

News Archiv
Fotky z AZ Cupu | 06. 05. 2016, 14:24 Autor: Bajča | ||||||||
Fotky od Tomáše Žáka z AZ Cupu naleznete ZDE. Děkujeme! :) | |||||||||
Společné foto | 25. 04. 2016, 19:53 Autor: Radka | ||||||||
V sekci Dokumenty naleznete zazipované dvě společné fotky od našeho Rudolfa. | |||||||||
Vyhlášení výsledků AZCUPu 2016 | 26. 04. 2016, 17:46 Autor: Radka | ||||||||
| |||||||||
Dobré ráno, | 23. 04. 2016, 08:23 Autor: Martin M. | ||||||||
Dnes v sobotu 23. dubna bude neletový den Slavnostní vyhlášení výsledků a ukončení AZ-CUPu 2016 proběhne ve 12.00 Přijďte, prosím, všichni popřát ke slávě vítězům a prokázat čest poraženým Pokladna bude otevřena od 10.00 do 12.00 | |||||||||
Disciplína ve třídě KLUB je také dnes bodovaná | 22. 04. 2016, 23:15 Autor: Martin M. | ||||||||
Prasátko z rožně komplet snědené. Sobota je posledním dnem soutěže, ráno uvidíme, co počasí. Některé meteorologické modely hrozí na zítřek odpoledne a večer sněžením. | |||||||||
Disciplína ve třídě KOMBI bude dnes bodovaná | 22. 04. 2016, 18:58 Autor: Martin M. | ||||||||
Disciplína ve třídě KLUB bude pravděpodobně také bodovaná, ale o prsa.... Musíme počkat na polní piloty | |||||||||
Chybička se vloudila | 22. 04. 2016, 17:58 Autor: Radim | ||||||||
RZ dnes neletěla. Tím pádem je všechno jak má být. Žádné třísky, boule ani modřiny. Někdo je spokojenej a někdo naštvanej. U prasátka ale bude pohoda všeobecná. Předpoklad, že slavnost stihnou i polní piloti je. | |||||||||
Skutečnost předhání myšlenku. | 22. 04. 2016, 17:53 Autor: Radim | ||||||||
1W David Mach zapřádá rozhovor s Bájou Moravcovou na poli. Tak nám to ubývá. | |||||||||
Poslední letci na trati | 22. 04. 2016, 17:49 Autor: Radim | ||||||||
V tomto okamžiku svádí boj na trati ještě 2 aeroplány. 1W David Mach a RZ David Šachl. Držíme palce. | |||||||||
Trojlístek na poli | 22. 04. 2016, 17:39 Autor: Radim | ||||||||
Trio SP FF BJ (Hruška, Pýcha, Borůvka Zdeněk) roztočilo svá kolečka v poli u Ledče nad Sázavou. I sebelepší spolupráce nemusí klapnout na 100%. Počasí je silnější. | |||||||||
Další naděje skončily v Havlíčkově Brodě | 22. 04. 2016, 17:40 Autor: Radim | ||||||||
STI Suchánek Tomáš a jeho kolega I Bostik Josef přistáli bezpečně v Havlíčkově Brodě | |||||||||
Stíhač v poli | 22. 04. 2016, 17:25 Autor: Radim | ||||||||
Stíhač Zip SN zvyklý na jiné rychlosti to nedonesl. Pole 10 km od letiště | |||||||||
Ani sebevětší úsilí nebylo korunováno úspěchem | 22. 04. 2016, 17:23 Autor: Radim | ||||||||
Jeden ze tří hrdinů který šel do boje na druhý pokus startovní číslo 76 David Popovský to podtrhnul na poli u Nové Vsi | |||||||||
Další zmařené naděje | 22. 04. 2016, 17:16 Autor: Radim | ||||||||
SJ Martin Urban končí disciplínu v Havlíčkově Brodě. | |||||||||
Další políčko | 22. 04. 2016, 17:13 Autor: Radim | ||||||||
Nadějná Bája Moravcová JJ prohrává svůj boj jenom kousíček od domova. 14 kilometrů jí dělilo od zasloužené mety. | |||||||||
Sázka na třináctku | 22. 04. 2016, 17:04 Autor: Radim | ||||||||
Zatím co se India Golf hlásí na pátém, 12 plachtařů je stále ještě na trati | |||||||||
Dokluzy | 22. 04. 2016, 17:02 Autor: Radim | ||||||||
Stoupák u rozhledny v Bohdanči mnohým zachraňuje body. Horác je zkušeně naviguje. | |||||||||
Rekapitulace | 22. 04. 2016, 15:35 Autor: Radim | ||||||||
Odstartovalo celkem 71 větroňů. | |||||||||
15:20 hod. Zážeh | 22. 04. 2016, 15:28 Autor: Radim | ||||||||
Před chvilkou došlo zapálení rožně. Smůlu tak má prasátko, které bude podáváno na večerní závěrečné párty. | |||||||||
První pole | 22. 04. 2016, 15:21 Autor: Radim | ||||||||
14:10 hod. podrovnal první závodník na poli u Ledče nad Sázavou. Svůj boj s přírodou prohrává AFK Leoš Strnádek. Je to na Čmeláka, takže večerní prasátko v pohodě stihne. | |||||||||
Odvaha a trpělivost slaví triumf | 22. 04. 2016, 15:13 Autor: Radim | ||||||||
V15:10 hod. 76 David Popovský a SJ Jirka Urban v kokpitech svých strojů opět startují aby pokořili Termosku. Všichni jim držíme palce. | |||||||||
Disciplína ještě ztracena není | 22. 04. 2016, 15:16 Autor: Radim | ||||||||
Obloha přímo nad letištěm je svědkem urputného boje odvážných plachtařů kterým se povedlo udržet se ve vzduchu. Dostává se jim poděkování, od VLP že pro televiyní kameru by to lépe nezaranžoval. | |||||||||
Nástup reaeality | 22. 04. 2016, 15:16 Autor: Radim | ||||||||
Zhruba dvacet minut nám ještě optimismus vydržel. Ale najednou yačalz y nebe pršet větroně. Během pár minut cca 30 větroňů obou tříd podrovnalo na VPD 33. | |||||||||
Combi třída ve vzduchu | 22. 04. 2016, 15:02 Autor: Radim | ||||||||
Kombíci čekaj na otevření pásky. 13 hodina a 52 minuta je startovním výstřelem pro dlouhány. (furt jsme optimisti všichni jou nahoře) | |||||||||
Odletová páska pro klubovku byla otevřena | 22. 04. 2016, 15:00 Autor: Radim | ||||||||
Aby se neřeklo páska pro klubovku je otevřená ve 13:32 hod. (optimismus stále převládá) | |||||||||
Držíme se ale nikdo na zemi neví v čem | 22. 04. 2016, 14:57 Autor: Radim | ||||||||
Optimismus převládl a když nikdo nepřistál, plynule navazuje combi třída. | |||||||||
Peloton startuje | 22. 04. 2016, 14:53 Autor: Radim | ||||||||
Začínáme startem klubovky ve 12:40 hod. | |||||||||
Starty proběhly po dvou odkladech ve 12.40 | 22. 04. 2016, 14:43 Autor: Martin M. | ||||||||
Páska pro klub byla otevřena v 13.32 Páska pro kombi byla otevřena v 13.52 V do této chvíle přistálo na letišti bez odletu na trať několik kluzáků, viz. monitor Obloha se od severu otevírá... | |||||||||
Hezké páteční ráno, | 22. 04. 2016, 07:56 Autor: Martin M. | ||||||||
Grid KOMBI 09.00 - 09.30 Grid KLUB 09.30 - 10.15 RWY 33 Briefing 11.00 Předpoklad prvního vzletu 12.00 | |||||||||
Všichni v pořádku na zemi ( i na baru) zatím | 21. 04. 2016, 21:18 Autor: Radka | ||||||||
Dobrou noc. | |||||||||
Na rádiu i telefonech už hodina klidu | 21. 04. 2016, 15:41 Autor: Martin M. | ||||||||
Zatím na poli jen NO u Tábora. Ještě doplním, že mezi vzlety klubovky a kombi jsem dal 20 minut pauzu, protože chumly klubovek v čisté u letiště potřebovaly trochu času na rozptyl... | |||||||||
Dnešní tratě jsou na SoaringSpotu | 21. 04. 2016, 13:57 Autor: Radka | ||||||||
Dnešní tratě jsou konečně vypublikovány na webu SoarigSpotu.:)) | |||||||||
21. 04. 2016, 12:58 Autor: | |||||||||
Kombi třída 21.4.2016 | 21. 04. 2016, 13:36 Autor: HH | ||||||||
Dnes neletí: JB | |||||||||
21. 04. 2016, 12:57 Autor: | |||||||||
21.4.2016 Návrat z tratě | 21. 04. 2016, 14:48 Autor: HH | ||||||||
Návrat z tratě: O2 - 14:22 CL - 14:25 RB - 14:39 c1 - 14:42 | |||||||||
21. 04. 2016, 12:51 Autor: | |||||||||
Startujeme | 21. 04. 2016, 12:59 Autor: HH | ||||||||
Start kombi třídy ve 12:55. | |||||||||
21. 04. 2016, 12:50 Autor: | |||||||||
Startujeme | 21. 04. 2016, 12:50 Autor: HH | ||||||||
Páska pro klubovou třídu bude otevřena ve 12:52. | |||||||||
Problémy ze SeeYou | 21. 04. 2016, 11:33 Autor: Radka | ||||||||
Vzhledem k problémům se skórováním v SeeYou budou dnešní tratě uveřejněny na SoaringSpotu později. :(( | |||||||||
Hezké a mrazivé čtvrteční ráno, | 21. 04. 2016, 07:52 Autor: Martin M. | ||||||||
Grid KOMBI 09.00 - 09.30 Grid KLUB 09.30 - 10.15 RWY 33 Briefing 11.00 Předpoklad prvního vzletu 12.00 | |||||||||
Všichni doma | 20. 04. 2016, 17:52 Autor: Radim | ||||||||
Všichni jsou v pořádku doma i kdzž ještě ve vzduchu. 777 na dokluzu a AY krouží nad letištěm. | |||||||||
20. 04. 2016, 14:59 Autor: Rumovec | |||||||||
První pole-Lukáš Koukal (T1) to podrovnal na Všechově. | |||||||||
Druhý start | 20. 04. 2016, 13:28 Autor: Rumovec | ||||||||
Druhý start si dáva Duáč 777 | |||||||||
20. 04. 2016, 13:00 Autor: Rumovec | |||||||||
Všechno ve vzduchu! Odletová páska pro kombi třídu bude otevřena ve 13,15hod. | |||||||||
20. 04. 2016, 12:37 Autor: Rumovec | |||||||||
Odletová páska pro klubovou třídu bude otevřená ve 12,52hod. Začínáme tahat první kombíky. | |||||||||
20. 04. 2016, 11:56 Autor: Rumovec | |||||||||
Chroust hlásí stoupání do 1m/s a než jsem to stačil naklofat, tak jsou z toho metry 2. Ve 12,00 SELČ to vypukne! | |||||||||
20. 04. 2016, 11:42 Autor: Rumovec | |||||||||
V 11,39 SELČ se odlepil od letištní plochy kontrolní chroust Vráťa Šrám. | |||||||||
Hezké středeční ráno | 20. 04. 2016, 08:02 Autor: Martin M. | ||||||||
Grid pro KOMBI otevřen 09.00 - 09.30 Grid pro KLUB otevřen 09.30 - 10.15 Briefing v 11.00 Předpoklad prvního vzletu 12.00 | |||||||||
Po dlouhém vyčkávání - soutěžní den zrušen | 19. 04. 2016, 16:03 Autor: Radka | ||||||||
Probudili jsme se do krásného slunečného rána s očekáváním letového dne. Bohužel počasí se od severozápadu velmi pokazilo a po dlouhém vyčkávání na startu, byl dnešní soutěžní den zrušen pro obě třídy. | |||||||||
Zatím odklad 1. vzletu na 12.30 | 19. 04. 2016, 11:34 Autor: Martin M. | ||||||||
Pohotovost na 1.vzlet ve 12.20 Trati na gridech | |||||||||
Hezké úterní ráno | 19. 04. 2016, 08:07 Autor: Martin M. | ||||||||
Grid pro KOMBI otevřen 09.00 - 09.30 Grid pro KLUB otevřen 09.30 - 10.15 Briefing v 11.00 Předpoklad prvního vzletu 12.00 | |||||||||
Všechno doma ... | 18. 04. 2016, 21:27 Autor: Radka | ||||||||
Výsledky visí na soaringspotu.:)) | |||||||||
Dnes z klubové třídy neletěli... | 18. 04. 2016, 16:07 Autor: Radka | ||||||||
VB , FR , LJ , J9 , NO , CL , Y1 , JR , FF , HL , RZ a AK. | |||||||||
Spadli a bude druhý start.... | 18. 04. 2016, 17:18 Autor: Pawlick | ||||||||
AFK AH LW W1 IF EF OMG mělo technický problém a bude mít teprve první vzlet. | |||||||||
Startujeme :-) | 18. 04. 2016, 14:30 Autor: Pawlick | ||||||||
13:40 Startuje chroust | 18. 04. 2016, 13:39 Autor: Pawlick | ||||||||
Kombi neletový den, klub skládá. | 18. 04. 2016, 11:35 Autor: Pawlick | ||||||||
KOMBI neletový den. KLUB - grid otevřen 12:30 - 13.15. Tratě v 13:30 na gridu. Pohotovost na první vzlet. 14:00. | |||||||||
Dobré ráno.... | 18. 04. 2016, 07:44 Autor: Radka | ||||||||
Zatím neskládejte. Briefing v 10:00. Počasí se proti očekávání příliš nevylepšilo. | |||||||||
Briefing v 10.00 hod. se ruší | 17. 04. 2016, 09:52 Autor: Martin M. | ||||||||
a přesouvá se na 12.00 hod. | |||||||||
Dobré nedělní ráno | 17. 04. 2016, 08:11 Autor: Martin M. | ||||||||
Zatím neskládat, briefing v 10.00 hod. Meteorolog opět hodně pesimistický. | |||||||||
Disciplína zrušena i pro KOMBI | 16. 04. 2016, 12:21 Autor: Radka | ||||||||
Grid pro třídu KOMBI byl uzavřen ve 12:00. Žádný soutěžící se nedostavil. Disciplína pro KOMBI třídu zrušena. Volné létání možné, o vlečnou si požádejte u služby RADIO. | |||||||||
Dnes disciplína pouze pro kombi třídu | 16. 04. 2016, 10:14 Autor: Martin M. | ||||||||
Grid 11.30 - 12.00 RWY 15 BEZ VODY Tratě ve 12.30 na gridu Pohotovost na první vzlet 13.00 | |||||||||
Dobré ráno.... | 16. 04. 2016, 08:10 Autor: Radka | ||||||||
Dobré ráno, stejně jako včera, zatím neskládejte a v klidu posnídejte. Briefing v 10 hodin. Horác bude hypnotizovat oblohu, snad to pomůže. | |||||||||
Dnes neletový den | 15. 04. 2016, 10:59 Autor: Martin M. | ||||||||
Od 17.00 prezentace pojišťovny Po 18.00 zahájení uvítacího večírku se steaky. | |||||||||
Dobré zatím slunečné ráno... | 15. 04. 2016, 07:59 Autor: Radka | ||||||||
Dobré ráno. Zatím neskládejte, briefing v 10 hodin. | |||||||||
Dnešní disciplína zrušena pro obě třídy | 14. 04. 2016, 12:05 Autor: Radka | ||||||||
Dnešní disciplína zrušena pro obě třídy. Volné létání možné. Zájemci se mohou hlásit u služby RADIO. Doporučujeme teplé oblečení. | |||||||||
AZ-CUP 2016 zahájen hlavním briefingem | 14. 04. 2016, 11:23 Autor: Martin M. | ||||||||
Rozhodnutí o vyhlášení dnešní disciplíny padne ve 12.00 V případě jejího zrušení bude možnost volného létání. | |||||||||
Máme po večerní poradě závodníků, | 13. 04. 2016, 21:53 Autor: Martin M. | ||||||||
ve čtvrtek zahájení a úvodní briefing v 10.00 hodin, dokončení registrací 09.00 - 12.00 hodin Kluzáky před briefingem neskládat | |||||||||
Otevírání brány na LKZB | 11. 04. 2016, 10:48 Autor: Martin M. | ||||||||
Čísla mobilů závodníků jsem uložil do seznamu oprávněných otevírat si bránu na letiště pomocí GSM klíče. Od tohoto okamžiku jste soběstační při příjezdech svých vozíků a karavanů. Dovolím si zopakovat info a zásady při otevírání brány: -vytočíte číslo SIM karty GSM klíče, stačí 2-4 krát prozvonit, a při zahájení otevírání ZAVĚSIT, číslo SIM karty je 773 579 519 -oboustranné spojení se neuskuteční, takže nic za "hovor" neplatíte -otevírejte bránu,pouze když před ní stojíte a vidíte na ni, že není v činnosti. Pokud číslo brány vytočí někdo další během jejího otevírání nebo zavírání, zastaví se její pohyb a teprve na další "zavolání" se dokončí otevření či zavření. Vaše zdržení...... - po projetí auta se brána sama zavře po 30-ti sekundách Jestliže z vašeho mobilu nebude brána fungovat, zadali jste zřejmě špatné číslo mobilu do vaší přihlášky, nebo jste do přihlášky číslo svého mobilu vůbec nevyplnili. Pokud budou potřebovat oprávnění otevírat bránu vaši pomocníci nebo rodinní příslušníci, dejte požadavek a čísla mobilů při prezenci. Martin M. | |||||||||
Údaje k registraci | 10. 04. 2016, 20:37 Autor: JC | ||||||||
V přihláškách jste mnozí nevyplnili kódy FR, což je při počtu pilotů na AZ CUPu první den pro rozhodčí velký trabl. Prosím stáhněte si soubor piloti.xlsx (název souboru je odkaz) a podívejte se, zdali nejste mezi hříšníky. Protože nyní prší, tak doufám, že si připravujete svoje přístroje na soutěž a zjistění kódu FR nebude pro vás problém. Pak ho nahlaste při registraci. Pokud máte čas, tak si upravte i hlavičku ve FR tak, aby odpovídala skutečnosti - tedy jméno pilota, typ a registrace kluzáku včetně SČ. Pak je v seznamu několik pilotů, které prosím o upřesnění typu kluzáku vzhledem ke koeficientu dle CZIL. Týká se hlavně také SČ 777, protože jeho Duáč vyžaduje speciální koeficient | |||||||||
Registrace soutěžících | 10. 04. 2016, 17:35 Autor: Martin M. | ||||||||
Bude probíhat jako vždy v 1. patře administrativní budovy, a to: ve středu 13.4. od 18.00 hod. do 23.00 hod. ve čtvrtek 14.4. od 09.00 hod. do 12.00 hod. | |||||||||
Tablo | 06. 04. 2016, 21:00 Autor: Bajča | ||||||||
Ahoj závodníci! Udělejte si prosím 5 minut času a pošlete mi na mail b.moravcova@zbraslavice.cz fotku, kterou byste rádi měli v tablu na letošní rok. Cenzura bude přiměřená :) Děkuju moc! | |||||||||
Traťové body a Prostory uveřejněny v sekci Dokumenty | 05. 04. 2016, 18:12 Autor: Radka | ||||||||
S malým zpožděním uvěřejňujeme v sekci Dokumenty aktuální TP a prostory, včetně aktuální úpravy pro MTMA Čáslav. | |||||||||
Děkujeme oskarkilo.eu! | 04. 04. 2016, 12:36 Autor: Bajča | ||||||||
Kontrola koeficientů a údajů | 25. 03. 2016, 10:11 Autor: JC | ||||||||
I když zbývá trochu času, AZ CUP je již na Soaringspotu. Prosím najděte si chvíli času a jděte na stránku Soaringspotu a zkontrolujte si svoje údaje - hlavně typ kluzáku a koeficient. Hlavně v kombinované třídě, ale i v kubovce. Koeficient k vašemu kluzáku, se kterým půjdete na závody, najdete v nejakutálnější verzi CZIL. V případě nějakých nesrovnalostí mě kontaktujte na mailu. | |||||||||
Výluka na LKCV | 18. 03. 2016, 14:36 Autor: Martin M. | ||||||||
Dočasné zrušení MCTR a MTMA Čáslav od 2APR16 000UTC do 17APR16 2359UTC Takže máme pro první 4 dny soutěžního období v uvedených prostorech volno do FL 95 AIP-SUP 15/16 VFR-SUP 08/16 TRIGER NOTAM X0152/16 Martin M. | |||||||||
Doplnění startovní listiny | 14. 03. 2016, 17:15 Autor: JC | ||||||||
Protože čas neúprosně pokročil a počet závodníků se neustále zvyšuje, dovoluji si požádat všechny závodníky, zejména ty, kteří již zaplatili poplatek a byli přeunuti do startovní listiny, aby doplnili do své přihlášky typ kluzáku, soutěžní číslo a imatrikulaci. Příští týden totiž začnu připravovat soutěžní počítač a soutěž přihlásím na SoaringSpot, kde vše výše uvedené potřebuji. Je potřeba také vychytat případné duplicity soutěžních čísel. Všem díky. | |||||||||
Opakovaná žádost o velikosti a údaje pro výrobu triček | 09. 03. 2016, 16:30 Autor: Martin M. | ||||||||
Vážení účastníci AZ-CUPu 2016, opakovaně žádáme o zaslání údajů pro výrobu triček, prosíme nejpozději do neděle 13.3.2016 - celá informace + kontakt - viz. zpráva níže v news. Neděle je poslední termín před zadáním do výroby Kdo z Vás již tak učinil, berte prosím tuto žádost jako bezpředmětnou Děkujeme za pochopení Martin M. | |||||||||
Propozice ver.2 | 06. 03. 2016, 21:52 Autor: Bajča | ||||||||
V sekci dokumenty byly publikovány propozice ve verzi 2. Byly upraveny pouze body Klubová třída - rozdělení na ORLI (A) a LABUTĚ (B), a bod týkající se startovní pásky, která je prodloužena na poloměr 7,5 km. | |||||||||
Žádost o údaje pro výrobu triček | 03. 03. 2016, 08:35 Autor: Martin M. | ||||||||
Vážení soutěžící, pro letošní účastníky chystáme mimo jiné pěkná funkční trička. Proto bychom Vás rádi požádali o dodání - zaslání startovního znaku kluzáku, se kterým budete soutěžit a Vaší velikosti. Prosím, zašlete e-mail ve formátu: Jméno a příjmení - Startovní číslo - Velikost trika na adresu: jana@gradient.cc Děkujeme | |||||||||
Blíží se termín uzávěrky přihlášek a uhrazení startovného, | 01. 03. 2016, 09:00 Autor: Martin M. | ||||||||
kterým je 13.březen 2016 Dodržení všech ustanovení Propozic ze strany pořadatele i soutěžících je základní podmínkou regulérního závodu. Dále jako pořadatelé bychom potřebovali s předstihem vědět počet účastníků z důvodu kapacity ubytování, stravování, počtu potřebných vlečných, atd. Děkujeme předem za pochopení Dále upozorňuji na termín 15. březen 2016, do tohoto dne mohou závodníci v klubové třídě mailem projevit zájem o účast ve třídě Labutě (viz.předchozí zpráva v news) Pro info - do dnešního dne jsem neobdržel zájem ani jednoho soutěžícího Martin M. | |||||||||
Vážení závodníci, | 15. 02. 2016, 23:02 Autor: Martin M. | ||||||||
máme pro Vás s blížícím se termínem našeho/Vašeho závodu několik informací. Dne 13.2.2016 Plachtařská komise AeČR na svém jednání rozhodla, že koeficient AZ-CUPu, FCC a Pribiny bude nadále shodný, tedy 0,9 Stále počítáme s rozdělením třídy Klub na klub A a klub B. Aby se někdo necítil špatně, že je v "béčku", budou v případě rozdělení používány oficiální názvy: Orli (A) Labutě (B) Otevření třídy Labutě provedeme pouze v případě, že by se mezi zájemci o účast v této třídě našlo 15 a více pilotů, kteří by v Labutí třídě chtěli soutěžit. Koeficient této třídy předpokládáme 0,6 Žádám všechny zájemce o zařazení do třídy klub - Labutě, aby mi dali vědět zájem na vlp@lkzb.cz nejpozději do 15.března 2016. Pro třídu Labutě budou vyhlašovány kratší a méně náročné tratě, bude startovat do nejvýhodnějších termických intervalů a v případě problematického počasí pro ně pečlivě zvážíme vyhlášení disciplíny. Dle předchozího článku v news budou v dohledné době upraveny Propozice v duchu avízovaných bezpečnostních opatření, t.j.rozšíření odletové pásky, upravení sektoru otočného bodu a zvýšení počtu odletových bodů. Samozřejmě běží naše malá tradiční soutěž o pořadí uhrazení startovného, tedy úhrada prvního, sedmnáctého a čtyřiatřicátého místa dle bankovního výpisu. Martin Mezera | |||||||||
Vážení příznivci prvního závodu sezóny, | 12. 11. 2015, 07:07 Autor: Martin M. | ||||||||
jak už to
bývá, s koncem sezóny přichází čas bilancování.
Ve Zbraslavicích jako pořadatelé
mnoha akcí pečlivě vyhodnocujeme i bezpečnostní rizika, která při leteckých
soutěžích vznikají.
Když během loňského AZ Cupu došlo
k “malé” kolizi za letu, říkali jsme si, to se může stát. Letošní AZ Cup nás
však utvrdil v tom, že musíme převzít aktivní roli a pokud chceme pořádat další
plachtařské soutěže, musíme přijmout opatření ke zvýšení bezpečnosti, která
omezí možnost vzniku jakékoli nehody.
Při analýze jsme došli k
jednoznačnému závěru, že se mění složení účastníků závodů. Stále častěji
přicházejí méně zkušení piloti a bohužel musíme konstatovat, že jednou z
prvotních příčin jakýchkoliv nehod bývá nedostatečná vycvičenost. I do
letectví se dostala demokracie a volnost, což je zajisté dobře, na druhou
stranu to klade velkou odpovědnost právě na každého jedince, který se ve
vzduchu pohybuje.
Tak jako na silnicích denně
vidíme, že si někteří řidiči myslí, že fyzikální pravidla pro ně neplatí, tak i
ve vzduchu se čím dál častěji setkáváme s piloty, kteří zapomínají, že let končí
bezpečným přistáním a v případě závodů se pokoušejí dosáhnout lepšího výsledku
létáním za hranou bezpečnosti a jsou tak nebezpeční nejen sobě, ale i svému
okolí.
Proto jsme se rozhodli pro
několik kroků, které by měly vést k vyšší bezpečnosti soutěžního plachtění ve
Zbraslavicích
1. Apelujeme na všechny piloty, aby
před přihlášením na soutěž dobře zvážili, zda jejich znalosti a zkušenosti
umožňují bezpečně odlétat celý závod. 2. Bezpečné létání souvisí nejen s
celkovým mentálním nastavením jedince, ale i s praktickými zkušenostmi. Pokud
se necítíte dostatečně vyspělí či zkušení, zvažte účast na některé z méně
obsazených soutěží než je AZ CUP. 3. Při posouzení jsme došli k
závěru, že naše letiště má dostatečnou kapacitu pro bezpečné přistání většího
počtu letadel v krátkém sledu, a proto jsme se rozhodli držet stávající
kapacitní omezení. Nicméně budeme od následujícího ročníku pečlivě sledovat
průběh přistání a pokud některý z pilotů nedodrží naše požadavky, bude
penalizován, případně vyřazen ze soutěže. 4.
Pro rozdělení zkušených a méně zkušených
závodníků zvažujeme rozdělení Klubové třídy do dvou skupin. Skupina A bude pro
zkušené soutěžní piloty se zachováním současného koeficientu soutěže. V případě
pilotů, kteří se rozhodnou létat ve Skupině B, budeme mnohem obezřetnější k
počasí při vyhlašování disciplín, budeme volit kratší a méně náročné tratě. V
konečném důsledku bychom tedy rádi početnou Klubovou třídu rozdělili na dvě
menší. V případě Skupiny B předpokládáme, že bude snížen koeficient soutěže. Rozdělení
klubové třídy na skupiny A a B zapracujeme v dohledné době do Propozic. 5. Při vyhlašování disciplín budeme
dbát na separaci odletových bodů a separaci tratí, abychom se vyhnuli létání v
“balících”. 6. Již pro nadcházející ročník
doplníme počet odletových bodů o několik vzdálenějších, které umožní separaci
tříd již před odletem. 7. Zavedeme krátkou pauzu mezi
vzlety tříd, tak aby piloti třídy měli více času nastoupat a odletět ke svému
odletovému bodu. 8. Prodloužíme odletové pásky na
min. 7,5 km poloměr, ale spíše na poloměr 10 km. 9. Podle německého modelu vložíme do
pozorovacího prostoru otočného bodu (R =0,5km/360st) ještě FAI sektor s
poloměrem 10 km/90st, který například v případě přeháňky umožní pilotům větší
variaci v místě dosažení otočného bodu. 10. Po vzoru minulého ročníku
zachováme minimální výšku na doletovém kruhu. 11. Budeme pečlivě vyhodnocovat
veškeré oznámené či zjištěné prvky nebezpečného létání a budeme takové létání penalizovat. 12. Zavedeme anonymní “schránku
stížností na bezpečnost za letu” a budeme pečlivě vyhodnocovat všechny obdržené
podněty. 13. V rámci prvního briefingu a
následně v průběhu soutěže zavedeme SAFETY Briefing, tedy část denního
briefingu budeme věnovat bezpečnému létání, pravidlům a případně vyhodnocení
situací z předešlých soutěžních dní.
Věříme, že naše kroky ke zvýšení bezpečnosti budou Vámi, účastníky AZ Cupu, pozitivně přijaty a budeme rádi i za zpětnou vazbu, pokud si budete myslet, že jsme nepostihli úplně vše. Bezpečnost, klid a pohoda během Vašich deseti dnů života, strávených ve Zbraslavicích, jsou naší prioritou.
Vaši
organizátoři AZ-CUPu 2016
| |||||||||
Propozice | 27. 10. 2015, 12:10 Autor: Bajča | ||||||||
V sekci dokumenty již můžete nalézt propozice a selfbriefing! | |||||||||
Vítejte na stránkách AZ Cup 2016! | 22. 09. 2015, 17:39 Autor: Bajča | ||||||||
Sezóna 2015 nás pomalu opouští, ale my už teď myslíme na další ročník tradičního AZ Cupu! Přihlašujte se, těšte se, propozice připravujeme. I pro další ročník AZ Cupu je kromě jistých tříd Klub a Kombi možnost otevření DUO Kombi. | |||||||||
Startujeme web 2016 ;-) | 21. 09. 2015, 18:30 Autor: markyz | ||||||||
těšíme se na Vás | |||||||||
AZ CUP - První závod sezóny