Počasí         Soutěže 2024: FCC  PP  Fatraglide  JPJ  AZ Cup  PMCR  PMRg/PMCRj  FL   Safari  TCup  PPV  RP   RD  HOP  GGP      CPS On-line     archiv »  SK  Kalendář
Obsah fóra
diskusní fórum
Právě je 21. květen 2024, 12:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 382 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20. prosinec 2007, 22:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27. prosinec 2002, 09:29
Příspěvky: 3459
Radek píše:
Jiří Cihlář píše:
...
Jen mám připomínky k tomu zkušenému pilotovi SLZ, který je zmíněn v úvodu článku. Na webu AeČR http://www.aecr.cz je ke stažení záznam konverzace mezi věží LKTB a pilotem SLZ.
Z ní jednoznačně vyplývá naprostá nezkušenost pilota SLZ, který vlezl tam kam neměl a nedokáže ani správně odpovědět na dotazy řídícího, který je potřebuje znát vzhledem k tomu dopraváku připravenému ke vzletu.
...

Jirko jeste jednou precist, v clanku neni zminen tento humorny incident z 9.5., ale incident s pristanim vosy 14.7. na stejnem letisti ... SLZ != vetron :)


Jo, máš pravdu :-), ale ty dvě přihody se od sebe ani neliší... Konverzace určitě probíhala podobně.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21. prosinec 2007, 07:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 3. duben 2003, 20:12
Příspěvky: 102
Bydliště: Šumperk
Jiří Cihlář píše:
Radek píše:
Jiří Cihlář píše:
...
Jen mám připomínky k tomu zkušenému pilotovi SLZ, který je zmíněn v úvodu článku. Na webu AeČR http://www.aecr.cz je ke stažení záznam konverzace mezi věží LKTB a pilotem SLZ.
Z ní jednoznačně vyplývá naprostá nezkušenost pilota SLZ, který vlezl tam kam neměl a nedokáže ani správně odpovědět na dotazy řídícího, který je potřebuje znát vzhledem k tomu dopraváku připravenému ke vzletu.
...

Jirko jeste jednou precist, v clanku neni zminen tento humorny incident z 9.5., ale incident s pristanim vosy 14.7. na stejnem letisti ... SLZ != vetron :)


Jo, máš pravdu :-), ale ty dvě přihody se od sebe ani neliší... Konverzace určitě probíhala podobně.


Taktak, na semináři 8.12. tato korespondence zazněla a myslím si, že opět byla vina na "naší" straně.. Řídící v Tuřanech podle mě pracoval profesionálně.
A jak už zaznělo výše asi bychom neměli nadávat na všechny okolo a začít u sebe ...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21. prosinec 2007, 08:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27. prosinec 2002, 09:29
Příspěvky: 3459
Hanes píše:
Taktak, na semináři 8.12. tato korespondence zazněla a myslím si, že opět byla vina na "naší" straně.. Řídící v Tuřanech podle mě pracoval profesionálně.
A jak už zaznělo výše asi bychom neměli nadávat na všechny okolo a začít u sebe ...


Já si myslím, že řídící nezvládl svoji úlohu pouze v tom, kdy nařizuje pilotovi, aby vystoupil v bodě S, kdy zcela jasně musí vědět, že pilot nemá ani zdání, kde tento bod leží. Chápu, že je to chyba toho pilota, ale na druhé straně to nepřispělo k rychlému a bezpečnému řešení situace. Kdyby mu nařídil zeměpisný bod, situace mohla být vyřešena rychleji. Ale určitě se mu nedá nic vytknout po profesionální stránce.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21. prosinec 2007, 08:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 3. duben 2003, 20:12
Příspěvky: 102
Bydliště: Šumperk
Jiří Cihlář píše:
Hanes píše:
Taktak, na semináři 8.12. tato korespondence zazněla a myslím si, že opět byla vina na "naší" straně.. Řídící v Tuřanech podle mě pracoval profesionálně.
A jak už zaznělo výše asi bychom neměli nadávat na všechny okolo a začít u sebe ...


Já si myslím, že řídící nezvládl svoji úlohu pouze v tom, kdy nařizuje pilotovi, aby vystoupil v bodě S, kdy zcela jasně musí vědět, že pilot nemá ani zdání, kde tento bod leží. Chápu, že je to chyba toho pilota, ale na druhé straně to nepřispělo k rychlému a bezpečnému řešení situace. Kdyby mu nařídil zeměpisný bod, situace mohla být vyřešena rychleji. Ale určitě se mu nedá nic vytknout po profesionální stránce.


Já jsem mluvil o případu přistání VSO-10 na Tuřanech.
S tím ULL souhlasím, že ho řídící "trošku" podusil, možná zbytečně moc ... Ale zas na druhou stranu, když bych chtěl letět přes takový letiště, tak si asi vytisknu z AIPu VFR mapu a jsem v pohodě.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: AIP ČR na stránkách ŘLP ... ZDARMA
PříspěvekNapsal: 4. leden 2008, 02:15 
Offline

Registrován: 13. únor 2006, 21:30
Příspěvky: 163
Na stránkách ŘLP ČR byl od 1/1/08 umožněn bezplatný přístup v elektronické verzi AIP ČR!!!
viz níže

Ke dni 03 JAN 08 byly aktualizovany nase internetove stranky http://lis.rlp.cz

Vazeni uzivatele, pro dalsi zasilani informaci o aktualizaci webovych stranek LIS, prosim, zaregistrujte svoji e-mail adresu na uvodnich strankach AIP, AIC ci Leteckych predpisu. Internetovy pristup k nim je od 1.1.2008 bezplatny.

S pozdravem

Letecka informacni sluzba CR


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Info
PříspěvekNapsal: 4. leden 2008, 09:53 
Offline

Registrován: 16. červenec 2004, 11:43
Příspěvky: 62
http://lis.rlp.cz/ais_data/www_main_con ... cz_aic.htm

Serie C 2008 C1/08


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 5. leden 2008, 00:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10. duben 2005, 20:03
Příspěvky: 16
Bydliště: Brno
Hanes píše:
Já jsem mluvil o případu přistání VSO-10 na Tuřanech.


Zde je úřednická zpráva.
http://www.uzpln.cz/zazpr07/z259.pdf

Za pozornost stojí jen věta "počasí nemělo na vznik incidentu vliv", svědčící o skutečném zájmu komise o problematiku.

Závěry:
1. Kluzák už není letadlo v nouzi.
2. Po chybě raději roznést na poli, než poskvrnit svatou ranvej.
3. Zapomeňte na http://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider.
Příští generace joystickářů v čistých kravatách se v takové situaci spolehlivě rozmaže o displeje svých bezchybných simulátorů, až vytlučou poslední obtížný plachtařský hmyz :D.

_________________
KL


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 5. leden 2008, 01:30 
Offline
Vice Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30. prosinec 2002, 11:15
Příspěvky: 1249
Bydliště: LKHD
Karel Lang píše:
Závěry:
1. Kluzák už není letadlo v nouzi.
2. Po chybě raději roznést na poli, než poskvrnit svatou ranvej.
3. Zapomeňte na http://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider.
Příští generace joystickářů v čistých kravatách se v takové situaci spolehlivě rozmaže o displeje svých bezchybných simulátorů, až vytlučou poslední obtížný plachtařský hmyz :D.

ahoj, asi cteme kazdy jiny dokument, me vychazi zavery jine:

1) pohyb ve vzdusnem prostoru podleha regulaci
2) poruseni pravidel teto regulace muze prinest ohrozeni bezpecnosti letadel a lidi

osobne jsem naucenej zjistit si jak je to dany den s prostorama a do letadla si poctive beru ICAOvku a palmu, abych vedel kde a s kym mluvit ... neprislo to samo, ale praxi a zbytecnejme potizema, ktery byt dobre dopadly, nemusely nastat ...

Rozpor mezi snahou odpovednych lidi ridit rozestupy mezi letadlama a pilotnim umenim pilota sednout s dopravnim letadlem bez paliva nenachazim :)

R.

_________________
Radek Zima, LKHD


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Kluzák v nouzi?
PříspěvekNapsal: 5. leden 2008, 21:42 
Offline

Registrován: 25. březen 2005, 18:42
Příspěvky: 54
Radek mě předběhl s výstižným komentářem k problematice. Letící kluzák snad není v takové nouzi, aby nebyl schopný dodržet stanovené postupy. Dělat ale ze sebe chudáka v nouzi až v řízeném okrsku, to nesvědčí o solidním postupu. Zrovna tak obava z „neposkvrnění svaté RWY“ je zbytečná. Domnívám se, že při dodržení stanovených postupů by byla k dispozici. Domnívám se, že to celé svědčí spíše o nouzi ve vědomostech, na které ale v leteckých předpisech asi úlevy nenajdeme.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. leden 2008, 12:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 2. leden 2008, 12:21
Příspěvky: 200
Bydliště: Jinočany
Omlovám se za off-topic ale chci se vrátit k Radarovi do Brd. Jsem za aby byl Radar v Krkonošícha korát nechápu ten humbuk kolem zakázaného prostoru kolem. To ho budou ty letadla rušit ve spánku nebo v jak???


Přílohy:
3057_radar.jpg
3057_radar.jpg [ 109.95 KiB | Zobrazeno 76240 krát ]

_________________
Miroslav Fuzo M.
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: ...
PříspěvekNapsal: 10. leden 2008, 16:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27. červen 2003, 16:49
Příspěvky: 197
Bydliště: LKSZ
Na podobné příspěvky je tady již vyhrazena jedna sekce. Jmenuje se Kompost...

_________________
Martin Petrželka - AK Kralupy


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11. leden 2008, 21:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 6. leden 2003, 15:34
Příspěvky: 1759
Bydliště: LKMB
Jiří Cihlář píše:
....Na webu AeČR http://www.aecr.cz je ke stažení záznam konverzace mezi věží LKTB a pilotem SLZ....

Mám obavu, že se na ŘLP ani AeČR nikdo nezamyslel nad ochranou telekomunikačního tajemství. Hlavně nezapomeňte zaplatit těch 1.200,- za nic, patnáctého je už v úterý!!!

_________________
David Zapletal, AKMB


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Telekomunikacni tajemstvi
PříspěvekNapsal: 12. leden 2008, 11:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 7. prosinec 2005, 10:30
Příspěvky: 68
Bydliště: PLZ
Pup píše:
Jiří Cihlář píše:
....Na webu AeČR http://www.aecr.cz je ke stažení záznam konverzace mezi věží LKTB a pilotem SLZ....

Mám obavu, že se na ŘLP ani AeČR nikdo nezamyslel nad ochranou telekomunikačního tajemství. Hlavně nezapomeňte zaplatit těch 1.200,- za nic, patnáctého je už v úterý!!!

Jezisi co s tim telekomunikacnim tajemstvim furt mate? Uz sem to psal na mareckovi - RLP byla ta informace urcena a tedy ji muze zverejnit, pokavad tomu nebrani nejakej jinej zakon(ale o statnim tajemstvi se asi nebavili). Stejne tak pilot muze si nahrat SVOJI komunikaci s RLP a tu zverejnit. Co se nesmi je nahrat si komunikaci RLP s nekym jinym a tu posleze zverejnit.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Telekomunikacni tajemstvi
PříspěvekNapsal: 12. leden 2008, 13:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16. leden 2005, 18:08
Příspěvky: 332
Bydliště: kopec nad LKKA
bahno píše:
Pup píše:
Jiří Cihlář píše:
....Na webu AeČR http://www.aecr.cz je ke stažení záznam konverzace mezi věží LKTB a pilotem SLZ....

Mám obavu, že se na ŘLP ani AeČR nikdo nezamyslel nad ochranou telekomunikačního tajemství. Hlavně nezapomeňte zaplatit těch 1.200,- za nic, patnáctého je už v úterý!!!

Jezisi co s tim telekomunikacnim tajemstvim furt mate? Uz sem to psal na mareckovi - RLP byla ta informace urcena a tedy ji muze zverejnit, pokavad tomu nebrani nejakej jinej zakon(ale o statnim tajemstvi se asi nebavili). Stejne tak pilot muze si nahrat SVOJI komunikaci s RLP a tu zverejnit. Co se nesmi je nahrat si komunikaci RLP s nekym jinym a tu posleze zverejnit.


Navíc, co je šeptem, to je čertem! :twisted: :evil: :lol:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12. leden 2008, 14:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 6. leden 2003, 15:34
Příspěvky: 1759
Bydliště: LKMB
Promiň, ale nevidím to tak jednoduše. Mám za dosti problematický postup, kdy ŘLP přímo nahrávku poskytne třetí straně, která notabene s tím nemá moc společného (UL nespadají pod AeČR) a ta ji zveřejní. Zkus se podívat třeba sem:

http://www.itpoint.cz/zprava-itpoint-ar ... 943&arch=1

Vůbec nepolemizuju s tím, že ten člověk to nezvlád (i když přístup dispečera bych taky nenazval právě profesionálním) a měl by za to být potrestán, nicméně to nikomu nedává právo, aby byl celostátně ostouzen jako odstrašující příklad. Chápeš rozdíl???

Mimochodem, bylo vyšetřování toho incidentu uzavřeno, nebo se zveřejňuje v jeho průběhu???

_________________
David Zapletal, AKMB


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: bůh
PříspěvekNapsal: 13. leden 2008, 08:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22. srpen 2007, 19:50
Příspěvky: 201
Bydliště: Břeclav
Pan pilot rogala, jehož korepsondence již nějakou dobu vzrušuje český ketecký národ, už není mezi námi. Jeho neohroženost, neomylnost, neochota naslouchat radám zkušenejších a neúcta k základním leteckým pravidlům mu bylo osudným a nedávno při jedné ze svých předváděček si nabral hlinu do nosu. Štěstí v neštěstí bylo, že si s sebou nevzal někoho dalšího. Nechť je tento případ poučením pro podobně neohrožené piloty, kteří postrádají pud sebezáchovy.

_________________
Roman Mrázik


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: bůh
PříspěvekNapsal: 13. leden 2008, 12:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 6. leden 2003, 15:34
Příspěvky: 1759
Bydliště: LKMB
R.M. píše:
Pan pilot rogala, jehož korepsondence již nějakou dobu vzrušuje český ketecký národ, už není mezi námi....

O důvod víc nedělat z toho celostátní estrádu, ať už dotyčný byl jaký byl.

_________________
David Zapletal, AKMB


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: bůh
PříspěvekNapsal: 13. leden 2008, 12:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27. prosinec 2002, 09:29
Příspěvky: 3459
Pup píše:
R.M. píše:
Pan pilot rogala, jehož korepsondence již nějakou dobu vzrušuje český ketecký národ, už není mezi námi....

O důvod víc nedělat z toho celostátní estrádu, ať už dotyčný byl jaký byl.


Já s tebou, Davide, nesouhlasím. Uvedená nahrávka ukazuje jaká byla skutečnost a každý si o tom může udělat obrázek a posuzovat následné kroky všech zúčastněných institucí. Je to poučení pro obě strany. Právníci by se o tom dohadovali sto let a k ničmu by to nevedlo. Podle mě to není estráda, je to ukázka reality, která ukazuje rezervy na obou stranách.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: bůh
PříspěvekNapsal: 13. leden 2008, 14:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 6. leden 2003, 15:34
Příspěvky: 1759
Bydliště: LKMB
Jiří Cihlář píše:
Já s tebou, Davide, nesouhlasím. Uvedená nahrávka ukazuje jaká byla skutečnost a každý si o tom může udělat obrázek a posuzovat následné kroky všech zúčastněných institucí. Je to poučení pro obě strany. Právníci by se o tom dohadovali sto let a k ničmu by to nevedlo. Podle mě to není estráda, je to ukázka reality, která ukazuje rezervy na obou stranách.

Jirko, to mě nepřekvapuje, je to podobná debata, kterou jsme tady vedli ohledně rozboru nehod za rok 2006 a v něm uvedeného komentáře k Aldovi. Přijde mi být dost laciné vybrat jeden odstrašující příklad, na kterém si všichni v klidu sedíc u počítače a kafe pohoní triko a kterým odpovědné úřady "prokáží", jak je situace vážná a je nutno ji řešit. Já bych za průkaznou považoval především vypovídající statistiku s faktickým popisem jednotlivých incidentů. Vážně nepotřebuju nahrávky, kde se všichni ve stylu bulváru mohou pokochat, jak to dotyčný zmrvil. Jeden příklad, jakkoli odstrašující, nic nevypovídá o nutnosti poslat celý letecký národ do polepšovny. Dalším důvodem, proč se mi to nelíbí je fakt, že příště takto veřejně pranýřovaným mohu být já nebo ty z důvodů mnohem malichernějších, protože se to tak bude běžně praktikovat. A upřímně řečeno, kdo nikdy nic nenarušil nebo neměl problém s komunikací, ať hodí kamenem. Jak s oblibou říkal právě Alda, ve vzduchu je člověk o 50% blbější a mnohdy se sám později diví, proč to udělal tak blbě. U toho kafe je to samozřejmě mnohem jednodušší.

Obecně řečeno mi dost vadí atmosféra sebemrskačství a hujerismu, která okolo toho panuje. Proč si mám sypat popel na hlavu, když někdo na rogale na druhém konci republiky něco podělal??? Proč organizace, která má zastupovat naše zájmy, nic nepodniká v případě diskutabilního nařízení postaveného evidentně na principu kolektivní viny, naopak hned běží uspořádat příslušné školení??? Proč se necháme takto tlačit do kouta do pozice prosebníků, nikoli oprávněných uživatelů vzdušného prostoru??? Proč se takto trestají pouze prohřešky naše a nikoli dopraváků případně vojáků, kteří se několikrát málem srazili???

Nemůžu než konstatovat, že se namísto osobní odpovědnosti pohybujeme cestou kolektivní odpovědnosti a trestu a s tím já prostě nesouhlasím. Uvedené nařízení ÚCL není řešením, ale kolektivním trestem. Nemyslím si, že jeho akceptování nám jakkoli pomůže, naopak budeme příště snadnějším cílem, který si nechá všechno líbit, zatímco třeba doprava by na to nasadila právníky a mohlo by být zle. Ačkoli situace není ideální a je možná i potřeba s ní něco dělat, nenechme se tlačit do kouta s tím, že jinak budeme sedět doma na zadku. Soudný člověk chápe, že lidi jsou jenom lidi a dělají chyby, stejně jako existuje určité procento nepoučitelných blbců, kteří zásadně nedodržují nic. To rozhodně nejsou důvody k tomu, aby s námi "někdo zacvičil", jak jsem z různých stran několikrát slyšel.

Omlouvám se, že jsem takto zabřednul, snažím se vždy věci vidět v trochu širších souvislostech.

_________________
David Zapletal, AKMB


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. leden 2008, 15:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16. leden 2005, 18:08
Příspěvky: 332
Bydliště: kopec nad LKKA
Určitě tím však, Davide, nemyslíš, že bychom svoje právo na využívání vzdušného prostoru měli uplatňovat paličatě naroušováním prostorů bez souhlasu (nebo dokonce bez vědomí) příslušného dispečera, ne?
Já osobně to beru jako apel na svoji odpovědnost, abych bral prostory vážně. Myslím si, že lepší je komunikovat i když formálně ne úplně dobře, ale komunikovat. Mám s tím sice minimální zkušenosti, ale naštěstí zatím jen kladné.
Předepsání povinných školení můžem být považováno za alibistický krok učiněný tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Podle mě jde o to, že úřady si nemohou dovolit nechat situaci být, na druhou stranu se nehodlají pouštět do nějakých revolučních řešení a zavedení školení je pro ně velmi lákavým způsobem, jak se situací naložit, už proto, že je nic nestojí. Nemyslím si ale, že by za tím maskovali snahu jít nám po krku. Ovšem s tím, že komerční tlak na omezení sportovního létání je velký a menší nebude se bohužel musíme smířit a každý podobný incident jen nahrává do karet těm, kteří lobbují v náš neprospěch. To, že jsme organizováni v instituci, od které očekáváme ochranu, je jasný, ale nebylo by vhod, kdyby na nás bylo nahlíženo, jako na psi, kteří štěkají, ale nekoušou...takže musíme vědět, co si můžeme dovolit.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 382 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz