboustranná komunikace.

Přátelé, omlouvám se za moji lidovou tvořivost pro popsání vydobytého, ale myslím, že vzhledem k tomu, že jsem k dosažení tohoto výsledku věnoval velké úsilí a tuto funkci vykonávám aktivisticky, mi to dokážete prominout.

Díky.

Škopková z Hoštic by zařvala : „Vzhůru do Evropy“.

S úctou

Vlasta Dvořák
(Šantán)

Zde přikládám zmíněné písemnosti

1.

Prosím o provedení následujících změn v Letecké informační příručce části GEN a ENR v českém i anglickém znění v co nejkratším časovém horizontu:

GEN

1.2.1.2.1 Povinnost přistát/odletět na/z letiště s celní služnou se nevztahuje na letadla přilétávající/odlétávající z/na území členských států Evropského společenství. Povinnost přistát/odletět na/z letiště s pasovou službou se vztahuje na letadla přilétávající přistávající/nebo odlétávající z/na území členských států Evropského společenství, které nejsou smluvními stranami Schengenské dohody.

1.2.1.2.1 The obligation to arrive/depart at/from the airport with customs services does not apply to the aircraft arriving/departing from/to the territory of the European Community Member States. The obligation to arrive/depart at/from the airport with passport service shall apply to the aircraft arriving/departing from/to the territory of the European Community Member States, which are not contracting parties of the Schengen Agreement.

ENR

1.1.1.1 Mezinárodní lety mohou být prováděny pouze na/z mezinárodních letišť nebo vnitrostátních letišť schválených pro mezinárodní provoz, pokud nebylo dvoustrannou nebo mnohostrannou dohodou smlouvou mezi Českou republikou a příslušným státyem stanoveno jinak. Toto ustanovení se neuplatňuje pro letadla přilétávající/odlétávající z/na území smluvních států Schengenské dohody.

1.1.1.1 Unless otherwise decided by a bilateral or multilateral agreement between the Czech Republic and a respective states, international flights may be only operated to/from the international aerodromes or domestic aerodromes approved for international use. This provision shall not be applied on aircraft arriving/departing from/to the territory of the Schengen Agreement contracting states.

2.

Vážení kolegové,

v návaznosti na výsledek dnešního jednání k letecko-provozním aspektům v oblasti všeobecného letectví souvisejících se vstupem ČR do Schengenu Vám sděluji následující závěry:

- návrh úpravy §§ 24 a 25 zákona č. 49/1997 Sb., ve znění pozdějších předpisů, byl distribuován k informaci zúčastněným s tím, že tento bude cestou náměstka ministra sekce 900 postoupen náměstkyni ministra sekce 500 s žádostí o zapracování do návrhu novely předmětného zákona (předpokládaná účinnost dle plánu legislativních prací vlády ČR je k 1.1.2009);

- pro období duben – prosinec 2008 bude letecká veřejnost informována o tom, že pro vzlet a přistání pro lety, při nichž není překračována vnější hranice dle zvláštního předpisu (zákon
č. 216/2002 Sb., ve znění pozdějších předpisů), je možno využít jakýchkoli letišť a ploch určených k vzletům a přistáním za předpokladu dodržení všech dále relevantních předpisů;

- pro období duben – prosinec 2008 zašle Ministerstvo dopravy (MD) Úřadu pro civilní letectví (ÚCL) metodické stanovisko k aplikaci ustanovení § 24 zákona č. 49/1997 Sb., ve znění pozdějších předpisů;

- i nadále budou podávány letové plány pro uskutečnění letů, při nichž je překračována státní hranice ČR; diskuse bude zatím vedena pouze ke zjednodušení režimu podávání letových plánů/oznámení o letu pro lety kluzáků (kluzáků, UL kluzáků, závěsných kluzáků a padákových kluzáků), při nichž je překračována státní hranice ČR.

S odvoláním na výše uvedené Vám v příloze ke stanovisku zasílám návrh úpravy ustanovení 1.2.1.2.1 části GEN Letecké informační příručky České republiky (AIP) a 1.1.1.1 části ENR AIP.

Aeroklub ČR (AeČR) a Leteckou amatérskou asociaci ČR (LAA ČR) žádám o zpracování návrhu případné úpravy ustanovení 5.5.2 části ENR AIP s tím, že tento bude projednán na pracovní schůzce (MD, ÚCL, MO, ŘLP ČR, s.p., LAA ČR, AeČR), kterou po obdržení návrhu svolá MD, a po projednání zaslán k vyjádření dotčeným sousedním státům cestou MD.

ÚCL dle dohody žádám o přípravu návrhu Leteckého oběžníku k předmětné problematice a přípravě úpravy části AD AIP ve vztahu ke službám na stanovištích AFIS na letištích ČR.

Návrh úpravy ENR 5.5.2

5.5.2 VFR lety kluzáků, ultralehkých kluzáků, padákových kluzáků a závěsných kluzáků do vzdušného prostoru Německa, Polska, Rakouska a Slovenska s přeletem geografických hranic ČR.

K usnadnění přeletů hranic ČR kluzáky se sousedními zeměmi ČR, které jsou začleněny do Schengenského prostoru, se uplatňují následující postupy:

5.5.2.1 Zásady

-Let musí být prováděn podle pravidel VFR

-Let musí být prováděn v rozsahu od minimální výšky letu a maximálně do FL 95

-Piloti provádějící příslušný let musí být držiteli odpovídající kvalifikace vydané v ČR anebo vydané, anebo uznávané zemí nad jejíž území let provádí.

5.5.2.2 Časy

-Denně od východu do západu slunce

5.5.2.3 Prostory

-Lety mohou být prováděny ve všech prostorech ve kterých se smí provádět lety VFR.

-Během letu se mohou překročit geografické hranice více zemí.

5.5.2.4 Postupy

-Během letů musí být dodržována pravidla pro využívání jednotlivých vzdušných prostorů platná nad konkrétním územím.

-Lety nemusí být obecně plánovány ani oznamovány.

-Vyžaduje-li místní pravidlo dodržení zvláštního postupu, nebo oznámení, musí jej pilot dodržet.

-Vzlet a přistání je možné provést ze všech ploch a na všechny plochy, na kterých to pravidla jednotlivých zemí umožňují.

Dále doporučujeme upravit i 5.5.1 ve stejném znění „jen“ s nadpisem „pro lety ze sousedních zemí na území ČR“, protože v nich vidíme přímou souvislost.

Jako alternativu, která by lépe zohledňovala stávající známou dohodu, Německa, Francie a spol. o volném a neoznamovaném režimu veškerých letů VFR (nejen kluzáků) a zároveň by byla „nadčasová“ protože do budoucna i my toto chceme, navrhujeme zvážit:

5.5.1 a 5.5.2 úplně vypustit – zrušit

Doplnit odst. do všeobecných pravidel provádění letů

ENR 1.1.1.6

VFR lety v rámci zemí Schengenské dohody se nepovažují za lety mezinárodní.

Doplnit odst. do výjimek povinnosti podávání letových plánů

ENR 1.10.1.1.7

Letů provedených podle ENR 1.1.1.6

_________________
Radek Zima, LKHD


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. leden 2008, 22:24 
Offline
Vice Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30. prosinec 2002, 11:15
Příspěvky: 1251
Bydliště: LKHD
a) postnul jsem to sem, nejenom me se to takhle lip cte :) jednak jeden z prilozenych odkazu je akorat redirekt nekam jinam nez na clanek, jednak je to nejakym divnym fontem a aspon jsem opravil odrazky v jednom bloku :) to ze je vsechno v jednom dokumentu bez oddelovacu jsem nechal byt, nemam tolik casu a navic nevim co k cemu patri... kdo chce videt original, doporucuji se k nemu v tech barvickach doklikat, jsou tam pouzity preskrtnuty fonty na nekterejch mistech ktery ve spravnym prohlizeci trosku menej vyznam textu :)

b) na me je to moc dlouhy :) pokud se v tom nekdo zorientoval prosim o jednoduchou odpoved ANO/NE:

Muzu odstartovat ve vetroni z letiste v Cechach a letet za hranice kdy se mi zachce (bez planu nebo jineho povinneho oznamovani, napr. adhoc kdyz za letu zmenim trat) tak jako v jinych zemich Schengenu (napr. Franice-Italie) ?

R.

_________________
Radek Zima, LKHD


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. leden 2008, 22:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16. leden 2005, 18:08
Příspěvky: 334
Bydliště: kopec nad LKKA
No, já jsem to pochopil tak, že co se týká létání do Německa, zůstává vše při starém, tzn. oznamování a tato praxe by se měla rozšířit i na ostatní "sousedy", ale i já bych ocenil odpověď na Radkovu otázku od někoho, kdo byl a je "u toho" :wink: Díky


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. leden 2008, 23:20 
Offline

Registrován: 31. leden 2006, 18:17
Příspěvky: 175
Kluci, bohužel, text dopisu začínající "Návrh úpravy ENR 5.5.2" měl být označen jako příloha č.3, protože je splněním úkolu z přílohy č.2.
Příloha č.3 je dnešní dílo, se kterým MD bude pracovat se sousedními zeměmi na dosažení stejného textu. Musíte si uvědomit, že to není jen pro plachtaře, ale obecně platný dokument. Nechci se zamotat do vysvětlování, proto Ti zkrátka odpovím asi takto : viz 5.5.2.4 . druhá věta, nebo odrážka ( nevím jak to pojmenovat )

Radek píše:
a) postnul jsem to sem, nejenom me se to takhle lip cte icon_smile.gif jednak jeden z prilozenych odkazu je akorat redirekt nekam jinam nez na clanek, jednak je to nejakym divnym fontem a aspon jsem opravil odrazky v jednom bloku icon_smile.gif to ze je vsechno v jednom dokumentu bez oddelovacu jsem nechal byt, nemam tolik casu a navic nevim co k cemu patri... kdo chce videt original, doporucuji se k nemu v tech barvickach doklikat, jsou tam pouzity preskrtnuty fonty na nekterejch mistech ktery ve spravnym prohlizeci trosku menej vyznam textu icon_smile.gif

b) na me je to moc dlouhy icon_smile.gif pokud se v tom nekdo zorientoval prosim o jednoduchou odpoved ANO/NE:

Muzu odstartovat ve vetroni z letiste v Cechach a letet za hranice kdy se mi zachce (bez planu nebo jineho povinneho oznamovani, napr. adhoc kdyz za letu zmenim trat) tak jako v jinych zemich Schengenu (napr. Franice-Italie) ?

R.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. leden 2008, 23:50 
Offline

Registrován: 5. únor 2006, 19:07
Příspěvky: 63
Bydliště: KLOH
Asi se hodí poděkovat všem co se pokusili udělat maximum a za jejich odhodlání pohlídat, aby se vše dotáhlo do zdárného konce. Takže díky!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. leden 2008, 00:01 
Offline

Registrován: 31. leden 2006, 18:17
Příspěvky: 175
Příteli, děkuji Ti za uznání. Věř, že potěšilo.

Rodrigéz píše:
Asi se hodí poděkovat všem co se pokusili udělat maximum a za jejich odhodlání pohlídat, aby se vše dotáhlo do zdárného konce. Takže díky!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 146 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz