Počasí         Soutěže 2024: FCC  PP  Fatraglide  JPJ  AZ Cup  PMCR  PMRg/PMCRj  FL   Safari  TCup  PPV  RP   RD  HOP  GGP      CPS On-line     archiv »  SK  Kalendář
Obsah fóra
diskusní fórum
Právě je 19. duben 2024, 22:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Na Slovensko bez letového plánu...
PříspěvekNapsal: 15. prosinec 2009, 11:58 
Offline

Registrován: 13. únor 2006, 21:30
Příspěvky: 163
MD Slovenské republiky publikovalo AIP Supplement, kterým se dočasně uděluje výjimka letům VFR prováděným ve třídě E a G na české straně a třídě G na slovenské straně z povinnosti podávat letový plán.

http://www.aecr.cz/949-bez-fpl-na-slovensko-ii/

Touto výjimkou nejsou dotčeny ostatní předpisy, zejména pak rozdělení vzdušného prostoru.

Upozorňujeme, že v ČR je G do 1000 ft AGL a E do FL 95 ( mimo řízené prostory), na Slovensku je mimo řízené prostory třída G do 8000 ft AMSL nebo 1000 ft AGL ( podle toho co je výše).

Informaci o regionálním tlaku platném pro celé Slovensko lze získat za letu na frekvenci Bratislava Information 124,3 MHz.
Na stejné frekvenci získáte také informace o aktivních prostorech.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 7. březen 2010, 13:03 
Offline

Registrován: 13. únor 2006, 21:30
Příspěvky: 163
Od kolegů ze SNA jsem dostal vysvětlení, které upřesňuje znění AIP SUP SK 10/09. Z něj vybírám:

1)let bez letového plánu smí být proveden ve vzdušných prostorech třídy G a E z ČR do SR, avšak s ohledem na skutečnost, že vzdušný prostor třídy G sahá na Slovensku pouze do 8000ft AMSL
2) let bez letového plánu ze SR do ČR smí být proveden pouze z prostoru třídy G ( tedy max 8000 ft AMSL)
3) při letu mezi ČR a SR, při němž je státní hranice překročena v oblasti TMA Žilina musí být podán letový plán z důvodu, že výše zmíněný AIP SUP 10/09 povoluje překročení státní hranice pouze z/ do třídy G na Slovensku
- TMA Žilina je v provozní době TWR definován jako vzdušný prostor třídy E od 1000ft AGL do 5000 ft AMSL a jako D od 5000ft AMSL do 8000ft AMSL, mimo provozní dobu se mění na oba prostory na třídu G ( obrázek TMA Žilina + AIP LZZI ...viz příloha)

Na Slovensku je vzdušný prostor rozdělen následovně:
GND – 8000ft AMSL třída G
Nad 8000 ft AMSL třída C ( v oblasti hor je vzdušný prostor třídy G do 1000 ft AGL tam, kde je to výše než 8000 ft AMSL)

Mrazik
Příloha:
AD 2-LZZI-1.pdf [154.33 KiB]
4033 krát


Přílohy:
TMA Zilina.JPG
TMA Zilina.JPG [ 236.85 KiB | Zobrazeno 116081 krát ]
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 12. březen 2010, 18:05 
Offline

Registrován: 5. únor 2006, 08:10
Příspěvky: 27
Bydliště: FM
Protože to máme z LKFR kousek a problematika mě osobně zajímá :wink: chtěl bych si ujasnit:

V provozní době LZZI musím mít podaný FPL, protože nesplňuji podmínku AIP SUP 10/09, který povoluje překročení státní hranice pouze z/ do třídy G na Slovensku, tomu rozumím, chápu a akceptuji.

Mimo provozní dobu LZZI (téměř celé víkendy a sviatky, pokud někdo 24 hodin nepožádá o otevření letiště, ale to si vždy předem ověřím TEL nebo po FREQ) podmínku AIP SUP 10/06 splňuji a tedy žádný letový plán nepodávám.

Jest tak, pýtam sa priatelov zo SNA ?

Vďaka

Rasťo


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 12. březen 2010, 19:55 
Offline

Registrován: 13. únor 2006, 21:30
Příspěvky: 163
No nejsem sice ze SNA, ale něco o tom vím :-)

Je to Rosťo přesně tak. Mimo provozní dobu TWR Žilina je TMA prostor třídy G a tudíž do něj můžeš vstoupit bez FPL.

Mrazik


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. březen 2010, 11:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 9. únor 2004, 08:33
Příspěvky: 145
Bydliště: Nitra
Je to tak, ako to písal RS (BTW pozdravujem Frýdlant :o)), ale dôležité je nezabudnúť pozrieť správy NOTAM, pretože prevádzková doba LZZI môže byť aktivovaná aj na základe NOTAMu (notmálne je to min. 2 dni vopred).


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. březen 2010, 22:32 
Offline

Registrován: 12. únor 2003, 18:24
Příspěvky: 107
Bydliště: LKZA
Ano to je jasné, ale můžu překročit (přeletět) státní hranici z prostoru třídy E – ČR do prostoru třídy G- SR mimo TMA Žilina, třeba v prostoru Jablunkova, pak pokračovat v prostru G –SR a vyžádat si na Žilina Veža 124,15 vstup a průlet TMA směrem třeba na Martin? Tak je to snad možné???

_________________
Jarda


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14. březen 2010, 10:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 9. únor 2004, 08:33
Příspěvky: 145
Bydliště: Nitra
Áno, je možné letieť takmer tak, ako popisuješ, naviac vstup do TMA Žilina pod 5000FT (E) je možný aj bez nadviazania spojenia (len z G na Slovensku). Taktiež, avšak na spojení je možné letieť aj v ostatných TMA, triedy D (Poprad, Košice).


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16. březen 2010, 15:33 
Offline

Registrován: 5. únor 2006, 08:10
Příspěvky: 27
Bydliště: FM
Frýdlant zdraví Vlada :D a děkuji za dopňující info.

Kdy si vezmete příklad z kolegů na severu a zvednete G např. do FL 95 :wink:

Mimochodem, pokud při nějaké diskuzi u Vás budeš moci argumentovat, pak mít vertikální hranici mezi G a C určenou nadmořskou výškou (vztaženou k regionálnímu QNH, jehož aktuální hodnotu si musím někde zjistiti, že? :whip: ), navíc tam kde je 1000 stop nad terénem výše, tak se zvedá hranice do této výšky, tak samozřejmě nenarušit prostor třídy C bude daleko problematičtější, než kdyby byla tato hranice definovaná letovou hladinou (standardní tlak 1013 hPa se přece jen tak často nemění).

.... A o bezpečnost, o tu nám jde především !

Ahoj Rosta


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16. březen 2010, 15:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 9. únor 2004, 08:33
Příspěvky: 145
Bydliště: Nitra
Rosťa Stryk píše:
Kdy si vezmete příklad z kolegů na severu a zvednete G např. do FL 95 :wink:


Robíme na tom ... Komentár ohľadne FL/AMSL beriem, ale v horách sa zvyčajne lieta QNH. Taktiež spodné hranice TMA sú u nás definované v AMSL. Veru, iný kraj - iný mrav .... :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16. březen 2010, 16:36 
Offline

Registrován: 5. únor 2006, 08:10
Příspěvky: 27
Bydliště: FM
Spodní hranice TMA chápu že jsou AMSL, zejména když jsou pod převodní výškou, ty jsou ale vztaženy ke QNH příslušného AD...

Každopádně výborná zpráva, že na tom děláte. Ono těch 8000 ft v horách není bůh ví co :D :jo: a teď když se otevírají hranice tak by nějaká unifikace přišla všem vhod :wink:

Ahoj


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14. prosinec 2010, 12:11 
Offline

Registrován: 24. leden 2010, 11:36
Příspěvky: 35
Bydliště: Břeclav
Zdravím,

vím že se na tom pracuje, ale: jak to vypadá s prodloužením možnosti poletování na Slovensko bez FPL?

Díky Václav

_________________
V.Hrůza
Aeroklub Břeclav


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27. listopad 2011, 10:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 9. únor 2004, 08:33
Příspěvky: 145
Bydliště: Nitra
Pre informáciu nové hranice a klasifikácia priestorov CTR a TMA Žilina:

http://gliding.sk/?page=zobrazClanok&id=259


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27. listopad 2011, 16:25 
Offline

Registrován: 24. leden 2010, 11:36
Příspěvky: 35
Bydliště: Břeclav
Vlado Foltín píše:
Pre informáciu nové hranice a klasifikácia priestorov CTR a TMA Žilina:

http://gliding.sk/?page=zobrazClanok&id=259


Vlado, z jakého důvodu vzniklo žilinské TMA 3?

_________________
V.Hrůza
Aeroklub Břeclav


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27. listopad 2011, 17:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 9. únor 2004, 08:33
Příspěvky: 145
Bydliště: Nitra
Podrobnosti vzniku TMA 3 Žilina nepoznám. Pýtal som sa v SNA a tiež nevedia.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27. listopad 2011, 19:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 21. listopad 2006, 18:08
Příspěvky: 465
Vlado Foltín píše:
Pre informáciu nové hranice a klasifikácia priestorov CTR a TMA Žilina:

http://gliding.sk/?page=zobrazClanok&id=259


:(

_________________
Jiří Pělucha, LKFR, kontejner
jiripelucha(malpa)gmail(kropka)com


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. květen 2012, 07:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 3. duben 2003, 20:12
Příspěvky: 102
Bydliště: Šumperk
Ahoj, chystám se podpořit náš team na PMČR a zaletět si do Partizánského cessnou a rád bych se ujistil že můžu na Slovensko bez plánu. Platí to stále? Nebo nedejbože došlo ke změně k horšímu?
Díky za odpověď
Honza


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. květen 2012, 08:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 21. listopad 2006, 18:08
Příspěvky: 465
do FL 80 bez plánu mimo řízený prostor, v řízeném prostoru na spojení s příslušným orgánem.

_________________
Jiří Pělucha, LKFR, kontejner
jiripelucha(malpa)gmail(kropka)com


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. květen 2012, 15:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 3. duben 2003, 20:12
Příspěvky: 102
Bydliště: Šumperk
jirkajiricek píše:
do FL 80 bez plánu mimo řízený prostor, v řízeném prostoru na spojení s příslušným orgánem.


Výborná zpráva, díky.
Honza


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. prosinec 2013, 09:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24. listopad 2010, 12:00
Příspěvky: 227
Bydliště: Nitra
Od nového roku bez letového plánu aj medzi SR a PL :jo:

(C2177/13 NOTAMN
Q)LZBB/QAFXX/IV /NBO/E/000/999/4844N01942E116
A)LZBB B)1401010000 C)1403312359EST
E)REF ENR 1.10.1.1.1.2 LETY VFR, BOD A):
KAZDY LET VFR KRIZUJUCI STATNU HRANICU S VYNIMKOU LETU VFR
VYKONAVANEHO VO VZDUSNOM PRIESTORE TRIEDY G, PRI KTOROM JE KRIZOVANA
STATNA HRANICA MEDZI SLOVENSKOU REPUBLIKOU A CESKOU REPUBLIKOU A
MEDZI SLOVENSKOU REPUBLIKOU A POLSKOU REPUBLIKOU.)

_________________
Marián Hadnagy


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11. únor 2014, 18:01 
Offline

Registrován: 21. leden 2003, 16:03
Příspěvky: 82
AIP/SUP 1/14 23.01.2014

1. Platnosť: od 6 FEB 2014 do 31 DEC 2014. 1. Validity: from 6 FEB 2014 to 31 DEC 2014.
2. Výnimka na predkladanie letového plánu pre lety VFR 2. Exception for submission of a flight plan for VFR flights
3. Od 01 JAN 2014 do 31 DEC 2014 pre odsek ENR 1.10.1.1.1.2
a) platí nasledovná zmena:
3. From 01 JAN 2014 to 31 DEC 2014 read para. ENR
1.10.1.1.1.2 a) as follows:
1.10.1.1.1.2 Lety VFR 1.10.1.1.1.2 VFR flights
Letový plán sa musí predložiť na tieto lety VFR: The flight plan shall be submitted for the following VFR flights:
a) každý let VFR križujúci štátnu hranicu s výnimkou letu VFR
vykonávaného vo vzdušnom priestore triedy G, pri ktorom je
križovaná štátna hranica medzi Slovenskou republikou
a Českou republikou a medzi Slovenskou republikou
a Poľskou republikou,
a) any VFR flight crossing the state boundary except VFR flight
carried out in airspace class G when the state boundary
between the Slovak Republic and Czech Republic is crossed
and between the Slovak Republic and Poland is crossed,
4. Referencie AIP SR: 4. AIP S. R. References:
ENR 1.10.1 Postupy na predkladanie letového plánu ENR 1.10.1 Procedures for the submission of a flight plan
5. V AIP SR, podsekcia GEN 0.3 Záznam o doplnkoch do AIP,
zaznamenajte AIP SUP 1/14.
5. Record entry of the AIP SUP 1/14 in the AIP S. R.,
subsection GEN 0.3 Record of AIP Supplements.
6. Tento AIP SUP obsahuje informácie z nasledujúcej správy
NOTAM, ktorá bude zrušená prostredníctvom NOTAMC
k dátumu účinnosti AIP SUP 1/14.
6. The following NOTAM has been incorporated into this AIP
SUP and will be cancelled by NOTAMC on the effective date of
the AIP SUP 1/14.
NOTAM C2177/13 NOTAM A2177/13
- KONIEC - - END -
SLOVENSKÁ REPUBLIKA
Letecká informačná služba
SLOVAK REPUBLIC
Aeronautical Information Services
LETOVÉ PREVÁDZKOVÉ SLUŽBY SLOVENSKEJ REPUBLIKY, štátny podnik
Letecká informačná služba Slovenskej republiky
Ivanská cesta 93
823 07 Bratislava
Slovak Republic
TEL : +421/2/48 57 26 10
: +421/2/48 57 26 30
FAX : +421/2/48 57 26 15
AFTN : LZIBYNYX
e-mail : aim@lps.sk
AIP SUP
1/14
23 JAN 2014
ENR


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz