Gliding.cz http://www.gliding.cz/forum/ |
|
Schengen http://www.gliding.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=1631 |
Stránka 1 z 8 |
Autor: | Midar [ 2. prosinec 2007, 20:12 ] |
Předmět příspěvku: | Schengen |
Ahoj lidi, za tři neděle vstoupíme do Schengenu, což není žádná novinka. Dlouho jsem se těšil, jak to teď bude, paráda, sedneme a prdprdprd třeba do Německa. Jenže se ke mě v poslední době dostávají rozporuplné informace, které mou radost kazí. Po poměrně příznívých informacích (kupř. http://zpravy.idnes.cz/hranice-padnou-i ... domaci_cen , což už tu někdo postnul) jsem se doslechl i špatné zprávy, kupříkladu tu, že nebude možné se jentak sebrat, podat plánek, a z kteréhokoliv letiště letět na kterékoliv v Schengenském prostoru. ![]() Takže se ptám - má někdo bližší a konkrétnější informace o tom co nás čeká, resp. jak to již probíhá mezi stávajícími státy Schengenské dohody? A co ADIZ? Zůstane? ![]() |
Autor: | Johnp [ 2. prosinec 2007, 23:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
http://zpravy.idnes.cz/odpovedi.asp?t=schengen ...tady policajti odpovídali na dotazy ohledně schengenu a někdo se ptal, jestli může překročit hranice, když jde třeba na houby...a to může, tak proč bych teda nemohl letadlem, samozřejmě respektujíce jejich zakázané a jiné prostory...jen bacha, se zvířatama je to trošku jinak ![]() opakovaně tam bylo také zmíněno, že hranici bude možné překročit KDEKOLIV s ohledem na soukromé pozemnky, chráněné území apod. odtud bych to analogicky chápal i se vzdušným prostorem Nepátral jsem nijak usilovně, ale na zákaz jsem nenarazil... |
Autor: | Petr Prchal [ 2. prosinec 2007, 23:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Johnp píše: http://zpravy.idnes.cz/odpovedi.asp?t=schengen
...tady policajti odpovídali ... ale na zákaz jsem nenarazil... Kdysi (o málo víc než rok) jsem strávil pracovně nějakej čas ve Štrasburku jen kousek na býv. hlavní letiště - dnes v zástavbě a jen aeroklub, výsadky a pár pidifirmiček. Začal jsem se vykecávat s postarším frantíkem (znal ČR velmi dobře, dokonce kdysi postupně vlastnil 105 a snad 142 a uměl zaplaťpánbůh německy ). Na moji otázku proč nelétají za Rýn (hranice), který byl odhadem od letiště max 1 km (bylo to krásně vidět podle utaženého okruhu výsadkového Turboportera), když za vodou o hodně dál bylo vidět provoz německého AK letiště odpověděl : NEJDE TO, STOJÍ TO STRAŠNĚ MOC PAPÍROVÁNÍ A STAROSTÍ. NESTOJÍ TO ZA TO!!! Scheisse EG!!! Nevím co víc dodat, jen že to úplně nakonec je taky pravda. ![]() ČauP |
Autor: | Johnp [ 3. prosinec 2007, 13:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Taky se to dá brát tak, že kdo se moc ptá, ten se moc dozví...tak tedy sejdeme se ve vazbě v Bayreuthu ![]() Na letošník regionech, kde jsme podstoupili trochu rozpačitý návrat polských polí a políček jsem slyšel mnohé zastesknutí po Schengenu...že by tedy zase nic? Ještě chvilku mi to bude vrtat hlavou a možná se po tom fakt začnu pídit ![]() ![]() |
Autor: | Jiří Cihlář [ 3. prosinec 2007, 17:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Musím říci, že jsem se snažil na seminář sehnat někoho, kdo by nám popsal metodiku létání za hranici v rámci Shengenu. Bohužel je situace taková, že opravdu nikdo zatím neví... ![]() Honzo, ohledně Polska to bylo o něčem jiném. Dočasně byl na polské straně vyčleněn prostor, ve kterém jsem se mohli pohybovat letecky, bohužel jaksi ta situace nebyla řešena pozemně. Podobně to bylo i na rakouské straně, kde však z hlediska pozemního transportu nebyl problém. Tato situace bude asi pro příští období snazší v tom směru, že pokud nebudou jednotná pravidla pro vzdušný prostor Shengenu, budeme muset opětně žádat o uvolění části vzdušného prostoru Polska, Rakouska nebo Německa a odpadnou nesmyslní "aktivní blbci" na některé straně hranice. Jak to bude do budoucna se asi v současné době příliš neví, nebo to možná ví jen pár zasvěcených a ne ještě na 100%. Bylo by asi v zájmu AeČR a popřípadě jiných organizací (napadá mě AOPA a LAA), aby tuto situaci žádaly vysvětlit po MD nebo ÚCL. Hovoří se něco o březnu v tom smyslu, že by měl být jasný pohyb ve vzdušném prostoru - ale nevím, jeslti se to netýká jen velké dopravy a odbavení cestujících. Přesto by bylo dobré říci, jaká je alespoň představa. Protože jinak vzniká možnost přeletu hranice a prokázání se jako euroobčan. Nebo to něco zakazuje? Asi ano, jako obvykle.... |
Autor: | Johnp [ 3. prosinec 2007, 17:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je mi jasné, že to v Polsku i Rakousku bylo jiné. (Mj. osobně jsem vyzkoušel obojí ![]() Zkusím se zeptat někoho, kdo by mohl vědět víc, nebo mě aspoň pošle za někým jiným. Osobně si však myslím, že pokud se tím někdo zabývá, tak pouze ohledně "velké" letecké dopravy, takže by nás možná měl někdo (nějaké sdružení? ![]() |
Autor: | Jiří Cihlář [ 3. prosinec 2007, 17:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nemá někdo z pilotů, kteří žijí nyní v zemích Shengenu nějaké zkušenosti? |
Autor: | Buros [ 3. prosinec 2007, 20:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jiří Cihlář píše: Nemá někdo z pilotů, kteří žijí nyní v zemích Shengenu nějaké zkušenosti?
holandsko - nemecko zadny problem. jestli je to automaticky nebo na zaklade nejake uprsenujici smlouvy mezi obema zemema, nevim... |
Autor: | Jiří Cihlář [ 3. prosinec 2007, 21:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Údajně se hovoří o možnosti létat na letový plán, ale nevím, jak to bude schůdné pro plachťáky. |
Autor: | Jardax [ 3. prosinec 2007, 22:06 ] |
Předmět příspěvku: | Schengen |
Byl jsem na slovenském symposiu v Trenčíně. Vlado Foltín zde měl úvodní přednášku: Vetroně a vzdušný prostor, ve které se dotknul rovněž Schengenu. Na Slovensku bude možno létat s větroněm přes hranice od 1.4.2008. Bude nutno podal letový plán (FPL). Např. v Rakousku a Německu pro větroně, závěsné kluzáky a padákové kluzáky se FPL nemusí podávat. Je snaha (nevím kdo to zařizuje - Ae SK?), aby se i na Slovensku FPL nemusel podávat a existoval podobný postup. Na druhé straně při podání FPL máte zase zajištěn SAR. Samozřejmě je nutno počítat s korespondencí v angličtině, studiem prostorů a pod., ale to dnes při možnosti získat podrobné informace přes internet není problém. |
Autor: | Ludvajz [ 5. prosinec 2007, 07:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jako VLP ze Slaného jsem se o tuto problematiku trochu zajímal a vychází z toho, že letecký zákon nikdo nezměnil, i když si nakrásně pasováci přestali hrát na hranicích. Takže nejlepší je poslat trochu v předstihu na ÚCL žádost o změnu statutu letiště z vnitrostátního na mezinárodní a protože už se to nedává ke schválení cizinecké policii, ale vyřídí to přímo letišťáři na ÚCL je ten proces podstatně kratší. Podle jejich vyjádření je to záležitost na dny bez nějakých nových kontrol atd. Pak už jenom změna do AIP atd. Ten postup vychází z několika schůzek mezi MD, ÚCL a Ciz. policií. Týká se to samozřejmě jenom vnitřní hranice. Vnější hranici schengenu schvaluje pořád ciz. policie. FPL na mezinárodní lety nikdo nemění a nemá to souvislost s odbavením, to že se možná alespoň pro větroně trochu uleví je možné, ale závisí to hlavně taky na té druhé straně. |
Autor: | Jiří Cihlář [ 5. prosinec 2007, 08:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Aby si ale někdo nevymyslel, že jako mezinárodní letiště musím být oplocen, nosit jmenovky atd. atd. Je někde definice mezinárodního letiště v rámci vnitřní hranice EU nebo je mezinárodní letiště stanoveno jednou definicí? |
Autor: | harry [ 5. prosinec 2007, 10:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
No právě, bude to možná znamenat místnost vyhrazenou pro odbavení cestujících, pro cizineckou policii a celníky (i když tam nebude mít sídlo). Ale nejhorší bude zřejmě zajištění neveřejné části letiště oplocením nebo nějakým režimem hlídáním, v každém případě se dostane každý zájemce do úřednického kolotoče a budou muset změnit letištní řád, plnit požadavky předpisu L-14, L-17 a dalších takže to v závěru může dopadnout tak že aeroklub nebo vlastník či provozovatel letiště potáhne zvýšené náklady s tímto vším spojenými kvůli tomu že pár členů nebo místních párkrát do roka ušetří čas a poplatky za nutné přistání na mezinárodní letiště. To si každý musí spočítat, problém je že ten odhad nákladů je v tuto chvíli dost zamlžený. Byl jsem osobně na jednáních ohledně Schengenu a musím říct, že tam bylo dost nejasno v tom jak si to představuje MD, potažmo ÚCL a MV, to byly diametrální rozdíly právě v tomto ohledu. Obávám se že bude muset nastat celá řada jednání s patřičnými orgány aby se dosáhlo podobného stavu jako platí v Alpách nebo v plachtařských lokalitách dosavadních Schengenských států |
Autor: | Vlasta Dvořák [ 5. prosinec 2007, 13:00 ] |
Předmět příspěvku: | Schengen |
Přátelé, klídek, nespíme ani v tomto případě. Řešíme to a jsme na dobré stopě. Mrazík po dvou schůzkách na MD poslal dopis s návrhem na úpravu předpisů s tím souvisejících. Počkáme na vyjádření a uvidíme co bude následovat. Každopádně dostanete konečné řešení. Ale bylo by taky dobré, aby jsme se naučili správně vzdušný prostor používat, abychom nezavdávali podněty k nedůvěře v řádného a bezpečného provozovatele. Šantán P.S. Ano, v EU se tak někde létá na základě dvoustranných dohod již roky. Máte i pravdu, že ministerstvo vnitra má ale na tento náš požadavek jiný názor, který je dalek nějaké volnosti. Měl jsem je tady na LKRO na řešení vnější hranice a tak jsem jim naši snahu vysvětloval. Marně. Ale to jsou jen názory úředníků, proto si počkejme na rozhodnutí politiků. harry píše: No právě, bude to možná znamenat místnost vyhrazenou pro odbavení cestujících, pro cizineckou policii a celníky (i když tam nebude mít sídlo). Ale nejhorší bude zřejmě zajištění neveřejné části letiště oplocením nebo nějakým režimem hlídáním, v každém případě se dostane každý zájemce do úřednického kolotoče a budou muset změnit letištní řád, plnit požadavky předpisu L-14, L-17 a dalších takže to v závěru může dopadnout tak že aeroklub nebo vlastník či provozovatel letiště potáhne zvýšené náklady s tímto vším spojenými kvůli tomu že pár členů nebo místních párkrát do roka ušetří čas a poplatky za nutné přistání na mezinárodní letiště. To si každý musí spočítat, problém je že ten odhad nákladů je v tuto chvíli dost zamlžený.
Byl jsem osobně na jednáních ohledně Schengenu a musím říct, že tam bylo dost nejasno v tom jak si to představuje MD, potažmo ÚCL a MV, to byly diametrální rozdíly právě v tomto ohledu. Obávám se že bude muset nastat celá řada jednání s patřičnými orgány aby se dosáhlo podobného stavu jako platí v Alpách nebo v plachtařských lokalitách dosavadních Schengenských států |
Autor: | Jaroslav Buryan [ 5. prosinec 2007, 20:18 ] |
Předmět příspěvku: | klídek |
Přátelé žádný klídek. Pokud něco řešíte a nespíte, tak je dobré členy informovat. Předešlo by se někdy zbytečným diskuzím. Jestli někdo může překračovat hranici volně, třeba v lodi, na řece, která je chvíli tady a chvíli tam, tak proč by to samé nemohlo platit pro vzduch. (ten je přece naše moře). Pokud se budu pohybovat v prostorech E event. G tak je přeci jedno jestli startuji z letiště, které je tady nebo třeba 2 km. tam. Možná zjednodušený pohled, ale myslím že tak to vidí "mlčící většina". |
Autor: | Jiří Cihlář [ 5. prosinec 2007, 20:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klídek |
Jaroslav Buryan píše: Přátelé žádný klídek.
Pokud něco řešíte a nespíte, tak je dobré členy informovat. Předešlo by se někdy zbytečným diskuzím. Jestli někdo může překračovat hranici volně, třeba v lodi, na řece, která je chvíli tady a chvíli tam, tak proč by to samé nemohlo platit pro vzduch. (ten je přece naše moře). Pokud se budu pohybovat v prostorech E event. G tak je přeci jedno jestli startuji z letiště, které je tady nebo třeba 2 km. tam. Možná zjednodušený pohled, ale myslím že tak to vidí "mlčící většina". Jardo, máme asi všichni stejný názor. Ale pravděpodobně ve světe je vžitý názor, že letadlo je teroristický nástroj, zatímco kanoe asi ne. Proto tyhle nesmysly. Věřím, že Mrazík asi hodně jedná, ale to bude běh na dlouhou trať a že si ještě dost počkáme, než se bude dát letět například Lešno s návratem. Myslím si, že pro úředníka je letadlo jako letadlo a vůbec nerozlišuje kluzák například od B747. Bylo by asi vhodné, aby příslušné orgány vyjednaly nějakou schůdnou cestu pro létání přes hranice i pro kluzáky, která by mohla být snadno proveditelná - cesta letového plánu? Nevidím to dobře cestou mezinárodního letiště kvůli problémům, které popisuje Ivan. A dále mě děsí ta nejednotnost MV, MD a ÚCL. Cesta dvoustranných dohod je asi možná, ale bude to běh na dlouhou trať. Takže podle mne i v příštím roce budeme muset na závody požádat o vymezení vzdušného prostoru pro kluzáky ![]() |
Autor: | Vlasta Dvořák [ 7. prosinec 2007, 14:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klídek |
Jardo, chápu Tě, ale věř, že jdeme za věcí docela tvrdě a věcně. Není žádoucí, aby jsme veřejně šířili polotovary a vytvářeli prostředí pro dikusi, která v mnohých případech může být kontraproduktivní. Nemusíš se unavovat popisováním současného stavu a nějakých úvah, neboť je nám to všem dobře známo, včetně těch porovnání. Velice často létáme ven a touto otázkou se zabýváme již dva roky. Nebudu tady prozrazovat ani text žádosti na úpravu příslušných platných předpisů, který jsme poslali ani prozrazovat chystaný manévr. Věř, víme co chceme, víme s kým o tom jednat, umíme to jasně zformulovat a taky víme jak můžeme být vyslyšeni. Máš-li něco rychlejšího k dasažení cíle, dej to sem. Šantán Jaroslav Buryan píše: Přátelé žádný klídek.
Pokud něco řešíte a nespíte, tak je dobré členy informovat. Předešlo by se někdy zbytečným diskuzím. Jestli někdo může překračovat hranici volně, třeba v lodi, na řece, která je chvíli tady a chvíli tam, tak proč by to samé nemohlo platit pro vzduch. (ten je přece naše moře). Pokud se budu pohybovat v prostorech E event. G tak je přeci jedno jestli startuji z letiště, které je tady nebo třeba 2 km. tam. Možná zjednodušený pohled, ale myslím že tak to vidí "mlčící většina". |
Autor: | Honza Šmaha [ 7. prosinec 2007, 15:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Věřím a chápu. Jen by mi udělalo obrovskou radost, kdyby se kompetentní úředníci (v případě hranic samozřejmě) začali chovat k větroňům trochu jako k těm lodičkám na Dyji. Taky mají myslím blíž ke sportovnímu náčiní, než k dopravním prostředkům. A jsou ostatně i vyrobeny z podobného materiálu. |
Autor: | Jaroslav Buryan [ 7. prosinec 2007, 21:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ale, ale, to mi něco připomíná. Snad můžu napsat svůj názor. O tom snad toto fórum je. |
Autor: | Pup [ 8. prosinec 2007, 14:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jaroslav Buryan píše: Ale, ale, to mi něco připomíná.....
Mně taky. Ze všeho nejvíc minulý režim... Demokraticky jste si nás zvolili, tak teď demokraticky držte hubu a na nic se ani neptejte, protože my víme nejlíp, co je pro vás nejlepší. Tolik arogance v několika větách se jen tak nevidí. Jestli má někdo něco lepšího k dosažení cíle??? Možná ano, ale to by musel nejdříve o současném stavu něco vědět!!! Měl jsem za to, že naše lítání je legální a máme na něj právo, ale podle všeho to je úplně jinak a musíme o něj bojovat potají partyzánským způsobem. Nedejbože, aby se o tom diskutovalo. Ať žije otevřený demokratický AeČR!!! Organizaci postavenou na takových základech budou skutečně všichni respektovat a považovat za svou. Nebudu se opakovat, už jsem to tady jednou psal: http://www.gliding.cz/forum/viewtopic.php?p=18953#18195 |
Stránka 1 z 8 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |