Bohužel Bouk Louda ještě nedoletěl, ale ani nepřistál. Jen 2C byl přitažen z Letkova.
Právě přistál. Zatím žádné další pole.
Právě se ohlásil na 5km Bouk Louda...
ale bez obletu tratě.
TD,CV a AV Mariánské Lázně
TD,CV a AV Mariánské Lázně
Sedí BS,
66, BC, BE a ICQ
UB a SI (tam budeme muset poslat Karla Maříka). SI u Plané, jinak všichni ostatní v okolí Mariánských Lázní a Tachova.
XE, SR, XC, BBE, F a K.
V blízkosti první otočky sedí ES, M, TX, IYD.
Všechny kluzáky nahoře, časy klub 11:30, 11:57 a 12:17, 15m 12:00, 12:25 a 12:45, Open 12:25, 12:50 a 13:10. Dnes i Krejča nepoužil motor a šel aerovlekem za Čmelákem.
Neodstartovali N1 z technických příčin a PF.
Počasí vypadá suprově. Není tendence ani ke slévání a ani k tomu, že y se obloha čistila. Stále 4/8 Cu med se stoupajícími základnami. Počasí zlákalo i HP k tomu, že dnes odstartoval, i když říkal ve středu, že odjíždí domů a končí.
Máme po briefingu. Počasí vypadá dobře, okolí letiště vidíte na kameře. Předpokládaný první vzlet v 11:30, protože nepředpokládáme k vývoji počasí odklad.
Modrá obloha 4/8Cu to je současná situace nad Plasy. Kluzáky na gridu, kombíci ještě dokončují napouštění vodou. Kupodivu dráha rychle vyschla, takže kombíci půjdou s voudou.
Tratě máte na webu, snažili jsme se naplánovat tratě i v B variantách za 1000 bodů. Uvidíme, jak se bude situace vyvíjet. Horác neví, jestli se to bude slévat nebo to bude čistá .
Tratě jsou naplánovány ještě tak, že kopírují slnice tak, aby případní outlandisti se rychle dostali domů. Probíhá příprava závěrečného rautu. Nejdříve bude raut, potom rauš a nakonec raus!!
Po několika dnech temnoty jsme se probudili do slunečného rána. Vypadá to letově a tak se nám podaří pravděpodobně uletět čtvrtou disciplinu v kombi třídách.
Existuje naděje, že zítra poletíme. Opustí nás jen Luděk Kluger, který jede na schůzku s kapitány leteckého průmyslu. Protože přijede pozdě v noci z Prahy, našel si ubytování na adrese Plzeň, Rabštejnská 20 v turistické ubytovně. Hledáme kohokoliv, kdo by podal infomrace o této ubytovně.
Hezké ráno všem,
dle Horáce se výběžek prosadí až večer a tak to ani dnes nevypadá na letový den. Ten bude zcela jistě zítra. Sejdeme se v 10 hodin ve stanu, kde se rozhodne.
Vráťa
Hezké ráno všem,
ani dnes to bohužel nevypadá na letový den. Už jsem potkal Horáce a už nedrží protestní hladovku. Takže v 10:00 nám snad promítne obrázky počasí a výhled na čtvrtek a pátek.
Vráťa
V případě zájmu má náš předseda asi 8 volných vstupenek do Plzeňské ZOO. Zájemci se mohou hlásit u mě, nebo přímo u předsedy.
Vráťa
Nad námi je šedivá deka, ze které začalo momentálně pršet. Naděje na disciplinu mizivá spíše žádná...
Hezké ráno. Pocasí jako včera, sejdeme se v 10:00 ve stanu a uděláme nějaké rozhodnutí.
Vráťa
Tak dnes odpískáno. I když nad námi bylo okénko, kde v modré obloze naskakovaly kumuly, po dlouhém a dlouhém uvažování jsme se rozodli nestavět ani kluzáky na grid. Momentálně od severozápadu postupuje nizká oblačnost a obloha tmavne. Kolem nás všude prší.
Takže zase výlety a nákupy...
Hezké ráno. Briefing v 10:00. Pak opět uvidíme, zda se z toho nechá něco uvařit.
Vráťa
Aháč a Candát jsou u krbu v letištní budově a nahazují horizonty ;-)
Tak kompletně zrušeno. Obloha je šedivá s kumuly ve 300m. Občas prší a začíná foukat. Bohužel výhled na další dva dny je špatný....
Padlo rozhodnutí. Vzhledem k tomu, že za frontou je malé okénko nejistého počasí, budeme vyčkávat do 12:00, kdy padne definitivní rozhodnutí. Samozřejmě vpředu budou Kombi třídy, protože v nich nemáme platné závody, zatímco klubovka včera splnila 4 povinné disciplíny pro platnost PMČR 2010 v klubové třídě.
Večer přes nás přešel déšť, probudili jsme se do mlhy. Zatím vyčkáváme s rozhodnütím.
Někteří piloti odbahňují svoje BM po přistání na poli, protože pole zejména v jižních Čechách měla hodně bahnitý terén. Momentálně používá hadici soutěžící L2, jehož LS8 je celá žlutá od řepky.
Právě přístál Ivan Novák, pravděpodobně s motorem, Louža sedl do pole.
Jen informace - dnes nestartoval PF.
Dozvídáme se, že ještě nevíme nic o Ivanu Novákovi. Takže dvojice Louža-Ivan pravděpodobně stále letí, protože Ivan má motůrek, tak by se asi dotáhl.
Zprávy z terénu hovoří o tom, že velká skupina, která přistála na Všechově, si objednává v místní hospůdce opečení prasátka, protože objednávka musí být provedena nejméně 24 hodin dopředu...
Jediný, o kterém nic nevíme, je CZ - Pavel Loužecký. Právě dorazil 1F z klubovky. Věříme, že CZ to dotáhne do cíle...
G2, PIF, DF a ICQ. Bude to jeětě melta o první místo v klubovce...
84, BY, EK, GX, JA, KG, LF, N2, RI, W8, XL a XZ. Na motoru JS.
66, 2C, AW, BS, CF, FX, M, SI, SNK, TX, UB. XC, TD, UB, XC, XE a L2. HP a S2 se dotáhli domů na motoru.
Většina sedí v okolí Tábora - to většinou kombinované třdy, klubovka pak většinou jižně od Plzně - Nepomuk atd.
BC na Letkově - už se vrátil. Dále sedí IYD, AX a ES.
Počasí se výrazně vylepšilo. Modrá obloha, 4-5/8 Cu, vítr do 2m/s. Žádná hlášení přistání mimo letiště.
Ředitel pustil vzlety hned v 11:45, opět v pořadí klubovka, 15m a Open. Dneska to šlo vše mnohem rychleji, pomohla i Z-226 z Klatov, která nahradila vypadlou Z-726 z AK Holešov - po opravě motoru firmou LOM propálený píst...
Pásky byly otevřeny 12:32, 12:56 a 13:19. Nad letištěm byla v době vzletů cirrová deka, která se však nyní rozpustila a je modro s kumulu a to hlavně západním směrem. Směrem na jih a východ je stále deka, která se postupně odsouvá.
Vzlety si zopakoval L2 a 66, ale hned šli na nový vzlet.
První vzlet plánován na 45 minutu a myslím, že se dlouho odkládat nebude.
Po postavení kluzáků na grid dráhy 21 se zjistilo, že vítr fouká z druhé strany . Byla poslána SMS soutěžícím a ty bez velkého reptání přesunuly své BM na druhou stranu, takže budeme startovat s kopce.
Máme po brieifingu, tratě vyhlášeny, počasí snad stabilní. Výhled na zítra pro naší oblast snad odpoledne OK, ale bude foukat. Pondělí vypadá zase špatně.
Včerejší výsledky v klubovce jsou na stránkách. Nešťastníkem je Michal Fík, který netrefil poslední oblast. Pokud máte dotazy, proč někteří soutěžící nejsou v denních výsledcích, tak to jsou ti soutěžící, kteří neprolétli odletovou páskou a přistáli. Takové soutěžící odmítá SoaringSpot zařadit mezi denní výsledky. Takže pokud chcete vidět celé vysledky, tak použijte odkaz na hlavní stránce soutěže, kde jsou výsledky vždy zobrazeny OK:
Probudili jsme se poprvé v soutěžním odobí do zcela modré oblohy. Konečně se snad poletí soutěžní úloha.
Včerejší disciplína pro klubovku je platná a zajímavé je, že vítězem se stal Slávek Pískatý, který odcházel jako jeden z posledních po opakovaném vzletu. Ze začátku to byl tvrdý boj s větrem a malou výškou. Po otočení druhé oblati to však celkem šlo. Mnozí polňáci odvolili přímo ve vesnicích, kde přistáli, takže to bude jistě zaznamenáno v obecních kronikách .
Vítá nás modrá obloha. Grid budeme stavět na dráze 21. Váhy budou otevřeny v 7:45.
Vráťa
Všechny transportní vozy odjely směrem dráhy 03, pouze jeden odjel směrem dráhy 21. Podivovali jsme se, kam jede, avšak následně jsme zjstili, že se jedná o výlet pro kluzák HC s pilotkou Papežíkovou. Naše dedukce byla posílena tím, že auto bylo obsazeno 6 statnými chlapci. I AFIS si liboval, že po vyhlášení pro koho se má jet, neměl problémy sehnat posádku transportního družstva...
Doletěl PIF, 84, RI a XZ, na poli sedí BBE, K a AV.
Právě posílá SMSku o přístání v poli BE.
Tak nám doletěl i Šneček, huráááá
oba doma
M, 1F, CF
Máme hlášeno přistání BC a ICQ.
Právě přistál.
Na pátém kilometru se ohlásil TX, HI a 2C.
Nad letištěm krásné kumuly a slábne i vítr.
Nakonec odstartovali z klubovky všichni, kdo sedlli na letišti - XZ, BE, CV, K, F, KG a PIF. Momentálně nad letištěm modro a v něm kumuly. Zatím fouká silnější vítr, ale podmínky pro letění určitě jsou. Bohužel ředitel odpískal Kombi třídy, které sjíždějí z plochy.
Po malém odkladu byl spuštěn vzlet klubovek v 12:10. Trochu se hudralo na větší oblačnost, ale vleky šly celkem rychle a kluzáky se držely ve vzduchu. V 13:02 byla otevřena páska.
Mezitím sedli XZ,BE,PIF,KG,CV,K,F a HC. XZ si dal hned vzlet, po malém odkladu i BE. Ostatní vyčkávají. Ředitel však zrušil disciplínu v Kombi 15 a Open s možností volného létání.
V terénu sedli zatím 3 - vím, že jeden z nich je XE.
Tkže grid je postaven, tratě AAT protože počasí není zcela ideální. Předpokládaný start je na 11:30 a asi to nebudeme posouvat.
Vráťa
Včera jsme navštívili jednoho ze sponzorů mistrovství - závody Bohemia Sekt ve Starém Plzenci. Musím říci, že na mne prohlídka velmi zapůsobila. Na rozdíl od pivovaru je vidět, že se jedná o závod na malém městě a že lidé si závodu opravdu považují. Zcela nově opravený závod s moderní technologií. Jako průvodce zaměstnanec, který pracoval desítky let v závodě a byl studnicí vědomostí o výrobě vín a o historii celého závodu. Skvělá byla ochutnávka vín a i povídání se zaměstnanci závodu. Opravdu skvělá atmosféra, pěkný závod, zajímavá výroba...
Však také mnozí neodolali a nakoupili víno přímo ze podnikové prodejny . Snímky z prohlídky jsou pod datumem 27.5.2010.
Po několika dnech vysvitlo sluníčko. Dokonce na oblaze jsou kumuly. Vše záleží na frontě, která je západně od nás a postupuje směrem na nás. Štěstí je, že má opětně směr postupu ve směru severovýchod, takže postupuje severně od nás.
Zatím to vypadá nadjěně, tak držte palce, ať máme platnou disciplínu.
Od rána sledujeme počasí, Horác koumá, zdali okénko před příchodem fronty bude stačit na disciplínu. Plánujeme tratě hlavně na jih a doufáme, že zvítězí okénko pěkného počasi.
Závodníci již staví kluzáky na grid a my hledáme optimální variantu tratě. Vzhledem k vývoji počasí zase let přes oblasti...
Hezké ráno, stavět grid budeme na dráze 21, váhy budou otevřeny od 7:45. Horás zkusí vymyslet okénko, kde by jste mohli letet, neb šance umírá poslední.
Vráťa
Takže dnes opět neletíme. Dle Horáce je jistá šance na pátek a na sobotu.
Vráťa
Hezké ráno. Setkání ve stanu v 10:00. Odjezd do Bohemiasektu bude od věže ve 13:00.
Vráťa
Byl vyhlášen soutěžní úkol Pivovar, předpokládaný čas prvního vzletu 14:00. Na zítra plánován úkol - Bohemia Sekt Starý Plzenec.
Po pěkném večeru, kdy jsme seděli před stanem za měsíčního svitu, k nám dorazil déšť. A tak prší a prší a bude pršet určitě dva dny. Na odpoledne ne domluvena exkurze do Starého Plzence, kde vyrábějí šampíčko... (prý bude i degustace...)
Přeji všem hezké ráno a posílám pozdrav do pelíšků. Dle vývinu počasí zatím není třeba vyvíjet zbytečné aktivity se skládáním kluzáků. Sejdeme se v 10:00 ve stanu.
Vráťa
Tímto bych chtěl pochválit a zároveň poděkovat Evženu Skalovi za opravu váhy, kde prokázal svoji šikovnost a 100% oddanost plachtění. Bude oceněn před nastoupenou jednotkou a rozvinutou zástavou. Ještě jednou moc díky.
Vráťa
Tak bylo odpískáno. Několikrát se sluníčko ukázalo, ale hned se napekly kumuly a zatáhlo se. Také dost fouká a základny nízko.
Tak pro dnešek vymalováno...
Odložen na 12:30
Vráťa
Zatím odloženo na 12:00
Vráťa
Na základě informaci právě obdržencýh sděluji, že pokud chcete odesilat mailovou poštu, pak SMTP server je mail.plasy.cz
Tak to máme za sebou. Budeme vyčkávat. Zatim moc oblačnosti, ale na jih dobrý. Sever a trochu západ špatný. Jak se začínají napíkat kumuly na západě, tak oblačnost houstne.
Na zítřek to pak vypadá špatně, čtvrtek asi taky ne, v pátek snad...
Díky za fotečky, posílejte.
Draifus:
Fotky z 25.4. - Dokluzy
Fotky Den I
Aktualní fotečku z terénu můžete rychle poslat stejnou cestou jako IGC ;-)
Horác zkoumá neustále satelitní snímky a mudruje o počasí. Momentálně jsme v pruhu bez oblačnosti, ale od západu se na nás žene jakási přeháňka. Zvolili jsme v A variantách severní tratě, ve variantách B potom jižní. I když ráno vypadalo, že sever bude lepší, nyní se zdá, že to bude opačně.
Probíhá vážení, dnes s komplikacemi, protože aktivní místní mladík utrhl konektor od jedné váhy, takže vzniká tlačenice. Skupina vedení ing. Klugerem však vše zvládá. Závodníci postupně staví kluzáky na grid, je tam již skoro celé startovní pole.
Takže v 10:00 briefing, budeme vyhlašovat vítěze první disciplíny ve všech třídách a vítěze Kombi Open ze včerejška. Zatím se závodníci vždy stačí vrátit do půlnoci z polí, takže vše OK.
Další zprávy po briefingu.
Pro velký úspěch se bude GRID stavět na dráze 21 jako včera.
Vráťa
Grid budeme stavět pravděpodobně jako včera na dráze 21. Váhy budou otevřeny od 7:45. Do té doby upřesníme grid.
Heké ráno
Vráťa
Nad námi přešla húlava a zacloumala stanem velmi silně, Ing. Kluger se snažil zachránit svoje autíčk tím, že se snažil také vjet do stanu, ale to se nelíbilo příliš personálu :-).
Snímeček od Horáce zde.
Už není klid, od severu se blíží tmavé mraky a hrom burácí. Nad letištěm bude asi tak za 10minut.. možná přijde i HULAVA..
Momentálně není co psát. Na letišti je klid a čekáme na polaře. Velká část plachtařů odjela jako týmy pro polňáky, malá skupina pojídá párky, pokecává a podobně.
Výsledky máte na soaringu (tlačítko nahoře), v Kombi Open už neoficiální.
Stále fouká a vypadá to,že k nám od severu spadne oblačnost, která se nám celý den vyhábala na rozdíl od severní, střední a východní části Čech a Moravy. Horác zkoumá počasí a uvidíme.
Mělo by vše přiměřeně fungovat. Vše s dodavatelem technologie konzultoval Luděk Kluger a proto prosím aby jste veškeré reklamace či připomínky směřovali na Ludánka.
Vráťa
I přes varování na silnější vítr někteří závodníci nedbají a vesele podceňují vítr a závětří, na které byli upozorňováni na briefingu. Dokonce jeden soutěžící má žlutou pr...., nevíme, zdali od řepky, která je před předpolím nebo od něčeho jiného (ani moc nemluví...).
Sedí v Klatovech na letišti. Podle Honzy Borůvky právě v oblasti Klatov to bylo hodně krušný. Slabé stoupání a silný vítr prakticky znemožňoval postup vpřed. Ale i o tom je republika...
Tak už jsou tady - JS, XL, JB.
BE sedí zde, ES sedí také někde v té oblati a ES tedy Evžen Skala již vyrazil tentokrát na jih. A hlásí se první DESÁTÝ KILOMETR!!!
Právě dostáváme zprávu o dalších polařích - SR a 1F. Společně s CF sedí v oblasti Klatov a Horažďovic. Například CF sedí zde, 1F zase zde.
Někde v terénu přistál CF a na letišti se vrátil PF.
Neváhali jsme a v 11:30 začaly vzlety. Dnes na začátku o jednu vlečnou méně. KLubovka začala, IH jako první. Odložil jen Míla Cink, který dělal poslední zkoušku - udělal :-). Časy 11:30, 12:02, 12:22.
Následovala Kombi15m, kde zahájila Hanka s BS. Mezitím spadlo IYD a SNK, který si dali opakovaný vzlet. Časy 12:06,12:30,12:50.
Pak následovala Kombi Open, kde soutěžící znervozněli, protože spadli ES,GX a AW. Časy Kombi Open 12:33,13:10 a 13:30.
Nyní je všechno nahoře. Situace vypadá lépe než včera, na severu se dělají buřiny, ale oblast tratě se zdá OK. Tak uvidíme.
Čas opět 1:40, ale bohužel vypadla ještě další vlečná pro poruchu motoru. Tak sháníme vlečné..
Tak máme po briefingu. Lidé na východě republiky nám nevěří, že počasí u nás je na disciplnu. Horácova předpověď pro dnešek je celkem dobrá, nevýhodou bude zesilující vítr a to i při zemi.
Bohužel na další 3 dny je to s počasím velmi pesimistické. Nastoupí jakási tlaková níže a bude nás nepříznivě ovlivňovat minimálně 3 dny. Tak se podívám na net na památky, co jsou v okolí a určitě navštívím i Plzeň..
Vzhledem k tomu, že oblačnost je od nás směrem na východ a západ vypadá dobře, rozhodli jsme se naplánovat tratě opět přes prostory. Začínáme směrem na jih a potom na severozápad vzhledem k tomu, že na severu je ještě tochu více oblačnosti.
Probíhá vážení pod dozorem ing. Luďka Klugera, který vážení řídí nekompromisně. Dnes se váží na dvou místech a tak to rychle odsýpá. Jen se tvoří malá fronta na plnění vodou, ale je ještě dost času. Grid se staví dnes na straně u budov, tak to jde vše rychle.
Včera večer se s námi rozloučil ing František Kochan, který prováděl za ÚCL kontrolu dokumentace. Vše probíhalo ve velmi dobré atmosféře a drobné problémy , které se objevily, byly vždy rychle vyřešeny. Kontrola a i pobyt na letišti určitě pomohl pracovníkům úřadu k lepší orientaci v oblasti problémů, se kterými se plachtaři potýkají, na druhou stranu i plachtaři získali řadu cenných rad, jak postupovat.
Včera nás navštívil v Plasích ředitel ÚCL ing Rada, který se zúčastnil zahájení mistrovství. Zdá se tedy, že nová cesta, kterou nyní úřad praktikuje, bude velmi prospěšná pro obě strany. A bude jen dobře, kdy úřad nebude jen strašákem, ale spíše rádcem, jak rychle a správně řešit problémy českého plachtění a vůbec sportovního létání. A to jistě návštěva ing Rady a kontrola ing. Františka Kochana potvrdily.
Vážení probíhá o stupeň lépa jak včera, grid se staví na dráze 21 a budeme stratovat do kopce. Bude prča.
Dnes s ohledem na počasí budou na doporučení Horáce AAT tratě.
Vráťa
Grid stavíme na 21 a váhy open 7:45-8:15, 15combi 8:15-8:45, club 8:45-9:45
Horác zkontroloval počasí na ČHMÚ (radar a satelity) a konstatoval, že ačkoliv kousek na výchd je hrana fronty, směrem na západ a jih je situace dobrá a zase se poletí.
Včera dolétlo 95% soutěžících, mnozí z nich práškovali v Německu, ale jinak byli rádi, že se svezli většinou po 14 denním půstu. Prodělali ti z klubové třídy, kteří ve vidiěn zhoršování počasí a slévání oblačnosti vyrazili na trať příliš brzy. Ti se většinou trápili v první části tratě.
Soutěžící si jinak pochvalovali navigační zařízení na palubě, protože létají v jim zcela neznámé krajině :-), kde města a vísky jim jsou zcela cizi a ne jako v oblasti vysočiny, kde již znají každý kámen :-). Atmosféra zatím výborná, obsluha vzorná :-), tak doufejme, že ještě tak 10 disciplín.
Tak čekáme na poslední polaře, momentálně jsem mluvil s Vodouchem, kdy jejich parta veze Koďouse od německých hranic. A pak ještě na rodinu Skalovu, protože ta vyrazila pro jediného polaře z kombi tříd, taky do Německa na výlet.
18:30 evidujeme všechny piloty. Většina je doma.
Vráťa
Právě přistáli.
První kusy se hlásí na desátém kilometru...
Takže pánové nesedí v SRN, ale sedí SNK v Mariánkách a RI na letišti Kříženec.
Tak dostáváme první zpráva o polích - sedí SNK a RI, kdesi u německých přátel. No volby se blíží :-)).
Na letišti sedí 1F, takže asi neodešel.
Chvíli se vyčkávalo, ale v 12:00 byly zahájeny vzlety. Startovalo se s kopce dölů, což byla výhoda pro kluzáky zejména kombi tříd, ale nevýhodou byly dlouhé dojezdy vlečných. Samozřejmě svoje sehrála i nezkušenost pomocného personálu. Klubka ukončila vzlety v 12:44 a 13:06 byla otevřena páska. Kombi 15 a Kombi Open následovala ihned po klubovce. Kombi 15m 12:43, 13:16, 13:36 a Open 13:16, 13:44, 14:06. Vzlety tak trvaly 1hodinu 44 minut.
Letí se naplánované tratě. Vzlet si zopakoval jen KG. Nejprve klubovka hudrala, protože startovala do oblačnosti 7/8 a dostupy do 800m, ale postupně se situace zlepšovala, oblačnost 5-6/8 bez tendence ke slévání a růstu do bouřek.
Tak máme po slavnostním zahájení a prvním briefingu. Po poradě s Horácem byla zvolena varianta letů přes pröstrory a to západním směrem a potom na jih. Přesto mraků moc a nízko, velká možnost přeháněk v instabilním vzduchu.
Začínáme stavět grid a budeme na spojení. Tratě zatím na Soaring spotu.
Kombi open - na váhy 8:30 - 9:00. Kombi 15 na váhy 9:OO - 9:30. Klubovka bude dnes bez vážení.
Vráťa
7:00 Hezké ráno všem. Snídaně je již připravena, tak šup šup z pelíšku. GRID budeme stavět na dráze 03. Příjezdy na váhy oznámíme včas.
Vráťa
Právě jsme absolvovali úvodní briefing. Výhled na disciplinu zítra je 50 na 50. Podle Horáce přes nás budou přecházte přeháňky, ale na západě by neměly být tak intenzivní. Na pondělí se výhled vylepšil a naděje na letění je 80%.
Vážení probíhalp velmi rychle, i když ne zcela bez komplikací, ale dalo by se zvládnout během 4 - 5 hodin. Problém jsou pozdní příjezdy závodníků. A samozřejmě na úspěchu má podíl ing. Kluger a moje maličkost, kdy bez jídla a pití jsme vážili a vážili...
Takže PMČR 2010 je zahájeno, oficiální zahájení bude zítra v 10:00 a pak už jen samá pozitiva :-).
Takže první kusy po vážení nám startují do vzduchu. Počasí pěkné, 4/8Cu.
Vráťa
První kusy naplněné vodou jsou již připraveny k vážení před hangárem. Ráno opět začínáme v 9 hodin. Neváhejte a přijeďte včas, nelze zajistit, že při pozdím příjezdu dojde ihned na vážení vašeho BM.
Vráťa
Do dokumentů jsem přidal seznam OB pro Winpilot ve formátu DAT.
Vráťa
Oficiálně zahájíme registraci v sobotu ráno od 8 hodin. Kontaktní osoba - já - a bude se to konat v prvním patře, první dveře vlevo. V případě předávání bankovek, startovné a záloha na létání, platí to samé. Při placení se usmívejte.
Vážit začneme v 9 hodin od soboty ráno. Budou 2 vážící místa.
Mějte se
Vráťa
Již dva dny kompletuji podle různých údajů MTOW kluzáků kombinovaných tříd, které budou zadány do programu na kontrolu hmotnosti. Problém je, že některé oficiální dokumenty jdou proti sobě. Proto jme společně s Petrem Krejčiříkem, kterému tímto děkuji za pomoc, sestavili tabulku, ve které jsou obsaženy MTOW vašich bílých miláčků. Pokud se MTOW uvedená v dokumentaci vašeho kluzáku liší od té v tabulce, tak před vážením mi rozpor oznamte a upravíme to podle skutečnosti ještě před vážením.
Soubor najdete v sekci Dokumenty- vahy.xls
V dokumentech najdete dopis z UCL zaslaný na mě, jako ředitele závodů, na provedení kontroly dokumentace u kluzáků.
Pevně věřím, že budete mít vše v pořádku.
vráťa
V dokumentech najdete jídelníček na obědy, které je potřeba den předem objednat a zakoupit si stravenku. Obědy může využít jak závodník, či pomocník. Dobu výdeje upřesníme na závodech dle potřeby, tak aby to co nejvíce vyhovovalo. Jaká bude snídaně najdete také v jídelníčku. Ta se bude vydávat v baráku a není nutno si ji závazně objednat. Přesto by bylo dobré vědět cca počet lidí, kteří by o snídani formou švédského stolu měly zájem.
Dobrou chuť
Vráťa
Doporučujeme všem co táhnou penály, aby využili odbočení ze směru od Plzně těsně před cedulí konce obce Rybnice vlevo. Je to bezpečnější jak na značené odbočce k letišti , kdy z protisměru jedou auta z poza horizontu rychlostí 80 km/h a vyšší a mohlo by dojít k autonehodě. Při výjezdu z Rybnice se jede 50 km a odbočení je tím mnohem bezpečnější. Poté pokračujete cca 300 metrů a na první odbočce se dáte doprava na polní cestu, která vede na plochu letiště AK Plasy. Ráno dám výřez mapy do dokumentů.
Šťastnu cestu.
Vráťa
V Plasích je to pension Rudolf II, http://www.rudolf-ll.cz/
Zámecký statek Býkov, cca 10 km od Plas: http://www.bykov.cz
V Kralovicích cca 10 km od Plas:
Hotel Bílý Beránek tel.: 373300371
Pension Kateřina tel.: 777343494
SPORT Kemp Kralovice tel.: 737753413
Hotel Prusník tel.: 373396381
Penzion Na Výsluní, tel.: 723846225
Vráťa
Příjezdy jsou možné kdykoli před zahájením soutěže. Elektrika v kempu bude v provozu od středy kolem poledne. Vleky zajištěny. Letiště je otevřené a zde stálá služba i v noci.
Odbočka na letiště je ve směru od Plzně je za obci Rybnice cca 1,5 km v lese, odbočení doleva. Ze směru od MOstu je to za obcí Plasy na kopci kdy se vjede do lesa. Zde se jedná o odbočení doprava. Je tam cedulka letiště.
Vráťa
Podle našich nejnovějších informací na náš popud právě zahájila vysílání stanice ESAT (ETHIOPIAN SATELLITE TELEVISION) na Badr 6 (26E): freq. 11785/V (SR 27500, FEC 3/4). Jsme hrdi na to, že se našemu organizačnímu štábu podařilo ukončit plodná jednání v původně plánovaném termínu a naše mistrovství tak bude každý den obohaceno o živý vstup s tématem "Jak se ekologicky a ekonomicky vyživovat při typické plachtařské soutěži v České republice. Amen."
V sekci dokumenty jsem opravil bod 12.5. grid, vzlety a přistání na dráze 21. Grid bude stavěn směrem k lesu na východ kde je rovnější plocha.
Termín republiky se kvapem blíží a taky já finalizuji veškeré náležitosti. Dnes jem provedl kontrolu zaslaných protkolů o vážení. Na základě této kontroly prosím následující piloty o co nejrychlejší dodání protokolů o vážení jejich kluzáků klubové třídy:
Jan Borůvka, Petr Hofman, Petra Papežíková, Jan Rott, Míla Cink, Karel Mareš, Matouš Schmidt, Martin Ficnar, Michal Koďousek, Jan Louda, Antonín Novotný, Jan Mareth, Marek Blaťák, Petr Fryček, Michal Krupička, Michal Dvořák, Slávek Pískatý, Pavlína Horáčková, Petr Vodička, Michael Fík.
Máme před sebou dešitvý víkend, tak sedněte k papírům, ofoťte nebo oskenujte protokol a pošlete mi ho přímo na moji adresu.
Děkuji za ochotu a také děkuji všem, kteří již protokol poslali. Včasným posláním si obě strany ušetříme dost času.
Zároveň prosím ty, kteří jsou ještě pouze přihlášeni a nepočítají s účastí na republice, aby nám to dali včas vědět. Ulehčí nám to práci při vytváření startovní listiny.
Na základě Radkovy připomínky jsme zjistili, že opravdu nemáme v soutěžní oblasti prostory Německa a Rakouska, kam se bude létat.
Proto jsou nyní ke stažení nové soubory, které již obsahují prostory v SRN a Rakousku, které se vyskytují v soutěžní oblasti.
Děkuji osobně Mrazíkovi za obstarání textových souborů z Rakouska a SRN a pacientům, kteří to vydrželi včera večer, kdy jsem se věnoval vytváření souborů do pozdních hodin...
Bude k dispozici pro každého závodníka okopírovaná mapa celého soutěžního prostoru. Nyní jsme dostali nové mapy SRN. Sestříháme, slepíme a barevně okopírujeme.Neopomeňte na povinné ručení do SRN, případně urazové pojištění do zahraničí.
Pomůcky:
Nerozumím německy, ale hovořím velmi dobře česky - Ich verstehe nicht deutsch aber ich spreche sehr gut tschechisch.
Nemám peníze, ale dal bych si pivo - ich habe kein Geld aber ich würde ein Bier geben.
Jsem plachtař z Čech - ich bin ein Segelflieger aus Tschechien
Rád budu pracovat na Vašem poli - ich werde gerne auf Ihrem Feld arbeiten.
Máte hezkou dceru, je již vdaná? - Sie haben schöne Tochter, ist sie schon verheiratet?
To stačí, s tím už si v SRN vystačíte.
Pivo bude Krušovice, neb nám sponzorsky zapůjčili stan na briefing a večerní posezení. Komu nechutnají Krušovice, může mít mlého z Kralovické mlékárny či jiné vydatné pochutiny.
Dodám běhěm dne. Jirka je tam pověsil, ale musíme je očíslovat. takže jsem je smazal.
Vráťa
Už je to tam. Body očíslovány.
Vráťa
V sekci Dokumenty je ke stažení soubor zip se vzdušnými prostory pro PMČR 2010. V zipovém souboru jsou jednak textové soubory ve formátu Open Air a je zde i soubor cub pro PDA.
Dále je ke stažení soubor cup s traťovými body pro PMČR 2010.
V dokumentech najdete obrázek prostorů KV 1 a KV2, které nám domluvil Mrazík ve Varech. Jirka Cihlář to dá to prostorů pro PDA. Tyto budou ke stažení i s OB v krátké době. Budeme je moci aktivovat dle denní potřeby a koordinace.
Ještě jednou díky Mrazíkovi za jednání v KV.
Vráťa
Protože PK rozhodla o vážení na republice 2010, obracím se na vás s následující prosbou. Od soutěžících v klubové třídě bych potřeboval poslat opětně protokoly o vážení. Bohužel jsem někam zašil protokoly z republiky 2009, takže prosím o zaslání všechny účastníky v klubové třídě znovu. Urychlíte tím výrazně vaše odbavení při úvodním vážení.
Soutěžící v kombinované třídě nemusí nic posílat.
Při vážení klubové třídě bude stanoven koeficient na základě vztahu k refereční váze. Kombinovaná třída se bude vážit jen pro kontrolu maximální vzletové hmotnosti odvozené od údaje uvedeného v TCDS a následně se provede kontrolní vážení na vlečné tyči pro kontrolu před gridem - takže přijet na vážení na maximální hmotnosti (nezapomeňte do toho započítat i vaši tělesnou schránku :-) ).
Počítáme s dvěma místy na vážení před gridem, takže by to mělo odsejpat mnohem rychleji. Doufejme, že na úvodní vážení bude slušné počasí a zvládneme to OK. Počítáme na úvodní vážení také s dvěma místy, takže by to mělo být OK.
V rámci dodržení zákona a umožnění všem soutěžícím zúčastnit se voleb jsem do dokumentů vložil žádost a vystavení voličského průkazu. Toto si musí každý volič zařídit v místě svého bydliště . Poté budete moci volit i v Plasích a to celý den.
Tímto podporuji stranu Pepy Hufnágla
Vráťa
Takže asi po 20 ti minutách padlo odhalení od Ondry Dvořáka z Loun. Správná odpověď je Tomáš Suchánek a tímto bych prosil všechny soutěžící aby mistra takto oslovovali. Láhev bude předána v průběhu soutěže na PMČR v Plasích.
Vráťa
Vyhrává ten, kdo mi jako první na lpw@lpw.cz pošle jméno přihlášeného závodníka pod přezívkou Speedy Gonzáles. Fakt mě to pobavilo. Netýká se to samotného závodníka a ani Aháče.
Vráťa
Plním tabulky a údaji závodníků a shledávám, že mnoho údajů chybí. Čísla průkazů aj, počty km. Např. Bouk už má milion km, jak píše.
Kdo jste mi co neposlal ve formuláři, zkuste mi to poslat na lpw@lpw.cz. Jde o usnadněnou práci při samotné registraci, kdy si udaje můžeme pouze zkontrolovat či rychle opravit. Jinak butete linčování a hnáni kolem letiště krokem svinským.
Mějte se
Vráťa
Na plnění vody budou dvě hadice u hangáru a 2 hadice u mobilní nádrže. Z tohoto důvodu prosím o kanystry sebou aby nedocházelo k zácpám, myslím u plnění.
Mějte se a zdravím tímto šlechtu s ušima
Vráťa
Právě jsem nahrál na web soutěže opravené propozice pro PMČR. Nejde o žádné význačné změny, ale bylo opraveno datum zaplacení vkladů na 30.4. 2010 a opravena chybka v LZPS.
Dále odkazy nyní odpovídají zcela přesně novelizovanému Annexu A, jehož překlad jsem taky dneska dokončil.
Byl jsem požádán Vráťou Šrámem, abych posunul termin zaplacení startovného a vkladu na 30.4. 2010. Propozice budou v tomto směru upraveny a dány na stránky PMČR večer. Opraveny budou také nějaké chybky, na které jsme byli zde upozorněni :-) a to jsme to kontrolovali tři :-)).
Doufám, že v Plasích bude příjemná atmosféra a zalítáme si stejně jako na Hosíně.
Pracuje se na opravě v propozicích, kde na počátku je termín uhrady 30.4.2010 a dále v textu 15.4.2010.
Správně je 15.4.2010.
Vráťa
V kontaktech jsem špatně uvedl stránky a email na AK Plasy. Je to již opraveno. Omlouvám se za překlep.
Vráťa
Tímto bych chtěl pozdravit všechny účastníky PMČR 2010 na letišti v Plasích a omluvit se za malé zpoždění se zprovozněním těchto stránek.
Vyplňujte a posílejte přihlášky.
Těšíme se na Vás.
Vladimír Dlouhý - předseda Ak
Vratislav Šrám a celý organizační tým