Počasí         Soutěže 2024: FCC  PP  Fatraglide  JPJ  AZ Cup  PMCR  PMRg/PMCRj  FL   Safari  TCup  PPV  RP   RD  HOP  GGP      CPS On-line     archiv »  SK  Kalendář
Obsah fóra
diskusní fórum
Právě je 27. duben 2024, 18:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 382 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: TRA 57
PříspěvekNapsal: 3. říjen 2007, 20:35 
Offline

Registrován: 9. duben 2003, 15:20
Příspěvky: 80
Bydliště: blízko LKJC
TRA 57 není třeba se bát, nedávno jsem potřeboval letět od Žamberka na HK a jen v TRA 57 v byly poslední Cu. Kdybych ho oblétával bylo to jasné pole, ani do Nového Měta mi to nedávalo. Po dohodě s Prahou jsem přešel na Pardubice approach kteří mi povolili let na trase Kostelec - Týniště - HK, právě tam kde byly ještě poslední Cu. "Jejich" provoz - skupinové lety L 159, byl výškově na mé úrovni, vpravo i vlevo vedle mě (cca 1500mQNH) a vše v pohodě. Ty zelený roury si mě prohlíželi a koukali co jim to tam letí za "bílou rouru". Tady je vidět, že když se chce tak to jde. Spolupráce byla perfektní a měl jsem z toho dobrý pocit. V HK jsem se chytil ve 300m a díky průletu TRA 57 jsem dolítl do JC. Celkově mám zkušenost, že při dobrém a slušném jednání jde se s nimi domluvit. Pokud to někdo od armády čte, tak jim za to ještě jednou děkuji.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 5. říjen 2007, 14:23 
Offline

Registrován: 13. únor 2006, 21:30
Příspěvky: 163
Nový prostor u Bohuňovic je tam kvůli hluku v a pod MTMA Přerov.

Dneska mají několik zón kde létají vrtulníky v CTR, ale lidi je vyhánějí kvůli hluku. Tak zrušili TRA 59 a po dohodě vytvořili tohle. Lze to aktivovat pouze ÚT-ČT viz. AIRAC AMDT 15/07 ( měna AIPu k 22/11)
Další dohoda je, že to budou používat jen v nejnutnějších případech a se zánikem základny v Přerově prostor zase zmizí ( zánik základny brzdí politici ... snad k tomu časem dojde).

Jinak musím potvrdit Zdeňkova slova. Za letošní rok mi vždycky byl povolen průlet prostorem o který jsem požádal. Mnohdy je lepší než si stěžovat a nadávat se trochu letecky dovzdělat a začít s okolím komunikovat. Byl jsem na frekvenci, když Zdenek žádal o průlet 57kou na PHA Terén. Chlapík na TERÉNu briskně zavolal do Pardubic a Zdeňka přeladili na Pardubice APP a dál už to znáte.

Pro komunikaci o TRA, TSA a LKR prostorech, vstupech do ADIZu, kruhů kolem elektráren a pod je jednoznačně nejlepší PRAHA TEREN 124,45 MHZ. Pro TMA a CTR pak frekvence TWR nebo APP příslušných letišť. ... jediné TABU je Praha. Bez odpovídače se ani nepokoušejte o průlet. Jinak lze proletět všude.


Musím říct, že se chystá řada pozitivních změn, ale jde to pomalu a z tuha. A navíc jsou všude skříně plné kostlivců, a když už to vypadá, že něco půjde změnit, tak začnou lézt ven.

Jednou ze změn, ketrá je blízko je vydávání aktualizovaného plánu využívání vzdušného prostoru (UUP). Když půjde vše jak má, mělo by se od listopadu ve zkušební verzi začít objevovat na stránkách ŘLP. Pomocí UUP se aktualizuje AUP ( zmenšuje - nikdy nezvětšuje). Zatím je plán, že budou vycházet dvě pravidelné UUP denně. Jedno ráno v 9 hodin místního a druhé někdy kolem 13 hodiny. V průběhu dne pak může vyjít řada dalších UUP se změnou směrem k lepšímu pro nás.

Před týdnem jsme měli prezentaci na armádní půdě, kde jsme jednali s částí armády odpovědnou za využívání vzdušného prostoru o naších výhradách k jejich činnosti a potřebách změn. Musím konstatovat, že nás potěšila podpora zástupců Odboru vojenského letectví MO, a že jeden ze závěrů této schůzky je změna a optimalizace systému plánování prostorů na straně armády ... mělo by se projevit už během října.

Zřejmě se do jara podaří odstranit i notamované prostory z každodeního života.

Nicméně musím vás všechny požádat o mnohem profesionálnější přístup. Vyhněte se narušování prostorů ( jakýchkoliv). Komunikujte, žádejte, oznamujte co se má ... mě to pomůže při jednáních a současně to podpoří fakt, na který trvale upozorňujeme, že je nás ve vzduchu s LAA jednoznačně nejvíc a že potřebujeme co nejmenší omezení.

V případě jakýchkoli dotazů jsem připraven reagovat.

Mrazik

PS: Až si půjdete kupovat novou mapu ... od letošního roku vychází JEPPESEN GLIDER CHART pro ČR ... http://www.jeppesen.com. Doporučuju!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Jeppesen mapa pro plachtare amatery.
PříspěvekNapsal: 5. říjen 2007, 16:39 
Offline

Registrován: 29. prosinec 2002, 19:02
Příspěvky: 1171
Bydliště: Tvarnicovy dum v malem provincnim meste u reky...
Myslim, ze bych asi umel ty mapy koupit nekde ve vetsim poctu za lepsi penize (pokud bude zajem).
Dejte vedet na ludek@pohoda.com nebo SZ.
L. :D

A nakonec jen jedna poznamka - mel jsem tento tyden moznost se pohybovat severni casti nasi republiky mezi Zamberkem a Ceskou Lipou. Kupodivu vojenska frekvence je zrejme velmi limitne vyuzitelna (neda se proste dovolat, vojaci snad prepinaji dva systemy, protoze mne slysi, ale ja neslysim je a po chvili mi volaji znova a pak to konecne funguje) a take ke svemu udivu jsem byl nekolikrat odkazan na 126,1 Praha Info. To se nam na jihu a jihozapade nestava - tam naopak slysitelnost/kooperace s armadou slavi uspechy. Bylo by zajimave vzit nejaky stroj a obletet republiku a porovnat, co a jak kde bezi.
Jinak ale i v pracovnim dni s odpovidacem ( a s motorem) - no problem. Bohuzel s kluzakem je to jina pisnicka....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 5. říjen 2007, 21:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 5. říjen 2007, 19:37
Příspěvky: 14
L@K Team CZ píše:
A nakonec jen jedna poznamka - mel jsem tento tyden moznost se pohybovat severni casti nasi republiky mezi Zamberkem a Ceskou Lipou.

A co takhle mezi Melnikem a Mnichovym Hradistem. Vojaci tam jsou slyset dobre, ale obcas je jejich vysilani slyset dvakrat, jako by mluvil robot EMIL.

Je to zpusobeno tim, ze maji dva vysilace a radio prijima signaly z obou? Je to technicky mozne? A je vubec mozne celou CR pokryt z jednoho vysilace?

_________________
Muj blog o letani: http://ilblog.sblog.cz/letani/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 8. říjen 2007, 09:45 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 23. prosinec 2002, 19:24
Příspěvky: 1654
Aktuality 5.10. http://www.flying.cz píše:
Televizní noviny ČT dnes uvedly zprávu o tom, že se na internetu objevila mapa se zakresleným zakázaným prostorem o poloměru 100 km kolem plánované pozice amerického radaru v Brdech. Ukázalo se, že jde o fámu a ve skutečnosti je plánován zakázaný prostor pouze o poloměru 13,5 km.


Plzeňský deník píše:
Z provozu radiolokační stanice XBR (radar typu X-band) budou vyplývat určitá omezení: - zákaz pohybu osob v okolí objektu - 500 metrů - bezletová zóna pro veškerá letadla - 4,5 kilometru - bezletová zóna pro ultralehké letouny apod. - 8,6 kilometru - bezletová zóna pro letadla přepravující výbušný materiál s elektrickými roznětkami -13,5 kilometru Zdrojem informací jsou materiály Ministerstva obrany ČR.


"pouze" ...

_________________
Karel Vladař alias Charlie


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 5. listopad 2007, 22:49 
Offline

Registrován: 10. červen 2007, 22:46
Příspěvky: 27
Bydliště: Hliníková roura
A úředník se zamyslel...

-----------------------------------------------------------------------------

Nápravné opatření ÚCL č. 1/2007

(5.11.2007)

Z Á V A Z N É B E Z P E Č N O S T N Í O P A T Ř E N Í Ú C L č. 1/2007

(Vydáno v souladu s čl. 6.10 Hlavy 6 předpisu L 13)





Důvod: V posledních letech a zvláště v letošním roce došlo k nárůstu počtu neoprávněných vstupů kluzáků a letounů do řízených prostorů (TMA a CTR) mezinárodních letišť a vojenských letišť. Důsledkem toho bylo několik nebezpečných sblížení s dopravními letouny a jejich velitelé na tyto události podali hlášení. Situace je vážná a ve svém důsledku ohrožuje bezpečnost letecké dopravy ve vzdušném prostoru ČR. Na základě šetření ÚZPLN a šetření vlastního podal ÚCL podnět Státnímu zastupitelství k posouzení, zda v jednom nejvážnějším případu nedošlo ke spáchání trestného činu. Jelikož nejsou některé letouny a kluzáky v naprosté většině vybaveny odpovídačem sekundárního radaru a piloti letadel nejsou při neoprávněném vstupu do řízených vzdušných prostorů mnohdy na spojení s příslušným stanovištěm ŘLP, jsou možnosti řídících letového provozu k odvrácení hrozícího nebezpečí značně omezeny. Nejefektivnějším technickým řešením by bylo povinné vybavení letadel odpovídačem sekundárního radaru s módem „S“, což je opatření finančně nákladné ale bude v budoucnu zvažované. Pro r. 2008 vydává ÚCL toto „Závazné bezpečnostní opatření“, směřující do oblasti výcvikové a provozní, jehož efektivita s případnými důraznými postihy ÚCL za protiprávní konání bude vyhodnocována. Je bezpodmínečně nutné vyžadovat od všech pilotů znalost uspořádání vzdušného prostoru a podmínek jejího využívání a vyžadovat striktní dodržování postupů pro jeho využívání. ÚCL bude v rámci výkonu státního dozoru kontrolovat plnění povinností provozovatelů, uvedených v Hlavě 9 předpisu L 13, a plnění tohoto opatření.

Závaznost opatření: Pro všechny provozovatele a piloty kluzáků a provozovatele a piloty ostatních kategorií letadel, provádějících lety ve vzdušném prostoru ČR podle VFR a všechna výcviková zařízení provádějící základní výcvik pilotů všech kategorií letadel.

Termín splnění: 1. 4. 2008. Po tomto termínu nesmí žádný pilot, kterého se toto opatření týká, provádět lety ve vzdušném prostoru ČR, vyjma letů na publikovaném letištním okruhu a v zóně ATZ daného letiště, pokud nesplnil toto opatření.

Text závazného bezpečnostního opatření:

1. Všichni provozovatelé pro které je opatření závazné jsou povinni zorganizovat do výše uvedeného termínu rozbor LN a I ve smyslu Hlavy 9, čl. 9.1 a zařadit školení o rozdělení vzdušného prostoru, podmínek a postupů pro jejího využívání, včetně příslušné frazeologie pro komunikaci s příslušnými stanovišti ŘLP a dále zdůrazněny zásady srovnávací navigace z velkých výšek. O provedeném rozboru a školení musí být proveden zápis s uvedením data a obsahu a jména a funkce lektorů a připojena prezenční listina s podpisy účastníků. Tento zápis s prezenční listinou musí být archivován po dobu min. 2 roky a v této době na vyzvání předložen při kontrole pracovníky ÚCL nebo u aeroklubů kontrolním orgánům AeČR. O provedeném rozboru a školení musí být proveden zápis do zápisníků letů účastníků, podepsaný osobou zodpovědnou za letecký provoz provozovatele, který rozbor a školení provedl. V případě zavedení nového zápisníku se záznam musí provést následně do nového zápisníku.

2. Jako lektoři předepsaného školení musí být využity pouze osoby s odbornými znalostmi dané problematiky, jako jsou profesionální řídící letového provozu nebo v aeroklubech inspektoři AeČR, kteří absolvovali školení organizované AeČR a byli k provádění školení pověřeni. Částí školení, týkající se navigace může být pověřen inspektor/instruktor kluzáků s dostatečnou zkušeností při přeletech kluzáků.

3. Piloti, kteří nelétají u žádného provozovatele, vč. aeroklubu (většinou vlastníci svého letadla) jsou povinni zúčastnit se školení u provozovatele, který školení organizuje.

4. V případě neúčasti na školení u svého provozovatele, musí se takový pilot zúčastnit školení u jakéhokoli jiného provozovatele, který školení provádí.

5. Výše uvedený obsah školení musí být zařazen i do základního výcviku pilotů a instruktorů a seminářů pilotů-instruktorů, kterých se opatření týká.
---------------------------------------------------------------------------------


Generální ředitel Úřadu pro civilní letectví

(5.11.2007)

Ke dni 1.11.2007 došlo ke změně na postu generálního ředitele Úřadu pro civilní letectví. Dosavadní generální ředitel doc. Ing. Jindřich Ploch, CSc. ukončil své působení na Úřadu pro civilní letectví ke dni 31. 10. 2007. Od 1. 11. 2007 byl ministrem dopravy pověřen řízením Úřadu pro civilní letectví pan Ing. Petr Navrátil.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 6. listopad 2007, 10:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 6. leden 2003, 15:34
Příspěvky: 1759
Bydliště: LKMB
Mám zásadní pochybnosti o právní závaznosti uvedeného opatření, vydaného na základě předpisu L13, o jehož právní závaznosti se dá taktéž pochybovat. Více třeba zde - http://cs.wikipedia.org/wiki/Pr%C3%A1vn ... C5%99edpis

Naprosto zarážející je ovšem přístup, kdy je někomu něco přikazováno na základě "nárůstu počtu incidentů, zvláště v letošním roce", ale nikde se o zmíněných incidentech nic nedozvíte. Na webu ÚZPLN jsou za celý letošní rok tři (!!!) závěrečné zprávy, z čehož jediný incident má tento charakter, přičemž nedošlo ke sblížení s jiným provozem - http://www.uzpln.cz/zazpr07/zz07.htm Asi stejný příklad "prevence", jako bodový systém na silnicích.

Ke zveřejňování závěrečných zpráv jsem skoro před rokem vznesl dotaz na ÚZPLN, po urgenci přímo na ředitele jsem dokonce i dostal odpověď. Pochopit ji mi ovšem nebylo dáno, třeba mi s tím někdo pomůžete.

Pup píše:
Vážený pane řediteli,

níže uvedený dotaz jsem posílal na kontaktní e-mailovou adresu vašeho úřadu info@uzpln.cz dne 22.12.2006. Bohužel musím konstatovat, že na něj dodnes nebylo nikterak reagováno.

Považujte prosím níže uvedený dotaz za žádost o informace ve smyslu zákona č.106/1999, kterou tímto podávám.

Děkuji předem za brzkou reakci.

S pozdravem,
David Zapletal atd.

----- Přeposlaná zpráva od David Zapletal -----
Datum: Fri, 22 Dec 2006 11:48:21 +0100
Předmět: Zaverecne zpravy
Komu: info@uzpln.cz

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, jakým způsobem jsou zveřejňovány záverečné
zprávy šetření vašeho ústavu. Zákon, citovaný i na vašich webových
stránkách, říká ke zveřejňování toto:

(4) O každé letecké nehodě nebo incidentu, jejichž příčiny byly podle
tohoto zákona zjišťovány, musí inspektor Ústavu bez zbytečného odkladu
zpracovat zprávu, která musí obsahovat bezpečnostní doporučení, je-li
to vhodné. Zpráva musí být Ústavem zveřejněna do 12 měsíců od data
letecké nehody nebo incidentu způsobem umožňujícím dálkový přístup.

Ovšem na vašich webových stránkách jsem za loňský rok nalezl pouze 30
závěrečných zpráv, z nichž poslední má pořadové číslo 563.

Děkuji předem za odpověď.

S pozdravem,
David Zapletal atd.


ÚZPLN píše:
Vážený pane,

omlouváme se za zpoždění naší odpovědi na Váš dotaz z 22. prosince 2006.

Naši inspektoři jsou počátkem roku mimořádně vytížení, byla zde i řada neodkladných hlášení na úrovni EU.

K Vašemu dotazu sdělujeme :
- uvedené ustanovení zákona se týká Závěrečných zpráv, které byly zpracovány inspektory Ústavu. Tyto zprávy uveřejňujeme pro informovanost letecké veřejnosti na našich webových stránkách a byly již uveřejňovány před platností novely zákona, na kterou se odvoláváte.

- proto počet uveřejněných Závěrečných zpráv odpovídá počtu Závěrečných zpráv zpracovaných Ústavem.

- zbývající počet událostí, které Ústav registruje, analyzuje a zpracovává tvoří celkové číslo událostí za běžný rok. Jedná se o souhrn zpráv zmocněnců organizací, zpráv od zahraničních partnerských organizací v souladu s Annex 13 Úmluvy o civilním letectví, zpráv policie i z dalších zdrojů. Tyto údaje mají hodnotu pro statistické zpracování.

- celkový rozbor všech dat, závěrů a bezpečnostních doporučení slouží především hlavnímu úkolu Ústavu – prevenci LN

Vážený pane, věřím, že s naší odpovědí budete spokojen. Jsme vstřícní k nejširší letecké obci a připraveni na konkrétní vysvětlení dotazů.

S pozdravem

Ing. Jan Zelinka
Inspektor-analytik


Nakonec, předpokládám, že se tady brzy objeví někdo obhajující prospěšnost proškolení rozdělení vzdušného prostoru a postupů. Rovnou odpovídám, že se tady jedná o to JAKÝM ZPŮSOBEM je nám stanovována tato povinnost a CO PRO TO UDĚLALI NÁMI PLACENÍ ÚŘEDNÍCI, nikoli o to, jestli to je nebo není užitečné. Všimněte si zmínce o odpovídačích, kterou Midar správně zvýraznil a uvědomte si, co by to pro všeobecné letectví znamenalo. Můj názor je, že si tady někdo připravuje půdu pro další výrazný zásah do našich práv.

EDIT: Během dopoledne na webu ÚZPLN přibylo dalších 5 zpráv, takže celkový počet je 8. Ani jedna z nových se netýká narušení vzdušného prostoru.

_________________
David Zapletal, AKMB


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 7. listopad 2007, 14:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25. květen 2006, 20:57
Příspěvky: 340
Bydliště: Hřiště syslí
Kravatářům v kanclu nedojde, že až zastaví 2/3 vzdušného prostoru věcma jako MCTR, TMA a podobnejma sračkama, nepomůže jim ani deset školení měsíčně.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 7. listopad 2007, 16:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 1. leden 2003, 12:28
Příspěvky: 205
Bydliště: Pod Špičákem
Midar píše:

2. Jako lektoři předepsaného školení musí být využity pouze osoby s odbornými znalostmi dané problematiky, jako jsou profesionální řídící letového provozu nebo v aeroklubech inspektoři AeČR, kteří absolvovali školení organizované AeČR a byli k provádění školení pověřeni. Částí školení, týkající se navigace může být pověřen inspektor/instruktor kluzáků s dostatečnou zkušeností při přeletech kluzáků.


Všichni ostatní jsme asi nesvéprávní blbci. Je mi velmi smutno z toho, co si o nás horliví úředníci myslí.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 7. listopad 2007, 22:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 3. březen 2004, 14:34
Příspěvky: 235
Bydliště: LKKY
Já bych to Honzo neviděl tak černě. Protože jsme u nás pod brněnským TMA, tak nás už roky školí lidi z ŘLP Brno a bývá to přínosem pro obě strany. :)
Máme tak možnost si např. v klidu vysvětlit, proč potřebujeme s těmi kluzáky letět právě tak, jak chceme a dozvědět se, proč nás tam prostě někdy nelze pustit a co třeba máme v takovém případě dělat. A doby, kdy možná někdo očekával nějakého mentora "z druhé strany barikády" jsou dávno pryč.
Chápu, že tam, kde je nejbližší TMA desítky km, to není tak aktuální téma, ale při osobním kontaktu se lépe prolamují ledy a lidi hlaně zjistí, že daleko lepší je, když se ohlásí třeba i blbě, než aby to TMA proletěli načerno. :evil:

_________________
Lubomír Motl, LKKY


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 8. listopad 2007, 00:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 6. leden 2003, 15:34
Příspěvky: 1759
Bydliště: LKMB
Dal jsem si tu práci a přečetl všechny závěrečné zprávy za minulé roky a porady k bezpečnosti letů za letošní rok na webu ÚZPLN. Nikde jsem nenašel informaci o tom, že by došlo k nárůstu počtu těchto incidentů, ačkoli se uvedené dokumenty o problematických oblastech v bezpečnosti leteckého provozu zmiňují. Za letošní rok jsou uvedeny dva neoprávněné vstupy kluzáku do TMA respektive CTR Brno, v jednom případě došlo ke sblížení s jiným provozem.

_________________
David Zapletal, AKMB


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 8. listopad 2007, 09:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 1. leden 2003, 12:28
Příspěvky: 205
Bydliště: Pod Špičákem
Luboš píše:
Já bych to Honzo neviděl tak černě. Protože jsme u nás pod brněnským TMA, tak nás už roky školí lidi z ŘLP Brno a bývá to přínosem pro obě strany. :)
Máme tak možnost si např. v klidu vysvětlit, proč potřebujeme s těmi kluzáky letět právě tak, jak chceme a dozvědět se, proč nás tam prostě někdy nelze pustit a co třeba máme v takovém případě dělat. A doby, kdy možná někdo očekával nějakého mentora "z druhé strany barikády" jsou dávno pryč.
Chápu, že tam, kde je nejbližší TMA desítky km, to není tak aktuální téma, ale při osobním kontaktu se lépe prolamují ledy a lidi hlaně zjistí, že daleko lepší je, když se ohlásí třeba i blbě, než aby to TMA proletěli načerno. :evil:


Mě Luboši přeci vůbec nejde o to školení, to beztak probíhá (alespoň u nás) každý rok. Jde mi o "přitěžující" podmínky, které mi opatření stanovuje pro jeho provedení. A jde mi o to, (a Pupův příspěvek mě v tom utvrzuje) že nejde o opatření vzniklé z důvodu přílišného nárůstu těchto incidentů, ale o opatření které je důsledkem jednoho jediného neobjasněného incidentu ze 7.5.2006, kde státní aparát nedokázal označit konkrétního hříšníka, a proto nás v podstatě označil za hříšníky všechny.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 8. listopad 2007, 10:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 6. leden 2003, 15:34
Příspěvky: 1759
Bydliště: LKMB
Co se stalo 7.5.2006??? Neměls na mysli spíš 11.6.2007???

7.5.2007 je tam sblížení mezi dvěma linkami, další hned 19.5.2007. Jaké povinně nařízené školení navíc podstoupí piloti aerolinek???

Vzhledem k tomu, že seznam postižených začíná kluzáky, je myslím jasno. Pokud se nikdo nepřizná, zůstanete po škole všichni. Tomu se říká presumpce viny. Jestli jedinou aktivitou AeČR bude servilní organizace nařízeného školení, tak se nedivme, že si s náma každej úředník vytře prdel.

HOWGH

_________________
David Zapletal, AKMB


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 8. listopad 2007, 10:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 1. leden 2003, 12:28
Příspěvky: 205
Bydliště: Pod Špičákem
Snad se mi to podaří vložit: http://www.uzpln.cz/zazpr06/z138.pdf

Asi nepodařilo, ale najdi si to. Pořadové číslo 138, ze 7.5.2006.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 8. listopad 2007, 17:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27. prosinec 2002, 09:29
Příspěvky: 3459
Já bych zase tak neprotestoval. Jedinou výhradu mám k tomu zákazu létání mimo ATZ, pokud nebudu mít proškolení.
Podle mne něco takového je mimo stanovený rozsah pravomoci, alespoň si to myslím. Protože to by se muselo týkat i zahraničních pilotů - viz. znění citované L13, kde je povinnost s tímto seznámit i zahraniční odpovědné úřady. Podle mne dodržování pravidel létání ve vzdušném prostoru by měl znát každý pilot - je mu také vydán průkaz, který ho k tomu opravňuje. Seznámení s pravidly je věci každého pilota, jako při změně pravidel siničních se dělají dobrovolná školení. Pokud se ho nezúčastním, pak mě nikdo nestihá, ale pokud poruším pravidla, jsem potrestán. V tomto směru závěry vyvozené ÚZPLN jsou korektní a postihy, bych řekl, jsou velmi rozumné.
Podle mne školení nikomu nezaškodí a bude jen dobře, když přednáší lidé, kteří mají znalost v oboru. A spojení plachtař-řídící je skvělá věc :-)). Taky jen na těch úřadech mají :-)).
A potom co zmínil Luboš. Pokud se lidé znají navzájem, je to vždy lepší jednání. Pamatuji si to ještě z totality, kdy voják byl naprostý pán. Každoročně jsem pořádali sezení s dispečerkama a později i s některými piloty z Pardubic. Spolupráce pak byla fakt skvělá, protože holky hned řekly, jestli to protlačí nebo ne, poradily kam plánovat, aby nebyly obtíže atd atd.
A taky konverzace probíhá beze strachu jako když Hotel Charlií letí nad moravskými hvozdy :-))
A jen mimochodem asi buďme rádi, že ona nedovyšetřená nehoda dopadla, jak dopadla. Asi kdyby někdo chtěl, tak toho viníká dopadne. A každý bychom si mohli zahrabat na svým písečku - já asi taky :wink:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 8. listopad 2007, 17:46 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 23. prosinec 2002, 19:24
Příspěvky: 1654
Jiří Cihlář píše:
Já bych zase tak neprotestoval. Jedinou výhradu mám k tomu zákazu létání mimo ATZ, pokud nebudu mít proškolení.
Podle mne něco takového je mimo stanovený rozsah pravomoci, alespoň si to myslím. Protože to by se muselo týkat i zahraničních pilotů - viz. znění citované L13, kde je povinnost s tímto seznámit i zahraniční odpovědné úřady. Podle mne dodržování pravidel létání ve vzdušném prostoru by měl znát každý pilot - je mu také vydán průkaz, který ho k tomu opravňuje. Seznámení s pravidly je věci každého pilota, jako při změně pravidel siničních se dělají dobrovolná školení. Pokud se ho nezúčastním, pak mě nikdo nestihá, ale pokud poruším pravidla, jsem potrestán. V tomto směru závěry vyvozené ÚZPLN jsou korektní a postihy, bych řekl, jsou velmi rozumné.
Podle mne školení nikomu nezaškodí a bude jen dobře, když přednáší lidé, kteří mají znalost v oboru. A spojení plachtař-řídící je skvělá věc :-)). Taky jen na těch úřadech mají :-)).
A potom co zmínil Luboš. Pokud se lidé znají navzájem, je to vždy lepší jednání. Pamatuji si to ještě z totality, kdy voják byl naprostý pán. Každoročně jsem pořádali sezení s dispečerkama a později i s některými piloty z Pardubic. Spolupráce pak byla fakt skvělá, protože holky hned řekly, jestli to protlačí nebo ne, poradily kam plánovat, aby nebyly obtíže atd atd.
A taky konverzace probíhá beze strachu jako když Hotel Charlií letí nad moravskými hvozdy :-))
A jen mimochodem asi buďme rádi, že ona nedovyšetřená nehoda dopadla, jak dopadla. Asi kdyby někdo chtěl, tak toho viníká dopadne. A každý bychom si mohli zahrabat na svým písečku - já asi taky :wink:


Jirko já osobně taky každej rok chodím na školení v aeroklubu a vůbec mi to nevadí, chápu proč se to dělá a opakování je matka moudrosti tak že nemám vůbec nic proti prevenci, ale jde tu o princip a to je to co mě doslova zvedá ze židle.

1/ Než mi někdo nařídí z preventivních důvodů povinné školení, měl by začít u sebe a v první řadě mi zajistit bez prodlení přístup k informacím o aktuálních incidentech. Samovzdělávání taky není k zahození musí být ale z čeho ... Nařízení kdo to bude školit je taky trošku irelevantní protože já se ptám kdo to zaplatí, ničím jsem se neprovinil tudíž nemůžu být ani nijak trestán (i forma toho školení je v podstatě trest - čas - peníze)

2/ Dotýká se mě princip kolektivní viny a vůbec forma toho "opatření", žijeme ve "svoboné" zemi a úředník z Úřadu PRO civilní letectví by si v žádném případě němel dovolit nás jako piloty kteří v 99.9% nic prokazatelně neprovedli oslovovat tímto způsobem. Bohužel forma jako taková je nepostižitelná a vypovídá spíše o schopnosti se "domluvit". Nicméně tady se nikdo domlouvat nechce tady si někdo myslí že má absolutní moc a že se domlouvat nepotřebuje. Na to je nejlepší správní žaloba bohužel vzhledem k pravidelným školením a tomu že princip až tak moc lidi nezajímá těžko se najde víc lidí kteří by toho šli. Ono tohle zatím není až takovej problém ale časem třeba přijde jinej závaznejší, le to už bude precedens že tohle prošlo ...

3/ K omezení přístupu do vzdušného prostoru tak jak je dáno, nemá podle mě žádnou právní vymahatelnost a mohla by to asi prokázat opět jen žaloba.

4/ Další věc je v podstatě diskriminace všech držitelů českého pilotní průkazu proti ostatním pilotům využívajících český vzdušný prostor.

Nenechme si zasahovat do svých práv ani když jde o prkotinu, jsou nějaká pravidla a ty by měl dodržovat každý ne jen my ale i náš "hospodář a správce" ...

_________________
Karel Vladař alias Charlie


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 8. listopad 2007, 18:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27. prosinec 2002, 09:29
Příspěvky: 3459
Charlií, s tím, co jsi napsal, naprostý souhlas. O tom není pochyb. prostě blbě napsaný nápravný opatření, protože to šlo udělat mnohem citlivěji bez nesmyslných zákazů, které odporují právnímu řádu.

Jak jsem kdesi napsal - úředník mi nařídí ve zdravotnictví pracovat 48 hodin v týdnu - současný ministr zdravotnictví "Šulínek" - čímž kolektivně trestá zdravotníky, aby za stejnou mzdu pracovali o 32 hodin měsíčně více. A to žijeme v demokratickém státě a oháníme se EU. Souhlasím s tím, aby se vyšetřování dotáhlo do konce a byli jednoznačně určeni viníci a byl zveřejněn jejich trest.

Takže naprostý souhlas s body 2-4. Bod 1. - skoro úplný souhlas.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20. prosinec 2007, 14:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 6. leden 2003, 15:34
Příspěvky: 1759
Bydliště: LKMB
http://www.marecek.cz/view.php?cisloclanku=2007111601

_________________
David Zapletal, AKMB


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20. prosinec 2007, 20:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27. prosinec 2002, 09:29
Příspěvky: 3459
Hezký článek. Přesto si myslím, že někde zabíhá do právnického hnidopišení, které by se domlouvou obou stran dalo řešit méně konfliktně. Jasně však ukazuje právní nedostaky uvedeného opatření, které zde již bylo podrobeno kritice.

Jen mám připomínky k tomu zkušenému pilotovi SLZ, který je zmíněn v úvodu článku. Na webu AeČR http://www.aecr.cz je ke stažení záznam konverzace mezi věží LKTB a pilotem SLZ.
Z ní jednoznačně vyplývá naprostá nezkušenost pilota SLZ, který vlezl tam kam neměl a nedokáže ani správně odpovědět na dotazy řídícího, který je potřebuje znát vzhledem k tomu dopraváku připravenému ke vzletu. Na druhé straně konverzace je vedena značně konfrontačně a bohužel si s tou konfrontací začal pilot SLZ. Následně mu to dává řídící sežrat, protože ho nutí vystoupit z CTR v bodě S, přičemž mu dává sežrat za chvíli to, že neví, co je bod S a s velikou arogantní převahou mu sděluje název města, které je skryto pod bodem S.

Podle mne je jednoznačně vinen pilot SLZ, který je podle zcela nezkušený a neví ani jak má odpovídat. Navíc neznaje situaci a hloupými řečmi toho řídícího asi dost nasral. Řídící létání z LKTB, který by měl pilotovi být nápomocen a vyřešit bezpečně tuto situaci, svým arogantním jednáním v závěru situaci jen ztěžuje.

Závěr - proškolování je nutné a měli bychom se domluvit na tom, jak procvičovat radiokorospondenci přímo s řícícími za letu live. Pokud se tady objevují příspěvky plachtařů, tak je vidět, že domluvit se dá celkem bez obtíží. Chce to jen odpovídat na dotazy řídích správně a půjde to.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20. prosinec 2007, 22:36 
Offline
Vice Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30. prosinec 2002, 11:15
Příspěvky: 1249
Bydliště: LKHD
Jiří Cihlář píše:
...
Jen mám připomínky k tomu zkušenému pilotovi SLZ, který je zmíněn v úvodu článku. Na webu AeČR http://www.aecr.cz je ke stažení záznam konverzace mezi věží LKTB a pilotem SLZ.
Z ní jednoznačně vyplývá naprostá nezkušenost pilota SLZ, který vlezl tam kam neměl a nedokáže ani správně odpovědět na dotazy řídícího, který je potřebuje znát vzhledem k tomu dopraváku připravenému ke vzletu.
...

Jirko jeste jednou precist, v clanku neni zminen tento humorny incident z 9.5., ale incident s pristanim vosy 14.7. na stejnem letisti ... SLZ != vetron :)

_________________
Radek Zima, LKHD


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 382 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz