Gliding.cz
http://www.gliding.cz/forum/

Na Slovensko bez letového plánu...
http://www.gliding.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=2450
Stránka 12

Autor:  Tomáš Rendla [ 15. prosinec 2009, 11:58 ]
Předmět příspěvku:  Na Slovensko bez letového plánu...

MD Slovenské republiky publikovalo AIP Supplement, kterým se dočasně uděluje výjimka letům VFR prováděným ve třídě E a G na české straně a třídě G na slovenské straně z povinnosti podávat letový plán.

http://www.aecr.cz/949-bez-fpl-na-slovensko-ii/

Touto výjimkou nejsou dotčeny ostatní předpisy, zejména pak rozdělení vzdušného prostoru.

Upozorňujeme, že v ČR je G do 1000 ft AGL a E do FL 95 ( mimo řízené prostory), na Slovensku je mimo řízené prostory třída G do 8000 ft AMSL nebo 1000 ft AGL ( podle toho co je výše).

Informaci o regionálním tlaku platném pro celé Slovensko lze získat za letu na frekvenci Bratislava Information 124,3 MHz.
Na stejné frekvenci získáte také informace o aktivních prostorech.

Autor:  Tomáš Rendla [ 7. březen 2010, 13:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

Od kolegů ze SNA jsem dostal vysvětlení, které upřesňuje znění AIP SUP SK 10/09. Z něj vybírám:

1)let bez letového plánu smí být proveden ve vzdušných prostorech třídy G a E z ČR do SR, avšak s ohledem na skutečnost, že vzdušný prostor třídy G sahá na Slovensku pouze do 8000ft AMSL
2) let bez letového plánu ze SR do ČR smí být proveden pouze z prostoru třídy G ( tedy max 8000 ft AMSL)
3) při letu mezi ČR a SR, při němž je státní hranice překročena v oblasti TMA Žilina musí být podán letový plán z důvodu, že výše zmíněný AIP SUP 10/09 povoluje překročení státní hranice pouze z/ do třídy G na Slovensku
- TMA Žilina je v provozní době TWR definován jako vzdušný prostor třídy E od 1000ft AGL do 5000 ft AMSL a jako D od 5000ft AMSL do 8000ft AMSL, mimo provozní dobu se mění na oba prostory na třídu G ( obrázek TMA Žilina + AIP LZZI ...viz příloha)

Na Slovensku je vzdušný prostor rozdělen následovně:
GND – 8000ft AMSL třída G
Nad 8000 ft AMSL třída C ( v oblasti hor je vzdušný prostor třídy G do 1000 ft AGL tam, kde je to výše než 8000 ft AMSL)

Mrazik
Příloha:
AD 2-LZZI-1.pdf [154.33 KiB]
5641 krát


Přílohy:
TMA Zilina.JPG
TMA Zilina.JPG [ 236.85 KiB | Zobrazeno 123747 krát ]

Autor:  Rosťa Stryk [ 12. březen 2010, 18:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

Protože to máme z LKFR kousek a problematika mě osobně zajímá :wink: chtěl bych si ujasnit:

V provozní době LZZI musím mít podaný FPL, protože nesplňuji podmínku AIP SUP 10/09, který povoluje překročení státní hranice pouze z/ do třídy G na Slovensku, tomu rozumím, chápu a akceptuji.

Mimo provozní dobu LZZI (téměř celé víkendy a sviatky, pokud někdo 24 hodin nepožádá o otevření letiště, ale to si vždy předem ověřím TEL nebo po FREQ) podmínku AIP SUP 10/06 splňuji a tedy žádný letový plán nepodávám.

Jest tak, pýtam sa priatelov zo SNA ?

Vďaka

Rasťo

Autor:  Tomáš Rendla [ 12. březen 2010, 19:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

No nejsem sice ze SNA, ale něco o tom vím :-)

Je to Rosťo přesně tak. Mimo provozní dobu TWR Žilina je TMA prostor třídy G a tudíž do něj můžeš vstoupit bez FPL.

Mrazik

Autor:  Vlado Foltín [ 13. březen 2010, 11:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

Je to tak, ako to písal RS (BTW pozdravujem Frýdlant :o)), ale dôležité je nezabudnúť pozrieť správy NOTAM, pretože prevádzková doba LZZI môže byť aktivovaná aj na základe NOTAMu (notmálne je to min. 2 dni vopred).

Autor:  Jaroslav Buryan [ 13. březen 2010, 22:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

Ano to je jasné, ale můžu překročit (přeletět) státní hranici z prostoru třídy E – ČR do prostoru třídy G- SR mimo TMA Žilina, třeba v prostoru Jablunkova, pak pokračovat v prostru G –SR a vyžádat si na Žilina Veža 124,15 vstup a průlet TMA směrem třeba na Martin? Tak je to snad možné???

Autor:  Vlado Foltín [ 14. březen 2010, 10:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

Áno, je možné letieť takmer tak, ako popisuješ, naviac vstup do TMA Žilina pod 5000FT (E) je možný aj bez nadviazania spojenia (len z G na Slovensku). Taktiež, avšak na spojení je možné letieť aj v ostatných TMA, triedy D (Poprad, Košice).

Autor:  Rosťa Stryk [ 16. březen 2010, 15:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

Frýdlant zdraví Vlada :D a děkuji za dopňující info.

Kdy si vezmete příklad z kolegů na severu a zvednete G např. do FL 95 :wink:

Mimochodem, pokud při nějaké diskuzi u Vás budeš moci argumentovat, pak mít vertikální hranici mezi G a C určenou nadmořskou výškou (vztaženou k regionálnímu QNH, jehož aktuální hodnotu si musím někde zjistiti, že? :whip: ), navíc tam kde je 1000 stop nad terénem výše, tak se zvedá hranice do této výšky, tak samozřejmě nenarušit prostor třídy C bude daleko problematičtější, než kdyby byla tato hranice definovaná letovou hladinou (standardní tlak 1013 hPa se přece jen tak často nemění).

.... A o bezpečnost, o tu nám jde především !

Ahoj Rosta

Autor:  Vlado Foltín [ 16. březen 2010, 15:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

Rosťa Stryk píše:
Kdy si vezmete příklad z kolegů na severu a zvednete G např. do FL 95 :wink:


Robíme na tom ... Komentár ohľadne FL/AMSL beriem, ale v horách sa zvyčajne lieta QNH. Taktiež spodné hranice TMA sú u nás definované v AMSL. Veru, iný kraj - iný mrav .... :)

Autor:  Rosťa Stryk [ 16. březen 2010, 16:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

Spodní hranice TMA chápu že jsou AMSL, zejména když jsou pod převodní výškou, ty jsou ale vztaženy ke QNH příslušného AD...

Každopádně výborná zpráva, že na tom děláte. Ono těch 8000 ft v horách není bůh ví co :D :jo: a teď když se otevírají hranice tak by nějaká unifikace přišla všem vhod :wink:

Ahoj

Autor:  V.Hrůza [ 14. prosinec 2010, 12:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

Zdravím,

vím že se na tom pracuje, ale: jak to vypadá s prodloužením možnosti poletování na Slovensko bez FPL?

Díky Václav

Autor:  Vlado Foltín [ 27. listopad 2011, 10:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

Pre informáciu nové hranice a klasifikácia priestorov CTR a TMA Žilina:

http://gliding.sk/?page=zobrazClanok&id=259

Autor:  V.Hrůza [ 27. listopad 2011, 16:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

Vlado Foltín píše:
Pre informáciu nové hranice a klasifikácia priestorov CTR a TMA Žilina:

http://gliding.sk/?page=zobrazClanok&id=259


Vlado, z jakého důvodu vzniklo žilinské TMA 3?

Autor:  Vlado Foltín [ 27. listopad 2011, 17:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

Podrobnosti vzniku TMA 3 Žilina nepoznám. Pýtal som sa v SNA a tiež nevedia.

Autor:  jirkajiricek [ 27. listopad 2011, 19:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

Vlado Foltín píše:
Pre informáciu nové hranice a klasifikácia priestorov CTR a TMA Žilina:

http://gliding.sk/?page=zobrazClanok&id=259


:(

Autor:  Hanes [ 30. květen 2012, 07:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

Ahoj, chystám se podpořit náš team na PMČR a zaletět si do Partizánského cessnou a rád bych se ujistil že můžu na Slovensko bez plánu. Platí to stále? Nebo nedejbože došlo ke změně k horšímu?
Díky za odpověď
Honza

Autor:  jirkajiricek [ 30. květen 2012, 08:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

do FL 80 bez plánu mimo řízený prostor, v řízeném prostoru na spojení s příslušným orgánem.

Autor:  Hanes [ 31. květen 2012, 15:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

jirkajiricek píše:
do FL 80 bez plánu mimo řízený prostor, v řízeném prostoru na spojení s příslušným orgánem.


Výborná zpráva, díky.
Honza

Autor:  Majo [ 13. prosinec 2013, 09:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

Od nového roku bez letového plánu aj medzi SR a PL :jo:

(C2177/13 NOTAMN
Q)LZBB/QAFXX/IV /NBO/E/000/999/4844N01942E116
A)LZBB B)1401010000 C)1403312359EST
E)REF ENR 1.10.1.1.1.2 LETY VFR, BOD A):
KAZDY LET VFR KRIZUJUCI STATNU HRANICU S VYNIMKOU LETU VFR
VYKONAVANEHO VO VZDUSNOM PRIESTORE TRIEDY G, PRI KTOROM JE KRIZOVANA
STATNA HRANICA MEDZI SLOVENSKOU REPUBLIKOU A CESKOU REPUBLIKOU A
MEDZI SLOVENSKOU REPUBLIKOU A POLSKOU REPUBLIKOU.)

Autor:  P.Black [ 11. únor 2014, 18:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na Slovensko bez letového plánu...

AIP/SUP 1/14 23.01.2014

1. Platnosť: od 6 FEB 2014 do 31 DEC 2014. 1. Validity: from 6 FEB 2014 to 31 DEC 2014.
2. Výnimka na predkladanie letového plánu pre lety VFR 2. Exception for submission of a flight plan for VFR flights
3. Od 01 JAN 2014 do 31 DEC 2014 pre odsek ENR 1.10.1.1.1.2
a) platí nasledovná zmena:
3. From 01 JAN 2014 to 31 DEC 2014 read para. ENR
1.10.1.1.1.2 a) as follows:
1.10.1.1.1.2 Lety VFR 1.10.1.1.1.2 VFR flights
Letový plán sa musí predložiť na tieto lety VFR: The flight plan shall be submitted for the following VFR flights:
a) každý let VFR križujúci štátnu hranicu s výnimkou letu VFR
vykonávaného vo vzdušnom priestore triedy G, pri ktorom je
križovaná štátna hranica medzi Slovenskou republikou
a Českou republikou a medzi Slovenskou republikou
a Poľskou republikou,
a) any VFR flight crossing the state boundary except VFR flight
carried out in airspace class G when the state boundary
between the Slovak Republic and Czech Republic is crossed
and between the Slovak Republic and Poland is crossed,
4. Referencie AIP SR: 4. AIP S. R. References:
ENR 1.10.1 Postupy na predkladanie letového plánu ENR 1.10.1 Procedures for the submission of a flight plan
5. V AIP SR, podsekcia GEN 0.3 Záznam o doplnkoch do AIP,
zaznamenajte AIP SUP 1/14.
5. Record entry of the AIP SUP 1/14 in the AIP S. R.,
subsection GEN 0.3 Record of AIP Supplements.
6. Tento AIP SUP obsahuje informácie z nasledujúcej správy
NOTAM, ktorá bude zrušená prostredníctvom NOTAMC
k dátumu účinnosti AIP SUP 1/14.
6. The following NOTAM has been incorporated into this AIP
SUP and will be cancelled by NOTAMC on the effective date of
the AIP SUP 1/14.
NOTAM C2177/13 NOTAM A2177/13
- KONIEC - - END -
SLOVENSKÁ REPUBLIKA
Letecká informačná služba
SLOVAK REPUBLIC
Aeronautical Information Services
LETOVÉ PREVÁDZKOVÉ SLUŽBY SLOVENSKEJ REPUBLIKY, štátny podnik
Letecká informačná služba Slovenskej republiky
Ivanská cesta 93
823 07 Bratislava
Slovak Republic
TEL : +421/2/48 57 26 10
: +421/2/48 57 26 30
FAX : +421/2/48 57 26 15
AFTN : LZIBYNYX
e-mail : aim@lps.sk
AIP SUP
1/14
23 JAN 2014
ENR

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/