Gliding.cz
http://www.gliding.cz/forum/

Vzdušný prostor
http://www.gliding.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=1028
Stránka 1620

Autor:  Johnp [ 17. únor 2015, 13:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brdy pro drony

TDC píše:
http://www.novinky.cz/domaci/361860-s-drony-se-roztrhl-pytel-stat-chysta-cviciste-v-brdech.html


Zruší nám vojenský újezd Brdy, udělají tam omezený prostor pro drony :(


Tak snad jim případně to hřiště bude stačit řádově menší...chtělo by to zalobbovat:)

Autor:  StaPo [ 17. únor 2015, 13:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

a hlavně nižší. Pokud by to byl např. kroužek uprostřed těch nejrozsáhlejších lesních komplexů
od nuly do 1000 ft GND, tak by se s tím dalo bez problémů asi žít.

Autor:  Zdenek Boruvka [ 30. březen 2015, 19:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: nové prostory od října 2015

budeme mít kde létat? chystají se nové prostory, mrknul jsem na to jen v rychlosti ale je toho dost viz http://www.caa.cz/uverejneni-navrhu-opa ... urce=email Připomínkové řízení je do 10.4. 2015 tak to už nemáme moc času, jestli to jde připomínkovat. Chtěl jsem to napsat jako nové téma do "vzdušného prostoru" ale nějak mi to nové téma nechce nabídnout.
:rocket:
ZB

Autor:  StaPo [ 30. březen 2015, 22:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

Ahoj Zdenku,
připomínky by se snad měly odehrávat podle Článku III:
Ve smyslu § 172 odst. 4 správního řádu se k tomuto návrhu může kdokoli, jehož práva, povinnosti nebo zájmy mohou být opatřením obecné povahy přímo dotčeny, uplatnit u správního orgánu písemné připomínky ve lhůtě 30 dnů od jeho zveřejnění.
Pokud je datum zveřejnění (nenašel jsem ho nikde uveden) shodný s datem vyvěšení 25.3.2015 (ten datum je tam takto uváděn, tu ekvivalenci pouze hádám), tak by připomínky měly být přijímány až do 24.4.2015, jestli dobře počítám. Tebou uváděný datum 10.4.2015 je nazývám Dnem Svěšení. Význam tohoto termínu pouze tipuji jako datum kdy přijde nástěnkářka a odšpendlíkuje dokument z úřední desky a z webu. Křesťany o Velikonocích by asi napadly i jiné konotace, ale to sem snad nepatří :D .
PS: doufám, že když je tento dokument správně nazýván jako NÁVRH OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY, tak spousta formulačních nepřesnosti použitím vidu dokonavého (např. "slučuje se CTA 1 BRNO a CTA 2 BRNO, vzniká nové CTA..." namísto správného "navrhuje se sloučit...") souvisí s momentálně dočasným pobytem cizích vojsk na našem území fakt jenom číročirou náhodou...

Autor:  Radek [ 2. duben 2015, 15:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

Ahoj, připomínky můžu poslat zase, napište mi akorát ke kterým prostorům, jinak napíšu jen to co vadí mě ... na jednání o prostorech chodí Mrazík, je možný že ví víc informací ... ta Praha je strašidelná takhle obrovská, ale počítám že naše vyjednávací pozice proti ušetřeným milionům za palivo a hlavně miliardám z řízení provozu do rozpočtu není velká ... navíc koukám že to poslední kolo je až od 95 ... R.

Autor:  Johnp [ 2. duben 2015, 16:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

No, ale snad nemůže mít jedno letiště TMA přes půl republiky...:( nevím, jaké jsou statistky, ale pochybuji, že na Ruzyni nějak výrazně přibylo pohybů...

Autor:  FELix [ 2. duben 2015, 16:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

Ta "strašidelná Praha" alias TMA IX PRAHA je až od FL 95, viz též lepší mapku: http://www.caa.cz/file/7748

Autor:  Dušan Kmeť [ 2. duben 2015, 17:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

To je sice od 95, zatím. To ale neznamená, že jednou to třeba bude jen 65 a plachtařské vytížení tohoto prostoru je jasné :( . Za ten jihozápadní cancour směrem do němec bych bojoval, když už ne proti celému TMA IX.
Toť můj podnět.

Autor:  begis [ 2. duben 2015, 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

Což o to, FL95 dobrý... Ale TMA II (nově Vodochody, po staru podle mapy, co mám na stole Praha) bylo 3500 AMSL a ne 2000 AMSL :-(

Autor:  Jiří Cihlář [ 2. duben 2015, 21:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

Podle mne vznik dalšího počtu TRA a řízených prostorů v horním vzdušném prostoru je ze sportovního hlediska špatný. Protože penalizačně je jinak postupováno při narušení výškového limitu a jinak při vstupu do prostoru.
Dále je to otázka sankcí a pokut.
Budu se muset zeptat odpovědného člověka, proč takový nárůst. Protože pokud to někdo zdůvodní tím, že vlastně kluzák nad FL 95 nemůže, tak je to celé špatně. Mne jen tak zaujalo spojení TMA Brno a TMA Ostrava novým TMA se spodní hranicí FL 75, které jen pomůže komerčním zájmům, kdy se přeskakuje před letem na jih z Brna do Ostravy a odtud se pak letí do destinace. Že se tím zašperuje cesta ze západu na východ je asi jasné.

No nic domnívat se můžeme, co chceme, ale kupodivu vojenské prostory se nemění, ale bezpečnost je asi zaklínadlem zvětšování TMA letišť - Praha, Brno, Ostrava. Této situaci ani nepomůže plánované změnšení TMA jiných letišť v blízké budoucnosti, protože nám ho zcela nahradí zvětšení pro Brno, Prahu, Ostravu a možná i Karlovy Vary. O drobných kosmetických úpravách, které to dále vylepšují jak popisované snížení dolní hranice, ani nemluvě.

Autor:  Martin N. [ 3. duben 2015, 10:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

Mě by hlavně zajímal smysl toho TMA IX. V Mnichově, kde je oproti Praze trojnásobný provoz, mají TMA zhruba stejně velký, jako je to dosavadní Pražský. A nad FL 95 (respektive FL 100, protože třída E sahá v Německu výš než u nás) nic nepotřebují.

Autor:  Tomáš Rendla [ 3. duben 2015, 15:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

Ahoj všem,

před chvilkou mě Míra Hammer upozornil na tuhle diskuzi.
Prosím, než se budete k něčemu vyjadřovat a psát připomínky, pečlivě si návrh prozkoumejte. Na naše létání do FL95 nemá žádný dopad.
Nové TMA Praha je od FL95 výše a je vytvořeno pro řešení návaznosti mezi ACC Praha a APP Praha. Stejný interface má i zmiňovaný Mnichov, jen není ohraničen prostorem.
Propojení Brna s Ostravou existuje už od loňského roku (ruční oprava staré mapy) a i když není ideální, je rozhodně lepší než bývalé MTMA a MCTR Přerov.
Snížení některých TRA na FL 95 navazuje na snížení horní hranice MTMA a TMA regionáních letišť na FL 95. Opět bez dopadu na náš provoz. (sportovní pohled by něměl rozlišovat naruším-li TRA nebo prostor třídy C...obojí je špatně)
Změny CTA a pod na nás nemají žádný dopad, takže nemá smysl se jimi zabývat. Použijete je maximálně při dotazu na nějaký prostor nebo pokud poletíte IFR nebo VFR v hladině s motorákem.
Naopak malé vylepšení přináší rozdělení TRA 2 (Dědice) a úprava prostoru TRA vybíhajího od MTMA Náměšť k Jihlavě. Ten poslední prostor je od 5000AMSL.

V rámci činnosti ASM (aispace management) probíhá jednání o novém uspořádání vzdušného prostoru kolem regionálních letišť (snažíme se o zmenšení), ale jde to pomalu.
Nic ve spodním vzdušném protoru se neděje bez našeho vědomí a souhlasu, naopak vše nad FL 95 ponecháváme k dispozici ŘLP a AČR, protože tam naše zájmy vyjma vlny nejsou.

Pokud máte někdo nějaký konkrétní dotaz tak sem s ním. Rád budu reagovat. Jen prosím zanechte paniky. Sezóna je tu! :-)

Tomas

Autor:  Tomáš Rendla [ 5. duben 2015, 08:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

Ještě jsem si všiml, že už se v návrhu objevilo výrazné zmenšení zakázaného prostoru Vlašim a to jak horizontálně, tak i vertikálně (GND/3000AMSL).
A taky změna tvaru zakázaného prostoru severně LKPD.

Tyto změny jsou z iniciativy ÚCL/armády...děkujeme!

Tomas

Autor:  jaren [ 10. září 2015, 10:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

Zdravím, čas od času se stane, že plachtař, který kráchnul na LKPA se ptá, proč je pod Poličkou ten zakázanej prostor LKP 7. Částečnou odpověď máte níže. Tak pokud nechcete mít na svým éru vypalovanej lak, tak tam raději nelétejte. To bohužel ale není jediná činnost, která se tam občas odehrává. Tohle mělo ještě naštěstí "dobrý" konec.

http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/galerie ... ml#1785467

Honza Rensa st. AK Polička

Autor:  dalifen [ 10. září 2015, 11:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

No ale laminát se po odlití přece vytvrzuje v něčem takovýmhle, ne?

Autor:  pkoutny [ 14. říjen 2015, 20:32 ]
Předmět příspěvku:  CZ vzdušný prostor platný od 15OCT15

Ahoj.

Soubory se vzdušným prostorem ČR platné od 15OCT15 jsou ke stažení na:
http://www.lkka.cz/sport/files/CzSUA_15OCT15.zip

Změny ve vzdušném prostoru zejména obsahují:

- změna prostorů CTA, CTR, SECTOR, TMA, změna zakázaných, omezených, nebezpečných, dočasně vyhrazených (TSA) a dočasně rezervovaných (TRA) prostorů, změny FREQ
- doplnění TMA IX praha (nad FL95)
- zásadní změny jsou zejména v prostorech R, TRA aTSA, kdy většina prostorů R byla přesunuta do tříd TSA a TRA, došlo k výrazným změnám v číslování jednotlivých prostorů

Komentář k souborům, změny, vysvětlivky naleznete na http://www.lkka.cz/sport/pk_aecr.htm

PKoutny

Autor:  oldrich.slavicek [ 15. říjen 2015, 07:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

U souboru CzTSA.txt je potreba změnit kodování s Unicode Big Endian na ANSI.
Bez toho se nezobrazí v SeeYou.
Oprav to prosím

Přílohy:
opraveny CzTSA.txt [5.74 KiB]
1329 krát

Autor:  Radek [ 15. říjen 2015, 08:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

Ahoj, sorry, při testování v různých okultních sw jsem používal sloučenej soubor s jednobajtovým kódováním ... Petra jsem informoval a poslal zkonvertovanou verzi TSA, tak počítám že to vymění ... R.

oldrich.slavicek píše:
U souboru CzTSA.txt je potreba změnit kodování s Unicode Big Endian na ANSI.
Bez toho se nezobrazí v SeeYou.
Oprav to prosím
,

Přílohy:
sua20151015cz.txt [94.32 KiB]
1236 krát
sua20151015.sua [94.35 KiB]
1173 krát

Autor:  oldrich.slavicek [ 15. říjen 2015, 15:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

Nějak mi v těch prostorech přebývá LKTRA70Z PAKA na aisview.rlp.cz není.

Autor:  Jiří Cihlář [ 15. říjen 2015, 16:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzdušný prostor

oldrich.slavicek píše:
Nějak mi v těch prostorech přebývá LKTRA70Z PAKA na aisview.rlp.cz není.


Na oficiální mapě také není tento prostor uveden.

Stránka 1620 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/