

News Archiv
Fotky z AZ Cupu | 06. 05. 2016, 14:24 Autor: Bajèa | ||||||||
Fotky od Tomáše Žáka z AZ Cupu naleznete ZDE. Dìkujeme! :) | |||||||||
Spoleèné foto | 25. 04. 2016, 19:53 Autor: Radka | ||||||||
V sekci Dokumenty naleznete zazipované dvì spoleèné fotky od našeho Rudolfa. | |||||||||
Vyhlášení výsledkù AZCUPu 2016 | 26. 04. 2016, 17:46 Autor: Radka | ||||||||
| |||||||||
Dobré ráno, | 23. 04. 2016, 08:23 Autor: Martin M. | ||||||||
Dnes v sobotu 23. dubna bude neletový den Slavnostní vyhlášení výsledkù a ukonèení AZ-CUPu 2016 probìhne ve 12.00 Pøijïte, prosím, všichni popøát ke slávì vítìzùm a prokázat èest poraženým Pokladna bude otevøena od 10.00 do 12.00 | |||||||||
Disciplína ve tøídì KLUB je také dnes bodovaná | 22. 04. 2016, 23:15 Autor: Martin M. | ||||||||
Prasátko z rožnì komplet snìdené. Sobota je posledním dnem soutìže, ráno uvidíme, co poèasí. Nìkteré meteorologické modely hrozí na zítøek odpoledne a veèer snìžením. | |||||||||
Disciplína ve tøídì KOMBI bude dnes bodovaná | 22. 04. 2016, 18:58 Autor: Martin M. | ||||||||
Disciplína ve tøídì KLUB bude pravdìpodobnì také bodovaná, ale o prsa.... Musíme poèkat na polní piloty | |||||||||
Chybièka se vloudila | 22. 04. 2016, 17:58 Autor: Radim | ||||||||
RZ dnes neletìla. Tím pádem je všechno jak má být. Žádné tøísky, boule ani modøiny. Nìkdo je spokojenej a nìkdo naštvanej. U prasátka ale bude pohoda všeobecná. Pøedpoklad, že slavnost stihnou i polní piloti je. | |||||||||
Skuteènost pøedhání myšlenku. | 22. 04. 2016, 17:53 Autor: Radim | ||||||||
1W David Mach zapøádá rozhovor s Bájou Moravcovou na poli. Tak nám to ubývá. | |||||||||
Poslední letci na trati | 22. 04. 2016, 17:49 Autor: Radim | ||||||||
V tomto okamžiku svádí boj na trati ještì 2 aeroplány. 1W David Mach a RZ David Šachl. Držíme palce. | |||||||||
Trojlístek na poli | 22. 04. 2016, 17:39 Autor: Radim | ||||||||
Trio SP FF BJ (Hruška, Pýcha, Borùvka Zdenìk) roztoèilo svá koleèka v poli u Ledèe nad Sázavou. I sebelepší spolupráce nemusí klapnout na 100%. Poèasí je silnìjší. | |||||||||
Další nadìje skonèily v Havlíèkovì Brodì | 22. 04. 2016, 17:40 Autor: Radim | ||||||||
STI Suchánek Tomáš a jeho kolega I Bostik Josef pøistáli bezpeènì v Havlíèkovì Brodì | |||||||||
Stíhaè v poli | 22. 04. 2016, 17:25 Autor: Radim | ||||||||
Stíhaè Zip SN zvyklý na jiné rychlosti to nedonesl. Pole 10 km od letištì | |||||||||
Ani sebevìtší úsilí nebylo korunováno úspìchem | 22. 04. 2016, 17:23 Autor: Radim | ||||||||
Jeden ze tøí hrdinù který šel do boje na druhý pokus startovní èíslo 76 David Popovský to podtrhnul na poli u Nové Vsi | |||||||||
Další zmaøené nadìje | 22. 04. 2016, 17:16 Autor: Radim | ||||||||
SJ Martin Urban konèí disciplínu v Havlíèkovì Brodì. | |||||||||
Další políèko | 22. 04. 2016, 17:13 Autor: Radim | ||||||||
Nadìjná Bája Moravcová JJ prohrává svùj boj jenom kousíèek od domova. 14 kilometrù jí dìlilo od zasloužené mety. | |||||||||
Sázka na tøináctku | 22. 04. 2016, 17:04 Autor: Radim | ||||||||
Zatím co se India Golf hlásí na pátém, 12 plachtaøù je stále ještì na trati | |||||||||
Dokluzy | 22. 04. 2016, 17:02 Autor: Radim | ||||||||
Stoupák u rozhledny v Bohdanèi mnohým zachraòuje body. Horác je zkušenì naviguje. | |||||||||
Rekapitulace | 22. 04. 2016, 15:35 Autor: Radim | ||||||||
Odstartovalo celkem 71 vìtroòù. | |||||||||
15:20 hod. Zážeh | 22. 04. 2016, 15:28 Autor: Radim | ||||||||
Pøed chvilkou došlo zapálení rožnì. Smùlu tak má prasátko, které bude podáváno na veèerní závìreèné párty. | |||||||||
První pole | 22. 04. 2016, 15:21 Autor: Radim | ||||||||
14:10 hod. podrovnal první závodník na poli u Ledèe nad Sázavou. Svùj boj s pøírodou prohrává AFK Leoš Strnádek. Je to na Èmeláka, takže veèerní prasátko v pohodì stihne. | |||||||||
Odvaha a trpìlivost slaví triumf | 22. 04. 2016, 15:13 Autor: Radim | ||||||||
V15:10 hod. 76 David Popovský a SJ Jirka Urban v kokpitech svých strojù opìt startují aby pokoøili Termosku. Všichni jim držíme palce. | |||||||||
Disciplína ještì ztracena není | 22. 04. 2016, 15:16 Autor: Radim | ||||||||
Obloha pøímo nad letištìm je svìdkem urputného boje odvážných plachtaøù kterým se povedlo udržet se ve vzduchu. Dostává se jim podìkování, od VLP že pro televiyní kameru by to lépe nezaranžoval. | |||||||||
Nástup reaeality | 22. 04. 2016, 15:16 Autor: Radim | ||||||||
Zhruba dvacet minut nám ještì optimismus vydržel. Ale najednou yaèalz y nebe pršet vìtronì. Bìhem pár minut cca 30 vìtroòù obou tøíd podrovnalo na VPD 33. | |||||||||
Combi tøída ve vzduchu | 22. 04. 2016, 15:02 Autor: Radim | ||||||||
Kombíci èekaj na otevøení pásky. 13 hodina a 52 minuta je startovním výstøelem pro dlouhány. (furt jsme optimisti všichni jou nahoøe) | |||||||||
Odletová páska pro klubovku byla otevøena | 22. 04. 2016, 15:00 Autor: Radim | ||||||||
Aby se neøeklo páska pro klubovku je otevøená ve 13:32 hod. (optimismus stále pøevládá) | |||||||||
Držíme se ale nikdo na zemi neví v èem | 22. 04. 2016, 14:57 Autor: Radim | ||||||||
Optimismus pøevládl a když nikdo nepøistál, plynule navazuje combi tøída. | |||||||||
Peloton startuje | 22. 04. 2016, 14:53 Autor: Radim | ||||||||
Zaèínáme startem klubovky ve 12:40 hod. | |||||||||
Starty probìhly po dvou odkladech ve 12.40 | 22. 04. 2016, 14:43 Autor: Martin M. | ||||||||
Páska pro klub byla otevøena v 13.32 Páska pro kombi byla otevøena v 13.52 V do této chvíle pøistálo na letišti bez odletu na tra nìkolik kluzákù, viz. monitor Obloha se od severu otevírá... | |||||||||
Hezké páteèní ráno, | 22. 04. 2016, 07:56 Autor: Martin M. | ||||||||
Grid KOMBI 09.00 - 09.30 Grid KLUB 09.30 - 10.15 RWY 33 Briefing 11.00 Pøedpoklad prvního vzletu 12.00 | |||||||||
Všichni v poøádku na zemi ( i na baru) zatím | 21. 04. 2016, 21:18 Autor: Radka | ||||||||
Dobrou noc. | |||||||||
Na rádiu i telefonech už hodina klidu | 21. 04. 2016, 15:41 Autor: Martin M. | ||||||||
Zatím na poli jen NO u Tábora. Ještì doplním, že mezi vzlety klubovky a kombi jsem dal 20 minut pauzu, protože chumly klubovek v èisté u letištì potøebovaly trochu èasu na rozptyl... | |||||||||
Dnešní tratì jsou na SoaringSpotu | 21. 04. 2016, 13:57 Autor: Radka | ||||||||
Dnešní tratì jsou koneènì vypublikovány na webu SoarigSpotu.:)) | |||||||||
21. 04. 2016, 12:58 Autor: | |||||||||
Kombi tøída 21.4.2016 | 21. 04. 2016, 13:36 Autor: HH | ||||||||
Dnes neletí: JB | |||||||||
21. 04. 2016, 12:57 Autor: | |||||||||
21.4.2016 Návrat z tratì | 21. 04. 2016, 14:48 Autor: HH | ||||||||
Návrat z tratì: O2 - 14:22 CL - 14:25 RB - 14:39 c1 - 14:42 | |||||||||
21. 04. 2016, 12:51 Autor: | |||||||||
Startujeme | 21. 04. 2016, 12:59 Autor: HH | ||||||||
Start kombi tøídy ve 12:55. | |||||||||
21. 04. 2016, 12:50 Autor: | |||||||||
Startujeme | 21. 04. 2016, 12:50 Autor: HH | ||||||||
Páska pro klubovou tøídu bude otevøena ve 12:52. | |||||||||
Problémy ze SeeYou | 21. 04. 2016, 11:33 Autor: Radka | ||||||||
Vzhledem k problémùm se skórováním v SeeYou budou dnešní tratì uveøejnìny na SoaringSpotu pozdìji. :(( | |||||||||
Hezké a mrazivé ètvrteèní ráno, | 21. 04. 2016, 07:52 Autor: Martin M. | ||||||||
Grid KOMBI 09.00 - 09.30 Grid KLUB 09.30 - 10.15 RWY 33 Briefing 11.00 Pøedpoklad prvního vzletu 12.00 | |||||||||
Všichni doma | 20. 04. 2016, 17:52 Autor: Radim | ||||||||
Všichni jsou v poøádku doma i kdzž ještì ve vzduchu. 777 na dokluzu a AY krouží nad letištìm. | |||||||||
20. 04. 2016, 14:59 Autor: Rumovec | |||||||||
První pole-Lukáš Koukal (T1) to podrovnal na Všechovì. | |||||||||
Druhý start | 20. 04. 2016, 13:28 Autor: Rumovec | ||||||||
Druhý start si dáva Duáè 777 | |||||||||
20. 04. 2016, 13:00 Autor: Rumovec | |||||||||
Všechno ve vzduchu! Odletová páska pro kombi tøídu bude otevøena ve 13,15hod. | |||||||||
20. 04. 2016, 12:37 Autor: Rumovec | |||||||||
Odletová páska pro klubovou tøídu bude otevøená ve 12,52hod. Zaèínáme tahat první kombíky. | |||||||||
20. 04. 2016, 11:56 Autor: Rumovec | |||||||||
Chroust hlásí stoupání do 1m/s a než jsem to staèil naklofat, tak jsou z toho metry 2. Ve 12,00 SELÈ to vypukne! | |||||||||
20. 04. 2016, 11:42 Autor: Rumovec | |||||||||
V 11,39 SELÈ se odlepil od letištní plochy kontrolní chroust Vráa Šrám. | |||||||||
Hezké støedeèní ráno | 20. 04. 2016, 08:02 Autor: Martin M. | ||||||||
Grid pro KOMBI otevøen 09.00 - 09.30 Grid pro KLUB otevøen 09.30 - 10.15 Briefing v 11.00 Pøedpoklad prvního vzletu 12.00 | |||||||||
Po dlouhém vyèkávání - soutìžní den zrušen | 19. 04. 2016, 16:03 Autor: Radka | ||||||||
Probudili jsme se do krásného sluneèného rána s oèekáváním letového dne. Bohužel poèasí se od severozápadu velmi pokazilo a po dlouhém vyèkávání na startu, byl dnešní soutìžní den zrušen pro obì tøídy. | |||||||||
Zatím odklad 1. vzletu na 12.30 | 19. 04. 2016, 11:34 Autor: Martin M. | ||||||||
Pohotovost na 1.vzlet ve 12.20 Trati na gridech | |||||||||
Hezké úterní ráno | 19. 04. 2016, 08:07 Autor: Martin M. | ||||||||
Grid pro KOMBI otevøen 09.00 - 09.30 Grid pro KLUB otevøen 09.30 - 10.15 Briefing v 11.00 Pøedpoklad prvního vzletu 12.00 | |||||||||
Všechno doma ... | 18. 04. 2016, 21:27 Autor: Radka | ||||||||
Výsledky visí na soaringspotu.:)) | |||||||||
Dnes z klubové tøídy neletìli... | 18. 04. 2016, 16:07 Autor: Radka | ||||||||
VB , FR , LJ , J9 , NO , CL , Y1 , JR , FF , HL , RZ a AK. | |||||||||
Spadli a bude druhý start.... | 18. 04. 2016, 17:18 Autor: Pawlick | ||||||||
AFK AH LW W1 IF EF OMG mìlo technický problém a bude mít teprve první vzlet. | |||||||||
Startujeme :-) | 18. 04. 2016, 14:30 Autor: Pawlick | ||||||||
13:40 Startuje chroust | 18. 04. 2016, 13:39 Autor: Pawlick | ||||||||
Kombi neletový den, klub skládá. | 18. 04. 2016, 11:35 Autor: Pawlick | ||||||||
KOMBI neletový den. KLUB - grid otevøen 12:30 - 13.15. Tratì v 13:30 na gridu. Pohotovost na první vzlet. 14:00. | |||||||||
Dobré ráno.... | 18. 04. 2016, 07:44 Autor: Radka | ||||||||
Zatím neskládejte. Briefing v 10:00. Poèasí se proti oèekávání pøíliš nevylepšilo. | |||||||||
Briefing v 10.00 hod. se ruší | 17. 04. 2016, 09:52 Autor: Martin M. | ||||||||
a pøesouvá se na 12.00 hod. | |||||||||
Dobré nedìlní ráno | 17. 04. 2016, 08:11 Autor: Martin M. | ||||||||
Zatím neskládat, briefing v 10.00 hod. Meteorolog opìt hodnì pesimistický. | |||||||||
Disciplína zrušena i pro KOMBI | 16. 04. 2016, 12:21 Autor: Radka | ||||||||
Grid pro tøídu KOMBI byl uzavøen ve 12:00. Žádný soutìžící se nedostavil. Disciplína pro KOMBI tøídu zrušena. Volné létání možné, o vleènou si požádejte u služby RADIO. | |||||||||
Dnes disciplína pouze pro kombi tøídu | 16. 04. 2016, 10:14 Autor: Martin M. | ||||||||
Grid 11.30 - 12.00 RWY 15 BEZ VODY Tratì ve 12.30 na gridu Pohotovost na první vzlet 13.00 | |||||||||
Dobré ráno.... | 16. 04. 2016, 08:10 Autor: Radka | ||||||||
Dobré ráno, stejnì jako vèera, zatím neskládejte a v klidu posnídejte. Briefing v 10 hodin. Horác bude hypnotizovat oblohu, snad to pomùže. | |||||||||
Dnes neletový den | 15. 04. 2016, 10:59 Autor: Martin M. | ||||||||
Od 17.00 prezentace pojišovny Po 18.00 zahájení uvítacího veèírku se steaky. | |||||||||
Dobré zatím sluneèné ráno... | 15. 04. 2016, 07:59 Autor: Radka | ||||||||
Dobré ráno. Zatím neskládejte, briefing v 10 hodin. | |||||||||
Dnešní disciplína zrušena pro obì tøídy | 14. 04. 2016, 12:05 Autor: Radka | ||||||||
Dnešní disciplína zrušena pro obì tøídy. Volné létání možné. Zájemci se mohou hlásit u služby RADIO. Doporuèujeme teplé obleèení. | |||||||||
AZ-CUP 2016 zahájen hlavním briefingem | 14. 04. 2016, 11:23 Autor: Martin M. | ||||||||
Rozhodnutí o vyhlášení dnešní disciplíny padne ve 12.00 V pøípadì jejího zrušení bude možnost volného létání. | |||||||||
Máme po veèerní poradì závodníkù, | 13. 04. 2016, 21:53 Autor: Martin M. | ||||||||
ve ètvrtek zahájení a úvodní briefing v 10.00 hodin, dokonèení registrací 09.00 - 12.00 hodin Kluzáky pøed briefingem neskládat | |||||||||
Otevírání brány na LKZB | 11. 04. 2016, 10:48 Autor: Martin M. | ||||||||
Èísla mobilù závodníkù jsem uložil do seznamu oprávnìných otevírat si bránu na letištì pomocí GSM klíèe. Od tohoto okamžiku jste sobìstaèní pøi pøíjezdech svých vozíkù a karavanù. Dovolím si zopakovat info a zásady pøi otevírání brány: -vytoèíte èíslo SIM karty GSM klíèe, staèí 2-4 krát prozvonit, a pøi zahájení otevírání ZAVÌSIT, èíslo SIM karty je 773 579 519 -oboustranné spojení se neuskuteèní, takže nic za "hovor" neplatíte -otevírejte bránu,pouze když pøed ní stojíte a vidíte na ni, že není v èinnosti. Pokud èíslo brány vytoèí nìkdo další bìhem jejího otevírání nebo zavírání, zastaví se její pohyb a teprve na další "zavolání" se dokonèí otevøení èi zavøení. Vaše zdržení...... - po projetí auta se brána sama zavøe po 30-ti sekundách Jestliže z vašeho mobilu nebude brána fungovat, zadali jste zøejmì špatné èíslo mobilu do vaší pøihlášky, nebo jste do pøihlášky èíslo svého mobilu vùbec nevyplnili. Pokud budou potøebovat oprávnìní otevírat bránu vaši pomocníci nebo rodinní pøíslušníci, dejte požadavek a èísla mobilù pøi prezenci. Martin M. | |||||||||
Údaje k registraci | 10. 04. 2016, 20:37 Autor: JC | ||||||||
V pøihláškách jste mnozí nevyplnili kódy FR, což je pøi poètu pilotù na AZ CUPu první den pro rozhodèí velký trabl. Prosím stáhnìte si soubor piloti.xlsx (název souboru je odkaz) a podívejte se, zdali nejste mezi høíšníky. Protože nyní prší, tak doufám, že si pøipravujete svoje pøístroje na soutìž a zjistìní kódu FR nebude pro vás problém. Pak ho nahlaste pøi registraci. Pokud máte èas, tak si upravte i hlavièku ve FR tak, aby odpovídala skuteènosti - tedy jméno pilota, typ a registrace kluzáku vèetnì SÈ. Pak je v seznamu nìkolik pilotù, které prosím o upøesnìní typu kluzáku vzhledem ke koeficientu dle CZIL. Týká se hlavnì také SÈ 777, protože jeho Duáè vyžaduje speciální koeficient | |||||||||
Registrace soutìžících | 10. 04. 2016, 17:35 Autor: Martin M. | ||||||||
Bude probíhat jako vždy v 1. patøe administrativní budovy, a to: ve støedu 13.4. od 18.00 hod. do 23.00 hod. ve ètvrtek 14.4. od 09.00 hod. do 12.00 hod. | |||||||||
Tablo | 06. 04. 2016, 21:00 Autor: Bajèa | ||||||||
Ahoj závodníci! Udìlejte si prosím 5 minut èasu a pošlete mi na mail b.moravcova@zbraslavice.cz fotku, kterou byste rádi mìli v tablu na letošní rok. Cenzura bude pøimìøená :) Dìkuju moc! | |||||||||
Traové body a Prostory uveøejnìny v sekci Dokumenty | 05. 04. 2016, 18:12 Autor: Radka | ||||||||
S malým zpoždìním uvìøejòujeme v sekci Dokumenty aktuální TP a prostory, vèetnì aktuální úpravy pro MTMA Èáslav. | |||||||||
Dìkujeme oskarkilo.eu! | 04. 04. 2016, 12:36 Autor: Bajèa | ||||||||
Kontrola koeficientù a údajù | 25. 03. 2016, 10:11 Autor: JC | ||||||||
I když zbývá trochu èasu, AZ CUP je již na Soaringspotu. Prosím najdìte si chvíli èasu a jdìte na stránku Soaringspotu a zkontrolujte si svoje údaje - hlavnì typ kluzáku a koeficient. Hlavnì v kombinované tøídì, ale i v kubovce. Koeficient k vašemu kluzáku, se kterým pùjdete na závody, najdete v nejakutálnìjší verzi CZIL. V pøípadì nìjakých nesrovnalostí mì kontaktujte na mailu. | |||||||||
Výluka na LKCV | 18. 03. 2016, 14:36 Autor: Martin M. | ||||||||
Doèasné zrušení MCTR a MTMA Èáslav od 2APR16 000UTC do 17APR16 2359UTC Takže máme pro první 4 dny soutìžního období v uvedených prostorech volno do FL 95 AIP-SUP 15/16 VFR-SUP 08/16 TRIGER NOTAM X0152/16 Martin M. | |||||||||
Doplnìní startovní listiny | 14. 03. 2016, 17:15 Autor: JC | ||||||||
Protože èas neúprosnì pokroèil a poèet závodníkù se neustále zvyšuje, dovoluji si požádat všechny závodníky, zejména ty, kteøí již zaplatili poplatek a byli pøeunuti do startovní listiny, aby doplnili do své pøihlášky typ kluzáku, soutìžní èíslo a imatrikulaci. Pøíští týden totiž zaènu pøipravovat soutìžní poèítaè a soutìž pøihlásím na SoaringSpot, kde vše výše uvedené potøebuji. Je potøeba také vychytat pøípadné duplicity soutìžních èísel. Všem díky. | |||||||||
Opakovaná žádost o velikosti a údaje pro výrobu trièek | 09. 03. 2016, 16:30 Autor: Martin M. | ||||||||
Vážení úèastníci AZ-CUPu 2016, opakovanì žádáme o zaslání údajù pro výrobu trièek, prosíme nejpozdìji do nedìle 13.3.2016 - celá informace + kontakt - viz. zpráva níže v news. Nedìle je poslední termín pøed zadáním do výroby Kdo z Vás již tak uèinil, berte prosím tuto žádost jako bezpøedmìtnou Dìkujeme za pochopení Martin M. | |||||||||
Propozice ver.2 | 06. 03. 2016, 21:52 Autor: Bajèa | ||||||||
V sekci dokumenty byly publikovány propozice ve verzi 2. Byly upraveny pouze body Klubová tøída - rozdìlení na ORLI (A) a LABUTÌ (B), a bod týkající se startovní pásky, která je prodloužena na polomìr 7,5 km. | |||||||||
Žádost o údaje pro výrobu trièek | 03. 03. 2016, 08:35 Autor: Martin M. | ||||||||
Vážení soutìžící, pro letošní úèastníky chystáme mimo jiné pìkná funkèní trièka. Proto bychom Vás rádi požádali o dodání - zaslání startovního znaku kluzáku, se kterým budete soutìžit a Vaší velikosti. Prosím, zašlete e-mail ve formátu: Jméno a pøíjmení - Startovní èíslo - Velikost trika na adresu: jana@gradient.cc Dìkujeme | |||||||||
Blíží se termín uzávìrky pøihlášek a uhrazení startovného, | 01. 03. 2016, 09:00 Autor: Martin M. | ||||||||
kterým je 13.bøezen 2016 Dodržení všech ustanovení Propozic ze strany poøadatele i soutìžících je základní podmínkou regulérního závodu. Dále jako poøadatelé bychom potøebovali s pøedstihem vìdìt poèet úèastníkù z dùvodu kapacity ubytování, stravování, poètu potøebných vleèných, atd. Dìkujeme pøedem za pochopení Dále upozoròuji na termín 15. bøezen 2016, do tohoto dne mohou závodníci v klubové tøídì mailem projevit zájem o úèast ve tøídì Labutì (viz.pøedchozí zpráva v news) Pro info - do dnešního dne jsem neobdržel zájem ani jednoho soutìžícího Martin M. | |||||||||
Vážení závodníci, | 15. 02. 2016, 23:02 Autor: Martin M. | ||||||||
máme pro Vás s blížícím se termínem našeho/Vašeho závodu nìkolik informací. Dne 13.2.2016 Plachtaøská komise AeÈR na svém jednání rozhodla, že koeficient AZ-CUPu, FCC a Pribiny bude nadále shodný, tedy 0,9 Stále poèítáme s rozdìlením tøídy Klub na klub A a klub B. Aby se nìkdo necítil špatnì, že je v "béèku", budou v pøípadì rozdìlení používány oficiální názvy: Orli (A) Labutì (B) Otevøení tøídy Labutì provedeme pouze v pøípadì, že by se mezi zájemci o úèast v této tøídì našlo 15 a více pilotù, kteøí by v Labutí tøídì chtìli soutìžit. Koeficient této tøídy pøedpokládáme 0,6 Žádám všechny zájemce o zaøazení do tøídy klub - Labutì, aby mi dali vìdìt zájem na vlp@lkzb.cz nejpozdìji do 15.bøezna 2016. Pro tøídu Labutì budou vyhlašovány kratší a ménì nároèné tratì, bude startovat do nejvýhodnìjších termických intervalù a v pøípadì problematického poèasí pro nì peèlivì zvážíme vyhlášení disciplíny. Dle pøedchozího èlánku v news budou v dohledné dobì upraveny Propozice v duchu avízovaných bezpeènostních opatøení, t.j.rozšíøení odletové pásky, upravení sektoru otoèného bodu a zvýšení poètu odletových bodù. Samozøejmì bìží naše malá tradièní soutìž o poøadí uhrazení startovného, tedy úhrada prvního, sedmnáctého a ètyøiatøicátého místa dle bankovního výpisu. Martin Mezera | |||||||||
Vážení pøíznivci prvního závodu sezóny, | 12. 11. 2015, 07:07 Autor: Martin M. | ||||||||
jak už to
bývá, s koncem sezóny pøichází èas bilancování.
Ve Zbraslavicích jako poøadatelé
mnoha akcí peèlivì vyhodnocujeme i bezpeènostní rizika, která pøi leteckých
soutìžích vznikají.
Když bìhem loòského AZ Cupu došlo
k “malé” kolizi za letu, øíkali jsme si, to se mùže stát. Letošní AZ Cup nás
však utvrdil v tom, že musíme pøevzít aktivní roli a pokud chceme poøádat další
plachtaøské soutìže, musíme pøijmout opatøení ke zvýšení bezpeènosti, která
omezí možnost vzniku jakékoli nehody.
Pøi analýze jsme došli k
jednoznaènému závìru, že se mìní složení úèastníkù závodù. Stále èastìji
pøicházejí ménì zkušení piloti a bohužel musíme konstatovat, že jednou z
prvotních pøíèin jakýchkoliv nehod bývá nedostateèná vycvièenost. I do
letectví se dostala demokracie a volnost, což je zajisté dobøe, na druhou
stranu to klade velkou odpovìdnost právì na každého jedince, který se ve
vzduchu pohybuje.
Tak jako na silnicích dennì
vidíme, že si nìkteøí øidièi myslí, že fyzikální pravidla pro nì neplatí, tak i
ve vzduchu se èím dál èastìji setkáváme s piloty, kteøí zapomínají, že let konèí
bezpeèným pøistáním a v pøípadì závodù se pokoušejí dosáhnout lepšího výsledku
létáním za hranou bezpeènosti a jsou tak nebezpeèní nejen sobì, ale i svému
okolí.
Proto jsme se rozhodli pro
nìkolik krokù, které by mìly vést k vyšší bezpeènosti soutìžního plachtìní ve
Zbraslavicích
1. Apelujeme na všechny piloty, aby
pøed pøihlášením na soutìž dobøe zvážili, zda jejich znalosti a zkušenosti
umožòují bezpeènì odlétat celý závod. 2. Bezpeèné létání souvisí nejen s
celkovým mentálním nastavením jedince, ale i s praktickými zkušenostmi. Pokud
se necítíte dostateènì vyspìlí èi zkušení, zvažte úèast na nìkteré z ménì
obsazených soutìží než je AZ CUP. 3. Pøi posouzení jsme došli k
závìru, že naše letištì má dostateènou kapacitu pro bezpeèné pøistání vìtšího
poètu letadel v krátkém sledu, a proto jsme se rozhodli držet stávající
kapacitní omezení. Nicménì budeme od následujícího roèníku peèlivì sledovat
prùbìh pøistání a pokud nìkterý z pilotù nedodrží naše požadavky, bude
penalizován, pøípadnì vyøazen ze soutìže. 4.
Pro rozdìlení zkušených a ménì zkušených
závodníkù zvažujeme rozdìlení Klubové tøídy do dvou skupin. Skupina A bude pro
zkušené soutìžní piloty se zachováním souèasného koeficientu soutìže. V pøípadì
pilotù, kteøí se rozhodnou létat ve Skupinì B, budeme mnohem obezøetnìjší k
poèasí pøi vyhlašování disciplín, budeme volit kratší a ménì nároèné tratì. V
koneèném dùsledku bychom tedy rádi poèetnou Klubovou tøídu rozdìlili na dvì
menší. V pøípadì Skupiny B pøedpokládáme, že bude snížen koeficient soutìže. Rozdìlení
klubové tøídy na skupiny A a B zapracujeme v dohledné dobì do Propozic. 5. Pøi vyhlašování disciplín budeme
dbát na separaci odletových bodù a separaci tratí, abychom se vyhnuli létání v
“balících”. 6. Již pro nadcházející roèník
doplníme poèet odletových bodù o nìkolik vzdálenìjších, které umožní separaci
tøíd již pøed odletem. 7. Zavedeme krátkou pauzu mezi
vzlety tøíd, tak aby piloti tøídy mìli více èasu nastoupat a odletìt ke svému
odletovému bodu. 8. Prodloužíme odletové pásky na
min. 7,5 km polomìr, ale spíše na polomìr 10 km. 9. Podle nìmeckého modelu vložíme do
pozorovacího prostoru otoèného bodu (R =0,5km/360st) ještì FAI sektor s
polomìrem 10 km/90st, který napøíklad v pøípadì pøeháòky umožní pilotùm vìtší
variaci v místì dosažení otoèného bodu. 10. Po vzoru minulého roèníku
zachováme minimální výšku na doletovém kruhu. 11. Budeme peèlivì vyhodnocovat
veškeré oznámené èi zjištìné prvky nebezpeèného létání a budeme takové létání penalizovat. 12. Zavedeme anonymní “schránku
stížností na bezpeènost za letu” a budeme peèlivì vyhodnocovat všechny obdržené
podnìty. 13. V rámci prvního briefingu a
následnì v prùbìhu soutìže zavedeme SAFETY Briefing, tedy èást denního
briefingu budeme vìnovat bezpeènému létání, pravidlùm a pøípadnì vyhodnocení
situací z pøedešlých soutìžních dní.
Vìøíme, že naše kroky ke zvýšení bezpeènosti budou Vámi, úèastníky AZ Cupu, pozitivnì pøijaty a budeme rádi i za zpìtnou vazbu, pokud si budete myslet, že jsme nepostihli úplnì vše. Bezpeènost, klid a pohoda bìhem Vašich deseti dnù života, strávených ve Zbraslavicích, jsou naší prioritou.
Vaši
organizátoøi AZ-CUPu 2016
| |||||||||
Propozice | 27. 10. 2015, 12:10 Autor: Bajèa | ||||||||
V sekci dokumenty již mùžete nalézt propozice a selfbriefing! | |||||||||
Vítejte na stránkách AZ Cup 2016! | 22. 09. 2015, 17:39 Autor: Bajèa | ||||||||
Sezóna 2015 nás pomalu opouští, ale my už teï myslíme na další roèník tradièního AZ Cupu! Pøihlašujte se, tìšte se, propozice pøipravujeme. I pro další roèník AZ Cupu je kromì jistých tøíd Klub a Kombi možnost otevøení DUO Kombi. | |||||||||
Startujeme web 2016 ;-) | 21. 09. 2015, 18:30 Autor: markyz | ||||||||
tìšíme se na Vás | |||||||||
AZ CUP - Prvn zvod sezny