Počasí         Soutěže 2024: FCC  PP  Fatraglide  JPJ  AZ Cup  PMCR  PMRg/PMCRj  FL   Safari  TCup  PPV  RP   RD  HOP  GGP      CPS On-line     archiv »  SK  Kalendář
Obsah fóra
diskusní fórum
Právě je 20. duben 2024, 00:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 382 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 14. červen 2009, 08:48 
Offline

Registrován: 25. duben 2004, 07:15
Příspěvky: 143
Povinné vybavení letadla módem S - odklad účinnosti!

Info zde: http://www.aecr.cz/778-povinne-vybaveni ... ucinnosti/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 18. červenec 2009, 09:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20. únor 2003, 13:31
Příspěvky: 167
Bydliště: LKJA
Tomáš Rendla píše:

Ta dobrá zpráva je, že na dnešním jednání v Bruselu byli osloveni zástupci Odboru civilního letectví MD ČR svými polskými a slovenskými kolegy, a byli požádáni o rady a informace jak postupovat. Zástupci obou států sdělili, že je naše snaha oslovila, a že se chystají k podobnému kroku jaký činí Česká republika ke 4.6.2009.

Máme se tedy na co těšit. Věřme, že jejich snaha bude mít rychlý vývoj.

Paralelně s tím běží tlak našich kolegů "zespodu" na jejich administrativu.

Mrazik


Ahoj, možná jsem se jen dobře nedíval do všech dostupných zdrojů, ale při pohledu na výkony v CPS mi to nedá - přistoupily oba jmenované státy k tomu podobnému kroku, jaký učinila Česká republika ke 4.6.2009?

_________________
Honza Hejret - Aeroklub Jaroměř


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 18. červenec 2009, 11:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 9. únor 2004, 08:33
Příspěvky: 145
Bydliště: Nitra
Čo sa týka lietania medzi SR a ČR bez letového plánu, situácia je veľmi nádejná. Viac neskôr ...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 19. červenec 2009, 19:40 
Offline

Registrován: 16. duben 2008, 16:48
Příspěvky: 73
Sme (SK) poslední čo sa hrajú na vojakov.
Nádejné by to bolo, keby sme boli prví, čo sa ten nezmysel pokúšajú zrušiť.
Obzvlášť my od hranice na to čakáme. Ak sa dá nejako pomôcť tak daj vedieť ako.

Zatial len postupujeme podľa VF návrhu a lietame vetroňom na Moravu... na plán.
Už sa to obe strany naučili a je to OK, dokonca občas ani odpovedač netreba.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 17. září 2009, 14:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27. prosinec 2002, 09:29
Příspěvky: 3459
Na jednu žádost přidávám tuto informaci, která jistě bude mít vliv na rozdělení vzdušného prostoru:

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... denik.html


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 18. září 2009, 08:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20. květen 2004, 07:57
Příspěvky: 623
Bydliště: v kabině letadla
Výsledek té informace spíš NEBUDE mít vliv na budoucí rozdělení vzdušného prostoru, což je bezvadné (já vím, jen hra se slovíčky, ale to je žvatlání z radosti :D ). O jednu hovadinu méně - teď ještě aby někdo kompetentní podobným způsobem přistoupil k prostoru JETE a Dukovany. O víkendu jsem na vlastní oči viděl ve Francii kroužit 2 větroně nad chladícími věžemi jaderky, podle Frantíků tam žádné zakázané prosotry nemají, spíš na mě koukali diuně proč jako že by tam něco mělo být ???!!!... :!:

P.

_________________
Petr Pánek, Ikarus Gliding Club


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 18. září 2009, 08:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12. červenec 2006, 15:24
Příspěvky: 329
Bydliště: Slany
Mikeš píše:
teď ještě aby někdo kompetentní podobným způsobem přistoupil k prostoru JETE a Dukovany.


Mno, to je už více méně jisté, že se ty velký koláče (LKR8, LKR14), zruší, zůstanou jen ty menší (LKP2, LKP9)...
Jen je to svázané (nevím proč) s vydáním nové ICAO mapy 1:500 000 , kde by to mělo být již změněno.

Osobně mi sere hlavně ten velkej prostor LK P8 kolem Staliňáku u Mostu, fabrika ho takhle velkej nepotřebuje (jejich slova), tak nevím, proč to je kua tak veliký :fuck:

_________________
Jirka Hůla, Aeroklub Slaný
LG-125 Šohaj II OK-0638
Std.Cirrus B OK-1550 (IT)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 18. září 2009, 10:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 23. březen 2003, 21:49
Příspěvky: 201
Bydliště: Mladá Boleslav
JetCat píše:
Osobně mi sere hlavně ten velkej prostor LK P8 kolem Staliňáku u Mostu, fabrika ho takhle velkej nepotřebuje (jejich slova), tak nevím, proč to je kua tak veliký :fuck:

Mne taky, jsou tam nejlepší kumuly v okolí. Na druhou stranu jsem slyšel jaké tam panují bezpečnostní předpisy co se týče požární bezpečnosti a výbušného prostředí (alespoň v některých provozech) a nestačil jsem se divit.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 18. září 2009, 12:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 7. říjen 2003, 11:36
Příspěvky: 242
Bydliště: JC
už dlouho se zde nemluvilo o létání do sousedních zemí bez letového plánu.. Jsou nějaké novinky a pokrok ve vyjednáváních?
Mám na mysli třeba sousední Polsko s pravidelnými 4/8Cu :whip:

_________________
...změna plánu... :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 18. září 2009, 13:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30. prosinec 2003, 15:35
Příspěvky: 60
Bydliště: Uhelná pánev / LKMO
VRýdl píše:
JetCat píše:
Osobně mi sere hlavně ten velkej prostor LK P8 kolem Staliňáku u Mostu, fabrika ho takhle velkej nepotřebuje (jejich slova), tak nevím, proč to je kua tak veliký :fuck:

Mne taky, jsou tam nejlepší kumuly v okolí. Na druhou stranu jsem slyšel jaké tam panují bezpečnostní předpisy co se týče požární bezpečnosti a výbušného prostředí (alespoň v některých provozech) a nestačil jsem se divit.


Zrovna v případě tohoto prostoru už je po vzájemné dohodě LKMO s patřičnými orgány fabriky zažádáno o změnu tvaru prostoru na menší kruhový. Bohužel to schvaluje i vláda a ta se k tomu už rok nemůže pro důležitější věci dobrat. Vyčkávejte s námi. :wink: :?

_________________
Tonda Janeček
Aeroklub Most


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 20. září 2009, 09:14 
Offline

Registrován: 13. únor 2006, 21:30
Příspěvky: 163
Ahoj všem,

vývoj vzdušného prostoru je trvalý proces. Bohužel v posledních třech letech, kdy platil současný zákon a všechno měla schvalovat vláda, proces změn výrazně zpomalil.
Od 1.1.2010 bude platit nový zákon o civilním letectví, který krom různých změn obsahuje i změnu v části věnující se vzdušnému prostoru. Podstatnou změnou je přenesení procesu rozhodování z vlády na ÚCL ( tato část úřadu funguje velmi dobře) a zákonem daná pravomoc organizacím všeobecného letectví ( AeČR a LAA) podílet se na procesu rozhodování při rozdělování vzdušného prostoru.

Teď postupně k dotazům:
1) Otevření hranic/ létání bez FLP
- od 4.6.2009 lze létat motorově i plachtařsky do Německa bez plánu
- od 1.7.2009 lze létat plachtařsky do Rakouska bez plánu, motorově je otázkou měsíců, až se domluví rakouské úřady, pozor na poviné vybavení ELT a pojištění
- Polsko ... je otázkou týdnů či měsíců, než bude možné létat přes česko-polskou hranici bez plánu, rozsah povolení není zatím znám, ale nejpozději od příští sezóny by to mělo jít
- Slovensko ... obdobný model jako v ČR je v procesu schvalování, rozhodnutí očekáváme během zimy

2) LKR 8, 14 ( elektrárny)
- po mnoha různých pokusech, které byly dojednány s politiky, ale bohužel nedošlo k potřebným jednáním, se nám podařilo přesvědčit odbor civilního letectví MD, aby se podívali jaká byla geneze vzniku těchto prostorů
- v tuto chvíli je rozběhnut proces, ve kterém by mělo přes různé orgány dojít ke schválení zrušení těchto prostorů a následně úřad v souladu s novým zákonem tyto prostory zruší
- bude v mapě od dubna 2010

3) RADAR - z pohledu rozdělení vzdušného prostoru určitě dobrá zpráva

4) LKP8 Most - na úřadě leží odsouhlasená změna, která prostor zmenšuje a mění ho na kruh okolo hranic fabriky - bude v nové mapě od dubna 2010

5) LKP5 Prčice - na úřadě leží odsouhlasená změny, která prostor horizontálně zmenšuje na polovinu ( poloviční průměr) a snižuje horní hranici na 5000 ft AMSL - v mapě od dubna 2010

6) LKR5 - Jince - s armádou předjednáno rozdělení na několik menších částí, aby v době "menších aktivit", které v prostoru probíhají, mohly být aktivovány pouze jednotlivé části ( obdoba Libavé) - mělo by být v mapě od dubna 2010

7) TMA Praha - hlavní a zásadní změnou bude od dubna 2010 nové TMA Praha - jednání probíhají od roku 2006 a z původního megalomanského návrhu se podařilo vytvořit TMA, které bude výrazně příznivější pro plachtění kolem Prahy - v tuto chvíli probíhají poslední jednání o MTMA a MCTR Kbely - jakmile bude dokončena finální verze, bude ještě před publikací v mapě zveřejněna pro potřeby zimních školení společně se článkem popisujícím všechny změny a zamýšlený systém používání
- zatím jako lákadlo :-) můžu zmínit dvě změny: 1) zmizí propojení TMA Praha a TMA LKKV 2) jižně spojnice cca Hostomice - Český Štenrberk bude FL 65, o dalších cca 10km jižně už bude FL 75

8 ) v roce 2010 bude probíhat přehodnocení/ přerozdělení / optimalizace rozdělení vzdušného ve zbývajících částech českého vzdušného prostoru

Nová mapa vyjde k 8.4.2010

Pro jakékoliv dotazy pište. Co budu vědět a bude již publikovatelné, to zde zveřejním.

Mrazik


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 20. září 2009, 21:07 
Offline
Vice Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30. prosinec 2002, 11:15
Příspěvky: 1249
Bydliště: LKHD
jednou za čas je třeba dobrých zpráv, díky všem :)

_________________
Radek Zima, LKHD


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 24. září 2009, 10:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12. červenec 2006, 15:24
Příspěvky: 329
Bydliště: Slany
Tomáš Rendla píše:
4) LKP8 Most - na úřadě leží odsouhlasená změna, která prostor zmenšuje a mění ho na kruh okolo hranic fabriky - bude v nové mapě od dubna 2010

1) zmizí propojení TMA Praha a TMA LKKV


Juchůůůůů! :wav:

Tomáš Rendla píše:
Pro jakékoliv dotazy pište. Co budu vědět a bude již publikovatelné, to zde zveřejním.


Prostě mi to nedá, abych se nezeptal... :D

Když se zruší propojení TMA Praha a KV, tak bychom mohli tajně doufat ve zvýšení spodní hranice TMA IV Praha na západě třeba na FL65 jako je tomu v severní části? Zanikl by tak tzv. "Dukelský průsmyk" jak tomu říká Eda :D

_________________
Jirka Hůla, Aeroklub Slaný
LG-125 Šohaj II OK-0638
Std.Cirrus B OK-1550 (IT)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 24. září 2009, 18:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 6. leden 2003, 14:19
Příspěvky: 234
Bydliště: víkendy - Raná Dřevák 1941
JetCat píše:
Tomáš Rendla píše:
4) LKP8 Most - na úřadě leží odsouhlasená změna, která prostor zmenšuje a mění ho na kruh okolo hranic fabriky - bude v nové mapě od dubna 2010

1) zmizí propojení TMA Praha a TMA LKKV


Juchůůůůů! :wav:

Tomáš Rendla píše:
Pro jakékoliv dotazy pište. Co budu vědět a bude již publikovatelné, to zde zveřejním.


Prostě mi to nedá, abych se nezeptal... :D

Když se zruší propojení TMA Praha a KV, tak bychom mohli tajně doufat ve zvýšení spodní hranice TMA IV Praha na západě třeba na FL65 jako je tomu v severní části? Zanikl by tak tzv. "Dukelský průsmyk" jak tomu říká Eda :D





Jak pravil v létě..

Tak si kroužím a ten krám (míněno PDA) začal ječet "že prej TMA nebo co, tak jsem zahnul doprava a on za chvilku zase nějaký CTR ... tak jsem se na to vys.al a letěl na Krušky :D :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 29. září 2009, 07:22 
Offline

Registrován: 13. únor 2006, 21:30
Příspěvky: 163
Ve vzdálenosti 20 NM od OKL (LKPR) vyjma prodloužených os dráhy 24,06, a 31 bude spodní hranice TMA ve FL65.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 29. září 2009, 17:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 8. duben 2003, 15:17
Příspěvky: 177
Bydliště: OV (o vikendech LKRA)
Teď to úplně nechápu:
Od hranice 20NM až kam? nebo od CTR do hranice 20NM?(ale to už je asi dost velká fikce :? )

_________________
Ludek Souhrada,LKRA


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 30. září 2009, 19:18 
Offline

Registrován: 13. únor 2006, 21:30
Příspěvky: 163
No však brzy uvidíte. Těžko se to popisuje. Nicméně situace na Rané se nemění, ale zlepšuje se situace na jih a jihozápad od Rané...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 4. říjen 2009, 20:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12. leden 2003, 21:01
Příspěvky: 432
Bydliště: Víkendy Raná a jinak zasraná. :-)
Tomáš Rendla píše:
No však brzy uvidíte. Těžko se to popisuje. Nicméně situace na Rané se nemění, ale zlepšuje se situace na jih a jihozápad od Rané...


I to stojí za big mexico wave!!!
:wav:
:wav:
:wav:

_________________
Rostislav Frič
ASW19
OK-3761 (FR)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 8. říjen 2009, 09:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25. květen 2006, 20:57
Příspěvky: 340
Bydliště: Hřiště syslí
Tak jsem si myslel, že jsou to vždycky řídící, kterým vadí naše plachtění ve vojenských prostorech a kteří nám ho zakazují. Jak jsem dnes zjistil, tak to ale ne vždy bude pravda... Jelikož se dneska čekala supr svahová situace, volal jsem včera do Podhořan, abych zjistil jestli můžeme dorazit. Vlakře nakonec zajistili, ale ten mi řekl, abych radši ještě zavolal do Čáslavi, jelikož se nezřídka stane, že jim létání zakážou řídící (Podhořany a velká část svahu leží podél hranice MCTR uvnitř). V Čáslavi na věži mi řídící ještě večer řekla, že na zítra je létání opravdu hodně a že to moc nevidí. Při ranním telofonátu mě přepojili na vedoucího směny a od toho jsem se po několika nejasných odpovědí dozvěděl, že i kdybychom byli na frekvenci a létali do 100 m AGL, asi to nevyjde z jednoho prostého důvodu: piloti jsou nějak nabroušení a zase by na briefingu prohlásili, že se cítí obtěžováni naším létáním. Takže se dnes můžu smutně koukat jak duní přesně kolmo na svah a nezbývá mi než pogratulovat všem hrdinům v přetlakových kombinézách... :sick:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzdušný prostor
PříspěvekNapsal: 8. říjen 2009, 09:46 
Offline
Vice Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30. prosinec 2002, 11:15
Příspěvky: 1249
Bydliště: LKHD
Píta Chuliberg píše:
Tak jsem si myslel, že jsou to vždycky řídící, kterým vadí naše plachtění ve vojenských prostorech a kteří nám ho zakazují. Jak jsem dnes zjistil, tak to ale ne vždy bude pravda... Jelikož se dneska čekala supr svahová situace, volal jsem včera do Podhořan, abych zjistil jestli můžeme dorazit. Vlakře nakonec zajistili, ale ten mi řekl, abych radši ještě zavolal do Čáslavi, jelikož se nezřídka stane, že jim létání zakážou řídící (Podhořany a velká část svahu leží podél hranice MCTR uvnitř). V Čáslavi na věži mi řídící ještě večer řekla, že na zítra je létání opravdu hodně a že to moc nevidí. Při ranním telofonátu mě přepojili na vedoucího směny a od toho jsem se po několika nejasných odpovědí dozvěděl, že i kdybychom byli na frekvenci a létali do 100 m AGL, asi to nevyjde z jednoho prostého důvodu: piloti jsou nějak nabroušení a zase by na briefingu prohlásili, že se cítí obtěžováni naším létáním. Takže se dnes můžu smutně koukat jak duní přesně kolmo na svah a nezbývá mi než pogratulovat všem hrdinům v přetlakových kombinézách... :sick:


vojenští piloti budou mít vztah k létání asi jako většina dopravních pilotů ... i když výjimky pochopitelně existujou :) ... pálení našeho paliva v našich stíhačkách při plnění důležitých bojových úkolů je holt potřeba dát přednost před plachtařskou otravnou verbeží ... zmenšíme jim MCTR ... nebo vytvořit prostor ala jeseníky-krkonoše aktivovanej automaticky FLYMETem podle předpovědi větru :)

_________________
Radek Zima, LKHD


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 382 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz