Chat
Honza Šmaha: Volný grid
(04. 02. 08:04)

Nerad spěchám. Obecně. A tak v případě aplikace volného gridu v klidu oželím první soutěžní vzlet a postavím se na konec. Otázkou je co se stane, když tento postup zvolí většina závodníků. Kam se nacpe těch dejme tomu cca 30 klubovek? Bude na ně ještě někde místo?
Mrazik: Volný grid
(03. 02. 07:53)

Máme dva důvody, ale v žádném případě ne takové, že bychom na tom trvali ( menší letiště, bezpečnější skládání letadel na gridu). Samozřejmě, že na tom netrváme, ale myslím, že je dobré občas vyzkoušet něco nového. Jinak nikdy nezjistíme, jestli to není lepší. A ještě ...část taktiky se tím přesouvá před otevření odletové pásky. Nicméně je to na vás!
JC: Romanovi
(02. 02. 23:53)

Romane, ale kolik mají na Fatraglidu letadel?? A pokud vím, tak se tam bohužel v poslední době moc nelítalo. Trochu se zájmem sleduji tuto diskuzi, protože jako rozhodčí se snažím pochopit výhody i nevýhody. Problém je taky v tom, že opravdu volný grid nemá oporu v Annexu A. Byl z jistých důvodů povolen v Eskilstuně a od té doby se na žádných soutěžích sledovaných FAI neobjevil.
Hi!Jack: Volnej grid
(02. 02. 12:50)

Jedu na zavody zavodit v letani, ne v tahani er na start...
Pepe: Volnej grid
(02. 02. 12:41)

se mi nelibi z duvodu, ktery uz tu byly napsany. Vlastne kdyz rano z nejakyho duvodu nestihate, tak prijedete mezi poslednima na grid a startujete mezi prvnima, tudiz v tom spechu je zvysene riziko problemu a snizje to vlastni bezpecnost startu a letu. Po zkusenostech z lonskych regionu z pohledu organizatora muzu rict, ze bohate staci volne misto v rade, ktere jsme ve VM take praktikovali.
Roman: Volny grid
(02. 02. 07:11)

Volny grid leta praktikujou na Fatraglide , je zcela akceptován zavodníky a funguje .... kazdy si voly klidne s vy misto a neni rozhodne zadnej press o zadi pozice . Ja ho podporuju.
Charlie: Volnej grid
(01. 02. 22:46)

se mi taky moc nelíbí z důvodů co už tu uved Pupák, ráno mám vždycky strašnou hoňku a kromě toho to podle mě ani nemá oporu v annexu tak že proč si zadělávat na problémy s protestama, myslim že pro zjednodušení manipulace na startu bohatě stačí princip volnýho místa v řadě. Proti tomu určitě nikdo nic mít nebude (ani annex) ...
Radka: Propozice
(01. 02. 21:06)

Dnešním dnem byly uveřejněny upravené Propozice. Byl změněn soubor Odletová Páska a Propozice
Pup: Volnej grid...
(01. 02. 17:35)

...je výhodnej asi ze dvou důvodů. Je to jednodušší pro pořadatele, protože nepotřebuje tolik lidí na zasouvání letadel do řad a taky trochu bezpečnější pro větroně, páč nejsme taky všichni při tom zasouvání chytrý a šikovný. Pro závodníky je to ovšem poněkud stresující, protože jak říká Rosťa, nikdo nechce stát v první řadě, tak se z přesunu na grid někdy stává davová psychóza.
Rosta: Volny grid
(01. 02. 17:21)

Souhlasim s PUPem. Rozhodne se nebranim inovacim, ale chybi mi osobni zkusenosti s touto procedurou. Rad bych proto vedel cim je vyhodna, nebo co prinasi pozitivniho pro zavody jako takove? Zatim si pod timto postupem rovnez predstavuju spise sprint dvaceti BM zaprazenych za auta kridlo na kridlo smer "volny grid". Asi malo kdo chce stat prvni na gridu... A jeste jedna vec me trapi, nerad vstavam moc brzo !
Pup: Volnej grid...
(01. 02. 15:59)

....osobně moc rád nemám, protože se z přípravy letadel stávají dostihy. Když člověk nestíhá (a důvodů může být spousta, ne jen lenost), dostává se do ještě většího tlaku, protože kdo poslední přijel, ten první startuje.
Charlie: Juch juch
(29. 01. 20:17)

OTE rulez :)
M.Mezera: vlečné
(29. 01. 14:11)

....hm, hm, budu muset sehnat ještě nějaké vlečné. Tomášku, po generálce bude OK-OTE, ale neboj, bude mít nadupanější motor.
Luboš Hodan: k Sisince o vlekařích
(22. 01. 10:44)

Asi budu mladší než ročník 1900 /jen 1935/,ale určitě nejstarší z LKZB.Budiž Ti útěchou,že budu vlekat jen traktorem a to podle výběru účastníků.Jinak ale-líbí se mi i mladší ročníky všech kolem přeboru a uznávám,že "mládí vpřed a staří na svá místa"
Zdraví Luboš a věřím,že nám to Thermos napokazí.
sisi: vlekaři :-)
(20. 01. 20:10)

Koukám,že již několik let máte stále stejné ročníky vlekařů na závodech.Ročník 1900,tak to je super.Snad začnu zase chodit na závody, bych to zažila. Za mě bývali mladší :-)¨. At' se vám vydaří počasí a tím i závody.Zdraví LKKU.
Charlie: IGC ranking
(15. 01. 18:50)

bude ?
Radka: Propozice
(13. 01. 12:39)

Kompletní dokumenty k závodům byly právě uveřejněny.
Hi!Jack: Prodigy
(12. 01. 16:50)

Doufám ze pujde taky Mísa Kareš:-)
Fricak: Konečně!
(10. 01. 07:46)

Konečně bez Vosy a s normálnim strojem....a počasí bude!!!
JC: Fotky pilotů
(04. 01. 18:11)

Fotka se přiřazuje podle soutěžního znaku kluzáku, který je evidovaný v databázi, pokud se kluzák účastnil dřívější soutěže s nějakým pilotem. Proto když se objeví jiná fotka, znamená to, že se kryjí dva soutěžní znaky.
V případě znaku JS jsou to Jirka Steiger a jeho DG se Skalových Cirrusem a v případě XE potom Cirrus Martina Kočího s jeho bývalým ASW15, který nyní vlastní mladý Mrazík :-).
Já jen upozorňuji, že kdyby se sešly dva kluzáky stejných soutěžních znaků na závodech, organizátor musí vyžadovat změnu znaku u jednoho ze soutěžících. Většinou, pokud nedojde k dohodě, se postupuje tak, že mění ten, který se přihlásil později.
Řezňa: Startovní listina
(04. 01. 11:36)

Tak jsem se koukal do seznamu pilotů a Horácovi ten novej účes fakt sekne, taky Ondra Skalů docela výrazně změnil image, skoro jsem ho nepoznal.
radek: test přihlášení
(25. 11. 12:49)

test přihlášení byl úspěšný :)
JC: Hlavně se nehlaste
(14. 11. 22:08)

Nehlaste se na závody, protože musíte počkat na nominace a ty budou až v únoru.
Charlie: Už nikdy
(14. 11. 21:51)

nebude počasí, tak nevim co plašíte ...
JC: Zelená je dobrá
(14. 11. 20:55)

Opět jednou neokoukaná barva