Počasí         Soutěže 2025: AZ Cup  Pribina Cup  Podbrdsky pohar  Fatraglide  FCC  JPJ  PMCR  WGC   FL   Safari  RD  TCup  PPV  WWGC  RP   PMRg/PMCRj  PCR  HOP  GGP      CPS On-line     archiv »  SK  Kalendář
Obsah fóra
diskusní fórum
Právě je 9. květen 2025, 23:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 146 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Informace z webu LAA
PříspěvekNapsal: 23. leden 2008, 19:50 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 23. prosinec 2002, 19:24
Příspěvky: 1655
Oficiální WEB LAA píše:
Jednání na MD k Schengenu
22.1.2008 17:00 (Aktuality) Články / Oznámení (Huml Miroslav Ing.)
Dnes proběhlo v budově Ministerstva dopravy jednání k letecko-provozním otázkám ve vztahu k Schengenu za účasti zástupců MD, AČR, ÚCL, ŘLP, AeČR a LAA. Jednoznačně pozitivním výsledkem je prohlášení zástupců ministerstva obrany, že s účinností od 10. dubna bude zrušen ADIZ.

Bylo potvrzeno, že od data 30. března budou moci být uskutečňovány vzlety k přeletům státní hranice v rámci Schengenského prostoru nejen z letišť, ale i z ploch pro vzlety a přistání SLZ.

Do doby vyřešení otázek a zaujetí stanoviska okolních zemí bude nezbytné k přeletům státní hranice v rámci Schengenského prostoru podávat letové plány. K vyřešení úkolu byla ustanovena pracovní skupina jejíž jsme členy.

_________________
Karel Vladař alias Charlie


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Informace z webu LAA
PříspěvekNapsal: 23. leden 2008, 19:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27. prosinec 2002, 09:29
Příspěvky: 3459
Charlie píše:
Oficiální WEB LAA píše:
Jednání na MD k Schengenu
22.1.2008 17:00 (Aktuality) Články / Oznámení (Huml Miroslav Ing.)
Dnes proběhlo v budově Ministerstva dopravy jednání k letecko-provozním otázkám ve vztahu k Schengenu za účasti zástupců MD, AČR, ÚCL, ŘLP, AeČR a LAA. Jednoznačně pozitivním výsledkem je prohlášení zástupců ministerstva obrany, že s účinností od 10. dubna bude zrušen ADIZ.

Bylo potvrzeno, že od data 30. března budou moci být uskutečňovány vzlety k přeletům státní hranice v rámci Schengenského prostoru nejen z letišť, ale i z ploch pro vzlety a přistání SLZ.

Do doby vyřešení otázek a zaujetí stanoviska okolních zemí bude nezbytné k přeletům státní hranice v rámci Schengenského prostoru podávat letové plány. K vyřešení úkolu byla ustanovena pracovní skupina jejíž jsme členy.


Z toho plyne jediné. Do dalšího rozhodnutí je nutno podávat i pro kluzáky letové plány a pilot musí mít doložku z angličtiny. To momentálně praví veškeré platné předpisy. To je moje doměnka, ale asi založená na tom, co tady zaznělo. Momentální výhoda je, že přelet státní hranice může být uskutečněn z jakéholiv letiště. Podle mě to bude legrace, až tam začnou piloti kluzáků podávat letové plány :-). Bude to asi dost výrazný nárůst administrativy a zatížení odpovědných orgánů řízení.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Informace z webu LAA
PříspěvekNapsal: 23. leden 2008, 20:47 
Offline

Registrován: 31. leden 2006, 18:17
Příspěvky: 175
Aby zase nevznikl zmatek v informacích, tak tato infornmace je i na http://www.aecr.cz
To , co jsem uvedl ve své zprávě vše platí až na letové plány, protože tento bod napadli písemně vojáci, neb chtějí písemné vyjádření a dohody se sousednímí státy. Proto narychlo proběhla další schůzka a byla založena pracovní skupina, která napíše dopis sousedním státům a pak provede výjezdní zasedání do těchto zemí a bude je přesvědčovat o akceptování našeho návrhu ( létání bez plánu a oznámení ). Jsme taky v této skupině. Termín : ihned.
ŘLP netrvá na letových plánech, ale vojáci mají své nařízení. Přednesl jsem na schůzce některé důležité články z Nařízení komise( ES) č.2150/2005, které navazuje na 549/2004. Pojednává o vytvoření jednotného evropské nebe. To co jsme udělali my ( AeČR), neudělal, bohužel, nikdo ze sousedních zemí, proto je musíme přimět jednat dle č.2150/2005. Paradoxně , dle informace vojáků, se bude nejhůře dohadovat se Slováky, protože nemají zájem o volné létání k nim.
Taktika postupu bude taková, že se jako s prvním začne jednat s Německem a pak s Polskem, Rakouskem a se Slovenskem nakonec.
Více na semináři.




Jiří Cihlář píše:
Charlie píše:
Oficiální WEB LAA píše:
Jednání na MD k Schengenu
22.1.2008 17:00 (Aktuality) Články / Oznámení (Huml Miroslav Ing.)
Dnes proběhlo v budově Ministerstva dopravy jednání k letecko-provozním otázkám ve vztahu k Schengenu za účasti zástupců MD, AČR, ÚCL, ŘLP, AeČR a LAA. Jednoznačně pozitivním výsledkem je prohlášení zástupců ministerstva obrany, že s účinností od 10. dubna bude zrušen ADIZ.

Bylo potvrzeno, že od data 30. března budou moci být uskutečňovány vzlety k přeletům státní hranice v rámci Schengenského prostoru nejen z letišť, ale i z ploch pro vzlety a přistání SLZ.

Do doby vyřešení otázek a zaujetí stanoviska okolních zemí bude nezbytné k přeletům státní hranice v rámci Schengenského prostoru podávat letové plány. K vyřešení úkolu byla ustanovena pracovní skupina jejíž jsme členy.


Z toho plyne jediné. Do dalšího rozhodnutí je nutno podávat i pro kluzáky letové plány a pilot musí mít doložku z angličtiny. To momentálně praví veškeré platné předpisy. To je moje doměnka, ale asi založená na tom, co tady zaznělo. Momentální výhoda je, že přelet státní hranice může být uskutečněn z jakéholiv letiště. Podle mě to bude legrace, až tam začnou piloti kluzáků podávat letové plány :-). Bude to asi dost výrazný nárůst administrativy a zatížení odpovědných orgánů řízení.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Všeobecné letectví
PříspěvekNapsal: 14. únor 2008, 13:45 
Offline

Registrován: 8. leden 2003, 13:42
Příspěvky: 289
Sice jsme pod tématem Schengen, ale na tomto místě bylo již diskutováno o tématu všeobecného letectví a jazykových požadavcích, tak informaci dávám sem.

Mezinárodní letecká federace FAI vydala Zpravodaj č. 2, jehož české znění se nachází na adrese http://www.aeroklub.cz/sekretar/ZPRF0208.HTM . Zde je možné se dočíst o schůzce nejvyšších představitelů FAI a IAOPA.

Jiří DODAL
generální tajemník AeČR

_________________
DODAL


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. únor 2008, 15:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25. květen 2006, 20:57
Příspěvky: 342
Bydliště: Hřiště syslí
Prohlášení skvělé, snad se dočkáme i reálných kroků....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. únor 2008, 00:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 6. leden 2003, 15:34
Příspěvky: 1764
Bydliště: LKMB
Jiří Cihlář píše:
Pravda je, že AeČR by mohl něco zajišťovat.

Tak je to tady:

http://www.aecr.cz/download.php?file=up ... y-aecr.pdf

Smáznul jsem, co tady bylo předtím, páč jsem to asi blbě pochopil, cena kurzu není 7.200,- bez DPH za osobu, ale za celý kurz. Takže vás to při 10 lidech vyjde "jenom" na 3.200,-

Osobně mám za to, že když to úředník nařídil, měl by to taky úředník zajistit, a to za víceméně symbolický poplatek. Za zkoušku PPL na ÚCL se platí 300,-

_________________
David Zapletal, AKMB


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. únor 2008, 09:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25. květen 2006, 20:57
Příspěvky: 342
Bydliště: Hřiště syslí
Naštestí se to netýká plachtařů, každopádně je to pro firmu Profilingua opravdu skvělá příležitost....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. únor 2008, 09:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27. prosinec 2002, 09:29
Příspěvky: 3459
Hoši opatrně. Se podívejte na schválené examinátory na jazykovou doložku a zeptejte se tam, kolik by to stálo. Pak teprve pište. Mnozí z nás, kteří získali nějaká oprávnění z hlediska posuzování něčeho v letectví, se snaží náklady pro plachtaře za provedené zkoušky stlačit na minimum. Ale uvědomte si, že máme taky své náklady a když to jde, tak to uděláme zadara, že Čulibrku...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. únor 2008, 10:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16. leden 2005, 18:08
Příspěvky: 334
Bydliště: kopec nad LKKA
Já už jenom čekám na příhodný okamžik k emigraci na Měsíc :cry:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. únor 2008, 10:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 6. leden 2003, 15:34
Příspěvky: 1764
Bydliště: LKMB
Jiří Cihlář píše:
Hoši opatrně. Se podívejte na schválené examinátory na jazykovou doložku a zeptejte se tam, kolik by to stálo. Pak teprve pište.

Cenu jsem našel jedině na Flying Academy, je to 2.700,- bez DPH. Sorry Jirko, ale ceny ProfiLingua mi teda zrovna nepřipadají stlačené někam k nákladům, myslím že jsou velmi slušně profitabilní. Obecně je mi úplně jedno, kdo co a za kolik nabízí, pokud mě nikdo nenutí si to koupit, což je právě tento případ.

_________________
David Zapletal, AKMB


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. únor 2008, 10:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25. květen 2006, 20:57
Příspěvky: 342
Bydliště: Hřiště syslí
Tak jsem se zahloubal a na doporučení našeho VLŠ jsem našel článek jednak na Marečkovi.cz, pojednávající trochu o této situaci http://www.marecek.cz/view.php?cisloclanku=2007101701 a http://marecek.cz/view.php?cisloclanku=2007102301 a jednak článek na caa http://www.ucl.cz/index.php?clanek=743&menu=&mm=, kde je mimo jiné napsáno:

Citace:
3. Zkouška z angličtiny ICAO:
Do 5. března 2008 má být každému pilotovi, který má kvalifikaci IR nebo létá do zahraničí kromě Slovenska, přiřazena úroveň znalostí letecké angličtiny v šestistupňové stupnici dle ICAO, kde 0 je žádná znalost a 6 odpovídá rodilému mluvčímu. Minimální požadovaná úroveň pro pilota je 4. Před zkouškou není povinné absolvování kurzu. Zkoušky provádí pověřené organizace, seznam je uveden na organizace pro výcvik. Zkouška má časově omezenou platnost, a to 3 roky pro úroveň 4, 6 let pro úroveň 5 a neomezeně pro úroveň 6. Úspěšný uchazeč dostane na ÚCL do pole XIII "Poznámky" průkazu pilota zápis buď "ICAO English level 4 valid till ... (3 roky od zkoušky)" nebo "ICAO English level 5 valid till ... (6 let od zkoušky)" nebo "ICAO English level 6 valid permanently".

Prakticky se to všechno celkem shoduje s dopisem od Aečr, až na to že na výběr je toho mnohem více.
Okaz na oraganizace pověřené prováděním zkoušek: http://www.caa.cz/download/pdf/ETO-2007-03.pdf


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. únor 2008, 15:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12. leden 2003, 21:01
Příspěvky: 433
Bydliště: Víkendy Raná a jinak zasraná. :-)
Píta Chuliberg píše:
Prakticky se to všechno celkem shoduje s dopisem od Aečr, až na to že na výběr je toho mnohem více.
Okaz na oraganizace pověřené prováděním zkoušek: http://www.caa.cz/download/pdf/ETO-2007-03.pdf


To je sice pravda, ale Profi Lingua tam má jediná "kluzáky" :(
ach jo... :evil: :sick: :prdel:

_________________
Rostislav Frič
ASW19
OK-3761 (FR)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. únor 2008, 15:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 6. leden 2003, 15:34
Příspěvky: 1764
Bydliště: LKMB
Rosťa Frič píše:
To je sice pravda, ale Profi Lingua tam má jediná "kluzáky" :(

Může tam klidně mít i pohony vztlaku a jiný honitby, na kluzáky se povinnost nevztahuje:

Počínaje 5. březnem 2008 musí všichni držitelé průkazu pilota letounů a vrtulníků vydaného Úřadem pro civilní letectví,
* kteří jsou držiteli platné kvalifikace pro lety podle přístrojů, nebo
* kteří využívají oprávnění svého průkazu v zahraničí kromě Slovenska
prokazovat schopnost komunikace v angličtině, a to dle Dodatku 1 předpisu L1.

_________________
David Zapletal, AKMB


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: ICAO - ProfiLingua
PříspěvekNapsal: 17. únor 2008, 00:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26. říjen 2004, 12:15
Příspěvky: 30
Bydliště: Praha 6, U Přechodu 7
Pup píše:
Jiří Cihlář píše:
Hoši opatrně. Se podívejte na schválené examinátory na jazykovou doložku a zeptejte se tam, kolik by to stálo. Pak teprve pište.

Cenu jsem našel jedině na Flying Academy, je to 2.700,- bez DPH. Sorry Jirko, ale ceny ProfiLingua mi teda zrovna nepřipadají stlačené někam k nákladům, myslím že jsou velmi slušně profitabilní. Obecně je mi úplně jedno, kdo co a za kolik nabízí, pokud mě nikdo nenutí si to koupit, což je právě tento případ.



Ahoj Pupe,

Však si udělej na den volno, například na neděli, vezmi si s sebou profi pedagoga do role přísedícího a jeď např do Hosína, Hranic etc. nahlaš na UCL že se můžou přijet na ZK podívat. Otestuješ 5 lidí, padne na to den a 500Km cesta a strava pro 2 a jdeš v pondělí do své práce. Uvidíš jak "profitabilní" bude tvoje neděle:)) A zkus to pouze za náklady:))



Není to opravdu nastaveno ne jakékoliv rejžování. Celé je to nastavené tak, aby se mohlo dát dokopy XY lidí třeba ze 4 okolních klubů a cert. si udělat aniž někam budou muset jezdit. Celé to klidně může proběhnout v rámci jarního školení.
Jen zkus zavolat do lets fly, nebo kamkoliv jinam s tím, že máš pár kamarádů a at si k vám přijedou vás otestovat. A dej vědět jaks dopad. No ale co se budu ptát, ty jsi v pohodě, éro letí i bez papírů, žejo:)


To co testujeme je schopnost se jakž takž dohodnout, chyba sem tam není problém. Hlavně se nesmí měnit smysl vět.
Vše je na úrovni všeobecné znalosti. Pouštíme 2 až 3 poslechy, každý cca 2,5min na téma aviatika. Po každém poslechu se ptám o čem to zhruba bylo a pak 2 - 3 detaily. Úroveň asi Pre-intermediate.
Vše jen poslech a mluva. Nic se nepíše, žádné a,b,c.


Ten oživovací kurz je něco co jinde taky nenabízí. Cena je opět velice nízká. 7200 / XY posluchačů. Pokud 10, pak 720 za 6 hodin výuky.
Kurz je navržen tak, aby se každý nějak rozmluvil před ZK a chvíli myslel v cílovém jazyce.
Kurz v žádném případě není povinný. Vše dle uvážení. I potřeba ICAO EN.

S pozdravem

Jakub


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ICAO - ProfiLingua
PříspěvekNapsal: 17. únor 2008, 13:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 6. leden 2003, 15:34
Příspěvky: 1764
Bydliště: LKMB
Jakub Vimr píše:
Ahoj Pupe,

Však si udělej na den volno, například na neděli, vezmi si s sebou profi pedagoga do role přísedícího a jeď např do Hosína, Hranic etc. nahlaš na UCL že se můžou přijet na ZK podívat. Otestuješ 5 lidí, padne na to den a 500Km cesta a strava pro 2 a jdeš v pondělí do své práce. Uvidíš jak "profitabilní" bude tvoje neděle:)) A zkus to pouze za náklady:))

....

Kurz v žádném případě není povinný. Vše dle uvážení. I potřeba ICAO EN.

S pozdravem

Jakub


Modelový příklad (5 lidí, 500 km) není zrovna ten, jak byste to chtěli dělat (Celé je to nastavené tak, aby se mohlo dát dokopy XY lidí třeba ze 4 okolních klubů a cert. si udělat aniž někam budou muset jezdit.), ale dobře. Za těch 5 lidí vyberete 11.500, z toho řekněme 1.500 bude cesta, takže výsledek je 5.000 Kč pro každého za den. Možná žiju ve skromných poměrech, ale za 5.000 na den to klidně budu dělat a nebudu mít pocit, že se sebeobětuju na nějakou charitu.

Kurz samozřejmě povinný není, ale zkouška z ICAO EN ano, jestli mi teda něco neušlo. Naštěstí ne pro plachtaře.

Demagogické poznámky typu "éro letí i bez papírů" si prosím nech na jiné fórum. Naopak, toho "létání bez papírů" mohou dosáhnout úředníci právě nakládáním nesmyslných povinností. Myslím, že jsou na dobré cestě.

Než se do mně zase někdo pustí, vůbec Ti neberu právo chopit se obchodní příležitosti, ale zkus to prezentovat jak to je, nikoli jako charitu. Beru i argumenty, že jste levnější a flexibilnější a možná i "lidštější" než konkurence, ale stále mluvíme o businessu. Kdo a jakým způsobem tuto obchodní příležitost vytvořil je samozřejmě jiná otázka.

_________________
David Zapletal, AKMB


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ICAO - ProfiLingua
PříspěvekNapsal: 18. únor 2008, 02:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 23. duben 2003, 11:01
Příspěvky: 567
Bydliště: LKJC, jinak Praha
Pup píše:
Modelový příklad (5 lidí, 500 km) není zrovna ten, jak byste to chtěli dělat (Celé je to nastavené tak, aby se mohlo dát dokopy XY lidí třeba ze 4 okolních klubů a cert. si udělat aniž někam budou muset jezdit.), ale dobře. Za těch 5 lidí vyberete 11.500, z toho řekněme 1.500 bude cesta, takže výsledek je 5.000 Kč pro každého za den. Možná žiju ve skromných poměrech, ale za 5.000 na den to klidně budu dělat a nebudu mít pocit, že se sebeobětuju na nějakou charitu.


Bez jakékoli souvislosti s tématem a předmětem jazykových školení, jen praktická poznámka, protože se s podobnou představou (že fakturační cenu si odnesu domů a tam se za ní rozšoupnu) bohužel setkávám často (dělám poradenství - hodnocení investic). Předem deklaruju že s tou firmou ani školením nemám zbla nic společnýho.

Není tomu tak - pokud pominu zdanění, tak jen režijní náklady se u naší konzultační firmy, s prací doma nebo u klientů a bez kanceláře, pohybují něco přes 30%. Připočítej ty daně, nějaký ten minimální zisk vlastníkům (řekněme 10%, protože to je firma, ne charita), čas strávený cestou, a těm dvěma to vychází na cca 200,- Kč za hodinu "superhrubé" mzdy. To je bratru 20 000,- měsíčně hrubýho, možná o trochu víc, ovšem pokud budou školit každý pracovní den v měsíci.

Těch "5000 na den pro každýho" je podobně mylná představa, jako že naše platy jsou daněny jen 15% "daní z příjmu fyzických osob ze závislé činnosti", nebo že vlečná lítá jen za cenu spotřebovaného paliva.

Tohle fakt nemá být žádný osobní útok nebo "pouštění", jen trocha poučování - když mi nedávno někdo tvrdil, že dopravní piloti jsou děsně přeplácený, když mají v podstatě stejnou odpovědnost a náročnost práce jako řidič tramvaje, taky jsem se neudržel :)

Sorry za off-topic,

Kuba Uchytil


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18. únor 2008, 09:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 1. leden 2003, 12:28
Příspěvky: 205
Bydliště: Pod Špičákem
No, ... . A jak jsi vybruslil z toho problému s dopravníma pilotama?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ICAO - ProfiLingua
PříspěvekNapsal: 18. únor 2008, 10:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 6. leden 2003, 15:34
Příspěvky: 1764
Bydliště: LKMB
Czech píše:
Není tomu tak - pokud pominu zdanění, tak jen režijní náklady se u naší konzultační firmy, s prací doma nebo u klientů a bez kanceláře, pohybují něco přes 30%. Připočítej ty daně, nějaký ten minimální zisk vlastníkům (řekněme 10%, protože to je firma, ne charita), čas strávený cestou, a těm dvěma to vychází na cca 200,- Kč za hodinu "superhrubé" mzdy. To je bratru 20 000,- měsíčně hrubýho, možná o trochu víc, ovšem pokud budou školit každý pracovní den v měsíci.

.......

Kuba Uchytil

Kdybyste si k tomu ještě pronajali drahý kanceláře, tak můžete mít režii třeba 120%, ale to je čistě váš problém, stejně jako kolik musíte vydělat vašemu majiteli. Možná byste se měli zamyslet, jestli těch 30% bez kanceláří není moc, nebo spíš jestli to jsou dobře utracený peníze. Taky existuje pojem jako fixní náklady, které mi s nárůstem obratu nebudou růst vůbec nebo velmi málo. Mám dost zkušeností s provozem s.r.o. než abych si myslel, že vyfakturovanou sumu, nejlépe včetně DPH, vyrazím propít do hospody, jak mi tady jemně podsouváš.

Dokážu si myslím představit, kolik nezbytných nákladů budu mít jako lektor cizího jazyka pracující na své triko nebo pro firmu, v každém případě na živnostenský list, jak se to v této oblasti povětšinou dělá.

Dopravní pilot na začátku investuje několik milionů korun a spousty času do svých kvalifikací a požadovaného náletu, zřejmě podstatně více, než lektor angličtiny nebo řidič tramvaje. Technicky je mnohem náročnější řídit letadlo, ale odpovědnost za lidi za zádama mají myslím oba zhruba stejnou.

EDIT anóbrž zpět k meritu veci:

Nakonec, vůbec nebylo smyslem tady řešit ekonomiku firem a míru ziskovosti a přebíjet se tady příklady, jak co může být levné respektive drahé. Tvrdím tady hlavně tyto věci:

1. Cena okolo 2.000 Kč bez DPH za zkoušku není charita, z které by to nešlo bez problémů uživit, je to regulérní byznys. Jinak by to asi dotyční nenabízeli.

2. Úředník nám stanovil novou povinnost, ale narozdíl od minula už se nenamáhá s přezkušováním za symbolický poplatek (100 Kč na ÚCL), ale posílá nás k soukromníkům. Konsekvence takového vytváření "business opportunities" snad nemusím vysvětlovat. Tak jen abychom se nedivili, kolik a za co budeme platit příště.

3. Celá ta povinnost je na hlavu postavená, přileťte na AK letiště třeba do Polska a začněte jim tam sypat do rádia anglické fráze. Normální člověk se jazykové vybaví dle potřeby. Třeba v Gapu se běžně mluvilo francouzsky, německy a anglicky a nebyl s tím žádný problém. Když slyším potřetí v rádiu "dekoláž" a pokaždý u toho startuje letadlo, tak se mi to makovici nějak samo propojí.

_________________
David Zapletal, AKMB


Naposledy upravil Pup dne 18. únor 2008, 12:02, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18. únor 2008, 11:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 23. duben 2003, 11:01
Příspěvky: 567
Bydliště: LKJC, jinak Praha
U soukromníka co jede na živnosťák a nefigurujou mu v tom další subjekty je nákladově situace samozřejmě obvykle jiná. Taky může jezdit vlakem, účetnictví (zjednodušenou daňovou evidenci) si vést sám v Excelu, a když nemá práci, tak jen nežere a hubne, nemusí platit zaměstnance... Jinak my máme blbý že jsme dost malá firmička, takže právě fixní náklady se v té režii projeví nadprůměrně.

Sorry za tu reakci, ale já se s tou představou že vyfakturuju 100 litrů a zbytek roku se opaluju na Bahamách právě setkávám opakovaně, většinou od státních úředníků, jejichž běžnou produktivitu práce známe, že :) I když jsou i výjimky.

Ad dopravní pilot - jo, to je v zásadě to, jak jsem to dotyčnýmu vysvětloval. Dramaticky jiná kvalifikace, potřebné znalosti a zkušenosti. Plus snad ještě hodnota svěřeného majetku. Jinak někdo jiný tehdy použil jednodušší a údernější argument - proč teda nejdou tramvajáci dělat piloty, když je to v podstatě stejný a mnohem líp placený...

U toho bych to zanechal a vrátil se k Schengenu :wink:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18. únor 2008, 15:56 
Offline

Registrován: 8. leden 2003, 13:42
Příspěvky: 289
Generální tajemník FAI Max BISHOP dnes zaslal národním aeroklubům dopis jeho kolegy z ICAO, který je v anglickém originále přiložen pod tímto sdělením.

Z jeho znění jsem pochopil, že:

Podle odstavce 1 Smlulvní státy ICAO nemusí vyhovět požadavkům ICAO ve stanovené lhůtě 5. března 2008.

Podle odstavce 2 existuje stránka ICAO k výměně informací k bezpečnosti letů a ICAO doporučuje členským státům je pravidelně studovat.

Podle odstavce 3 budou každým Regionálním úřadem ICAO pořádány semináře k problematice prováděcích plánů pro ověřování jazykové způsobilosti, kde smluvní státy ICAO mohou požadovat veškeré informace k tomuto problému.

V odstavci 4 jsou státy, které nevyhoví požadavkům, nabádány k zaslání prováděcích plánů a ICAO tyto prováděcí plány vyvěsí na stránky - viz bod 2 - aniž by byly kontrolovány nebo schvalovány.

Nakonec se uvádí, že i státům, které se přizpůsobí požadavkům do 5. března 2008 se doporučuje seznámit se s prováděcími plány jiných států. Všichni se mohou rozhodnout, zda budou uplatňovat omezení pro piloty, kteří ještě nesplnili požadavky ICAO a povolovat jim vstup do jejich vzdušného prostoru. To samé se týká států, kde kontroloři leteckého provozu nebo operátoři leteckých radiostanic ještě nesplnili požadavky ověřování jazykové způsobilosti.

Jiří DODAL
generální tajemník AeČR


Přílohy:
Poznámka: Dopis ICAO
Lang State letter 9 1-08-1.pdf [173.79 KiB]
2708 krát

_________________
DODAL
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 146 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz